Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cowgirl schreef:Ik had wel interesse in het dierdonorcodicil maar deze gaat maar tot 30kg.
Moet ik dan eerst met Utrecht bellen of ze hem überhaupt willen hebben en hem dan daar in laten slapen?
Mijn paard is nu 25 dus niet zo gek om er eens over na te denken.
Mijn andere paard is ingeslapen op de pensionstal en daarna opgehaald door de redactie.
ElCamino schreef:Bij inslapen van mijn paard kreeg hij eerst een lichte sedatie. Dit om de infuusnaald in te brengen.
Daarna een zware sedatie om gecontroleerd te vallen en pas toen kreeg hij de dosering om te sterven.
Hij kreeg dus 3 injecties en geen 2 zoals hier beschreven staat.
bliksem38 schreef:ElCamino schreef:Bij inslapen van mijn paard kreeg hij eerst een lichte sedatie. Dit om de infuusnaald in te brengen.
Daarna een zware sedatie om gecontroleerd te vallen en pas toen kreeg hij de dosering om te sterven.
Dus dit. Een beetje dierenarts doet het in 3. De "tandarts" verdoving, daarna de "operatie narcose" waarbij ze gaan liggen en dan pas de prik waarbij hart stopt. Bij deze kliniek zou ik dus sowieso niet willen zijn. Dan krijg je gevecht en dat is echt niet fijn. Slecht voorbeeld. En raadt iedereen aan dit niet op deze manier te doen.
Helaas al 2x mee gemaakt en met 3 prikken, heel rustig. Geen stress
Agossie schreef:Bizar dat ik dit gisteren helemaal heb doorgelezen, terwijl ik dat normaal niet zou doen, en vervolgens heb ik mijn paard plotseling moeten laten gaan...
Helaas was een donorcodicil geen optie, dan had ze levend op transport gemoeten en dat kon echt niet meer, maar dat had ik wel graag gedaan.
Agossie schreef:Bizar dat ik dit gisteren helemaal heb doorgelezen, terwijl ik dat normaal niet zou doen, en vervolgens heb ik mijn paard plotseling moeten laten gaan...
Helaas was een donorcodicil geen optie, dan had ze levend op transport gemoeten en dat kon echt niet meer, maar dat had ik wel graag gedaan.
anjali schreef:Agossie schreef:Bizar dat ik dit gisteren helemaal heb doorgelezen, terwijl ik dat normaal niet zou doen, en vervolgens heb ik mijn paard plotseling moeten laten gaan...
Gecondoleerd met het verlies van je paard. Even een vraagje al zul je daar nu niet voor in de stemming zijn: Hoezo moet een paard levend op transport voor een donorcodicil?
anjali schreef:Een paard van mij kreeg 3 spuiten. Hij was na de eerste al weg. Toen ik later de factuur kreeg stond daarop welke middelen gebruikt waren en ik was zeer verbaasd te zien dat in 1 van de spuiten ketamine zat, omdat ik mensen kende die dat zelf gebruiken als recreatieve drug. Zouden die wel weten dat het als paardeneuthanasiemiddel wordt toegepast?
anjali schreef:@Agossie, dat bedoel ik niet. Ik meende dat bij een donorcodicil je paard NA ZIJN OVERLIJDEN ter beschikking van de wetenschap gesteld zou kunnen worden. Dus dat je je paard thuis kunt laten euthanaseren als dat onverhoopt nodig zou zijn en dat zijn dode lichaam dan DAARNA opgehaald zou kunnen worden. Ik zou nooit mijn zieke paard levend meegeven. Wat jij nu trouwens ook niet hebt gadaan.
Agossie schreef:anjali schreef:@Agossie, dat bedoel ik niet. Ik meende dat bij een donorcodicil je paard NA ZIJN OVERLIJDEN ter beschikking van de wetenschap gesteld zou kunnen worden. Dus dat je je paard thuis kunt laten euthanaseren als dat onverhoopt nodig zou zijn en dat zijn dode lichaam dan DAARNA opgehaald zou kunnen worden. Ik zou nooit mijn zieke paard levend meegeven. Wat jij nu trouwens ook niet hebt gadaan.
Ah, oké, dat had ik niet begrepen.
Dat heb ik dus gevraagd, maar dat doen ze dus niet. Je paard moet levend getransporteerd worden om op de locatie van de UU te worden geëuthanaseerd.
Ik had het meteen aangegeven, voor ze ingeslapen werd, maar de dierenarts meldde dus dat het paard levend op transport moet.
Ik had heel graag mijn paard aan de wetenschap afgestaan, om vooral veel van te leren, maar helaas kon het dus niet. (nou ja, kón wel, maar ik wilde het niet op die manier).
ElCamino schreef:hier hetzelfde,
Mijn paard zou vanwege zijn ESS graag bekeken zijn door Zefanja Vermeulen en ook Equitom had interesse.
Zefanje "gunde" ik het meer omdat zij geweldig werk verricht naar mijn idee.
Alleen hem levend naar haar Vervoeren vond ik niet redelijk naar Chico toe dus uiteindelijk toch op stal ingeslapen toen hij opeens erg slecht werd.
ElCamino schreef:Bij inslapen van mijn paard kreeg hij eerst een lichte sedatie. Dit om de infuusnaald in te brengen.
anjali schreef:Agossie schreef:Ah, oké, dat had ik niet begrepen.
Dat heb ik dus gevraagd, maar dat doen ze dus niet. Je paard moet levend getransporteerd worden om op de locatie van de UU te worden geëuthanaseerd.
Ik had het meteen aangegeven, voor ze ingeslapen werd, maar de dierenarts meldde dus dat het paard levend op transport moet.
Ik had heel graag mijn paard aan de wetenschap afgestaan, om vooral veel van te leren, maar helaas kon het dus niet. (nou ja, kón wel, maar ik wilde het niet op die manier).
Zou ik ook niet doen! Je weet niet wat ze er nog mee doen terwijl ze nog leeft. Beetje raar.
ElCamino schreef:hier hetzelfde,
Mijn paard zou vanwege zijn ESS graag bekeken zijn door Zefanja Vermeulen en ook Equitom had interesse.
Zefanje "gunde" ik het meer omdat zij geweldig werk verricht naar mijn idee.
Alleen hem levend naar haar Vervoeren vond ik niet redelijk naar Chico toe dus uiteindelijk toch op stal ingeslapen toen hij opeens erg slecht werd.