josien_m_ schreef:Deze paarden zijn vrij, vrij in het kiezen van hun kuddegenoten, vrij om te gaan waarheen ze willen (binnen hun grote terrein uiteraard) en vrij te eten wat ze willen op het moment dat ze dat willen. Dat vind ik echt zoveel waard! Ik snap juist niet goed dat mensen bezorgd zijn over hun welzijn. Of gaat het meer om dat gewone dierhouders wel commentaar krijgen als hun dieren in de modder staan?
Ik woon vlakbij de IJssel, alle uiterwaarden zijn hier ondergelopen. Maar dat deze paarden vrij zijn is complete onzin. Ze zijn ook niet vrij om te eten wat ze willen want ze staan op een Ieniemienie stukje wat nog net boven water uitsteekt met een paar sprieten gras. Ze kunnen nergens naartoe. En inderdaad, hekken, prikkeldraad, zooi wat uit de rivier meespoelt ligt ook in dat water. Ik snap niet dat jij niet bezorgd bent over hun welzijn. Als het hoogwater nog dagen aanhoudt dan moeten ze maar gaan zwemmen? Hopelijk gaat dat dan allemaal goed en kunnen ze überhaupt ergens in de buurt aan land komen waar iets te vreten is.