Paard dood en automobilist zwaargewond na botsing met trein

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 02:32

pillow schreef:
xDenies schreef:
Ik hoor net bij 112vandaag dat er zelfs een trauma helikopter voor de man is opgeroepen. Vreselijk dit, ik duim dat deze beste man er goed bovenop komt!

Alleen maar verliezers. Heel veel sterkte voor een ieder die hier mee te maken heeft.

Dat van de heli staat ook in het artikel.
Maar waar komt de naam Henk die hier genoemd wordt vandaan.

Zo heet de eigenaar van de twee Friese paarden. Henk is een echte paardenman en een groot menner met zijn Friese hengsten. Enkelspan, dubbelspan, tandem onder de man. Zeer veelzijdig hij was op weg naar wekelijkse les op de ponyclub.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 07:24

Wat een vreselijk ongeval. Hopelijk herstelt de eigenaar van zijn verwondingen.

Ik breng mijn trailer ieder jaar weg voor een grondige onderhoudsbeurt. Vind het jammer dat er geen keuring verplicht is in NL.
Het kost me een paar honderd euro maar dat heb ik graag over voor het vervoeren van mijn lieve dieren.

Wil natuurlijk niet zeggen dat achterstallig onderhoud iets met dit ongeluk te maken heeft gehad.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 08:08

StalNollie schreef:
Zo heet de eigenaar van de twee Friese paarden. Henk is een echte paardenman en een groot menner met zijn Friese hengsten. Enkelspan, dubbelspan, tandem onder de man. Zeer veelzijdig hij was op weg naar wekelijkse les op de ponyclub.

Volgens mij kom ik regelmatig tegen terwijl hij met zijn span door de Kampina gaat? Aardige vent.
Heel tragisch ongeluk. Hopelijk komt hij er zelf weer bovenop en krijgt hij hulp om dit vreselijke ongeluk te verwerken.
Ik hoop dat ook alles goed is met de machinist, want die zal ook enorm geschrokken zijn.

Tazzey

Re: Paard dood en automobilist zwaargewond na botsing met trein

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 09:55

Wat een afgrijselijk ongeval. Ik hoop dat de man snel opknapt en volledig kan herstellen.

Het noemen van zijn naam vind ik echt niet correct.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 10:21

Wat vreselijk triest dat dit gebeurd is.
Heel veel sterkte voor de eigenaar en de mensen die er bij betrokken waren

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 10:32

Tazzey schreef:
Wat een afgrijselijk ongeval. Ik hoop dat de man snel opknapt en volledig kan herstellen.

Het noemen van zijn naam vind ik echt niet correct.

Er zijn zoveel mensen die Henk heten. Zijn achternaam wordt niet genoemd toch?Slechts een klein deel van de bokkers zal weten om wie het gaat. Ik kom niet uit die buurt dus mij zegt het niets. Hopelijk komt die man er goed door heen. Voor de machinist zal het ook een traumatische ervaring geweest zijn.

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 11:11

Het eerste waar ik aan dacht toen ik wakker werd was dit ongeluk. Vind het zo erg voor iedereen. De liefde voor de paarden, dat die man zn eigen leven op het spel zet. De wanhoop die je op zo'n moment hebt. Wat een verschrikking toch.

Heel veel beterschap gewenst voor deze man. Hopelijk herstelt hij lichamelijk helemaal.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 11:51

Er is een ander topic waarin wordt verteld hoe Laura het andere losgebroken paard heeft gered

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 12:37

Als een trailer niet goed vast zit snap ik dat hij door gehobbel van zo een overgang los komt.
Ik hoop voor de man eigenlijk dat het een technisch fout was en niet een menselijke.
Maar goed het is allebei even erg.
Wat iemand al zei doe ik ook altijd. Trailer aankoppelen en dan de neuswiel omhoog draaien om te zien of de auto omhoog komt. Maar ik snap best dat je in haast dat ooit een keer vergeet. En dat je dan net een overweg over moet waar ook net een trein aankomt. Echt hele vette pech zeg.
Hopelijk komt deze Henk er boven op.

ZEJA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 12:43

De man reed met een mentrailer met nog een koets er op.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 12:45

Ik zag deze nieuwsberichten gisterenavond voorbij komen en vanaf dat moment echt een heel verslagen en geschrokken gevoel.
Als je je inbeeldt dat je daar zo staat.. Ik hoop dat het met de eigenaar/automobilist naar omstandigheden goed gaat. En met het paard wat het heeft overleeft.

Vreselijk..

ardo_iggy schreef:
De man reed met een mentrailer met nog een koets er op.

en dat is relevant omdat?

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 13:03

Baudy de overweg waar het is gebeurd is een hele stijle helling. Maar echt stijl dat er behoorlijk wat druk op komt. Hoe het uiteindelijk is gebeurd zullen we niet weten. Ze hebben het op camera dus er zijn beelden en hebben ze het een en ander uit kunnen zoeken. Iedereen is hier verslagen en wens zijn dierbare sterkte met dit tragische ongeval. Wil er niet teveel over uitweiden maar de beste man heeft nog een hele lange weg te gaan.

Cayenne die ben je vast tegengekomen hij komt er vaak in de Kampina ook in de winter met zijn gave arreslee

Ardo Iggy wat zijn de bedoelingen met je berichten ?

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 13:47

je zou verwachten dat zo een zware trailer ook nog met 2 paarden dan terug zijn gerold als het zo een steile helling is. Maar ja de trein kwam vast te snel.
het is gewoon echt verkeerde plek , verkeerde tijd. heel sneu allemaal

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 13:49

baudyh schreef:
je zou verwachten dat zo een zware trailer ook nog met 2 paarden dan terug zijn gerold als het zo een steile helling is. Maar ja de trein kwam vast te snel.

Nee want hij trekt de losbreekrem erop. Die zit namelijk aan je auto geklikt en komt op spanning zodra kogel-koppeling verbreekt..

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 13:50

StalNollie schreef:
Baudy de overweg waar het is gebeurd is een hele stijle helling. Maar echt stijl dat er behoorlijk wat druk op komt. Hoe het uiteindelijk is gebeurd zullen we niet weten. Ze hebben het op camera dus er zijn beelden en hebben ze het een en ander uit kunnen zoeken. Iedereen is hier verslagen en wens zijn dierbare sterkte met dit tragische ongeval. Wil er niet teveel over uitweiden maar de beste man heeft nog een hele lange weg te gaan.

Cayenne die ben je vast tegengekomen hij komt er vaak in de Kampina ook in de winter met zijn gave arreslee

Ja, dan weet ik idd om wie het gaat! Prachtige arreslee ook <3

De overweg is idd een hele stijle. Zelfs met de auto is het soms goed opletten en dan moeten tegenliggers ook echt aan de kant.
Hopelijk komt hij er fysiek weer bovenop! Mentaal zal ook nog een lange weg zijn vrees ik :\ Wat een trauma!

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 13:58

Akshay schreef:
baudyh schreef:

Nee want hij trekt de losbreekrem erop. Die zit namelijk aan je auto geklikt en komt op spanning zodra kogel-koppeling verbreekt..

ja dat klopt wel. Maar dan moet wel het kabeltje goed vast gezeten hebben.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 14:46

Het kan overal gebeuren maar net op de spoor overgang waar een trein eraan komt denderen.. dat er nog 1 paard uit is kunnen komen is al een wonder.

Wat een tragisch ongeluk.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 17:00

Hopelijk komt de eigenaar er bovenop, wat een nachtmerrie om je dieren te moeten bevrijden met een naderende trein.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 20:37

baudyh schreef:
Akshay schreef:

ja dat klopt wel. Maar dan moet wel het kabeltje goed vast gezeten hebben.

Maar als je dan achteruit rijdt, gaat die rem op de trailer dan weer los doordat de spanning van de kabel gaat? Ik snap dat je op zo'n moment net zo makkelijk de verkeerde beslissing neemt in paniek, maar ik zou wel willen weten wat je moet doen in zo'n situatie.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 20:44

Wat een nachtmerrie dit zeg... je trailer die los komt alleen al, het besef dat het op verkeerde plek is, op verkeerde moment... de paniek om je paarden proberen te redden. Ik krijg er kippenvel van, wat een nachtmerrie.dit... ik hoop dat hij er weer goed bovenop komt!

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 20:49

lies schreef:
Maar als je dan achteruit rijdt, gaat die rem op de trailer dan weer los doordat de spanning van de kabel gaat? Ik snap dat je op zo'n moment net zo makkelijk de verkeerde beslissing neemt in paniek, maar ik zou wel willen weten wat je moet doen in zo'n situatie.

Als ik het goed heb dan trekt de handrem aan als de aanganger los komt van de auto door de losbreekreminrichting . Dus je moet de aanhanger weer van de handrem halen om deze van de rem te halen.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 20:57

Tancreda4 schreef:
Wat een nachtmerrie dit zeg... je trailer die los komt alleen al, het besef dat het op verkeerde plek is, op verkeerde moment... de paniek om je paarden proberen te redden. Ik krijg er kippenvel van, wat een nachtmerrie.dit... ik hoop dat hij er weer goed bovenop komt!

De paniek van die paarden ook. Dat dat ene paard heeft weten te ontsnappen is een wonder. Doet mij vermoeden dat het de eigenaar al wel gelukt was om de klep omlaag te doen en dat het ene paard korte metten heeft gemaakt met zaken als halstertouw en achterstang en dat het andere paard helaas wat braver was.

Althans, als ik daar zou staan zou ik mij geen moment erg druk maken om auto, trailer of koets en álles proberen om die paarden te redden. Waarbij OPEN (klep omlaag) eerder mijn reactie zou zijn dan: o ja, eerst groomdeurtje los, halstertouwen los en dan de klep.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 21:00

Als de handrem van een trailer er door die breekkabel op gegaan is, gaat dat wel met meer kracht dan wij dat met de hand doen.

Ook eens meegemaakt met een lege trailer, gelukkig nog op de oprit.
Maar die handrem zat muurvast, die trokken we niet even snel weer los.

Wat een gruwelijk ongeluk en hoe knap dat de beste man toch nog een paard wist te bevrijden.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 21:28

onpaard schreef:
lies schreef:

Als ik het goed heb dan trekt de handrem aan als de aanganger los komt van de auto door de losbreekreminrichting . Dus je moet de aanhanger weer van de handrem halen om deze van de rem te halen.

en dat staat door de kracht waarmee dat gebeurt heel strak, die krijg je niet zomaar los.