Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Elisa2 schreef:https://www.youtube.com/watch?v=T2j0cnUiQXE
Dit zijn de shows, gewoon een soort hengstenshow.
Het zijn wel mooie paarden.![]()
En inderdaad Fransje, dat is ook too much allemaal.
Diddykong schreef:Je kunt in elk geval niet zeggen dat ze teveel belast worden.
Een paard wat echt bang is en over de zeik, showt en toont zich ook niet. Dus behalve voor de oefening eventueel, heeft het weinig zin om paarden die hier erg van onder de indruk zijn mee te laten doen op een grote show. Juist fijn dat er ook zulke rubrieken zijn ipv alle sport die we kennen toch.
Ibbel schreef:Ik vind (en vond dat 30 jaar geleden al) het totaal onbegrijpelijk waarom het mode is om Arabieren met weggedrukte rug, achterbenen mijlen achter de massa neer te zetten.
Amerikaanse onzin, overgenomen van de TWH's. Daar had dat 'parkeren' nog nut, dat werd vroeger aangeleerd/gedaan zodat je je paard stil kon zetten omdat ze op deze wijze niet makkelijk weg konden stappen. Kon je ondertussen makkelijk je slaven op de katoenplantage op hun flikker geven.
En ik heb jaren in het Arabierenwereld rondgelopen, ook in de showwereld, waar het gebruik van de Arabier sowieso maar gek gevonden werd.
Ik heb het begin van de rennen met de Arabier én de endurance in NL meegemaakt, tot die wereld kapot werd gemaakt door de sjeiks.
De showwereld is ondertussen kapotgefokt door de zeepaardjesfokkers, en nu gaat Jan Tops er nog eens dunnetjes overheen. Gaat er niet beter op worden.
Samzan schreef:Dat een gerenommeerde als Jan Tops zich hier mee inlaat…….
amyz schreef:Showen en trainen kán absoluut diervriendelijk (en dat gebeurt, gelukkig, ook zeer zeker! Zo'n show kan voor een paard oprecht iets leuks zijn), maar laat ons nu niet doen alsof ze allemaal met koekies getraind worden.. En ja, een bang paard doet net zo goed zn staart in de krul als dat sportpaard dat 'alleen kan presteren als ie blij is'. Sterker nog; een bang paard spant ook nét even strakker op bij de standup.
ook hier geldt dat geld en dieren geen beste combinatie zijn, is niet anders dan bij bijv de dressuur. Met als bijkomend, eh, 'voordeel' dat schoonheid subjectief is, iig een heel stuk subjectiever dan een balk... Dus veel mogelijkheden om winst te 'verdienen'.
Money talks, ook in deze tak van sport. En dit type paarden worden vooral gefokt om in deze tak te excelleren, mooi zijn dus.
Snap de timing van de lancering wel, t WK is nu in Doha aan de gang (voor wie geïnteresseerd is gratis te volgen op Arabian Essence, overigens!). Begrijp de logica verder ook niet zo goed, maar er zal gerust geld te verdienen zijn natuurlijk
Ibbel schreef:Jij vindt de manier waarop Arabieren opgesteld worden normaal en een dusdanige pose dat je een paard ook goed kunt beoordelen op conformatie?
Ibbel schreef:Je kunt een staart er niet op slaan, nee. Maar vertel mij niet dat er niet gegemberd wordt...
Elisa2 schreef:Dat is geen antwoord op mijn vraag he...
Ik denk dat het er in gefokt is, Hackney's gaan ook al in zo'n houding staan zelfs als ze er niet voor getraind zijn.
mairead schreef:Uiteindelijk is het touwtje 'op' natuurlijk en dan krijgen de paarden een snok aan het halster en draaien ze een rondje om de voorbrenger heen...