Man die pony mishandelde wordt online belaagd, parket opent onderzoek

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LoessM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 10:59

Pandora2 schreef:
Had iemand dan echt iets anders verwacht in deze moderne tijden ? :=

Binnen 2 weken uitsluitsel of de vergunning ingetrokken wordt...ik ben benieuwd maar vrees dat de hele zaak een maat voor niks geweest is en enkel die gek niet meer op het terrein zal mogen komen. Officieel dan :+

Precies, ik ben bang dat er niets mee gedaan wordt ten behoeve van de dieren. Die gozer bleek de schoonzoon dus zal nog vrolijk daar rondzwaaien met zijn zweep. Ik keur de bedreigingen naar zijn adres niet goed, al begrijp en deel ik de frustratie van mensen wel. Die mafkees leeft zijn leven vrolijk verder, de paarden leven daar in de hel, en de politie gaat er feitelijk natuurlijk weer niets tegen doen. Maar de mensen die hun frustratie uiten naar deze meneer kunnen wel 5 jaar krijgen. Wat een kromme wereld is het ook.

TinkerTreas

Re: Man die pony mishandelde wordt online belaagd, parket opent onderzoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 11:12

Ik snap niet dat er mensen zijn die daar nog rijden, of hun kinderen daar laten rijden.
Als er al eerder klachten zijn geweest over magere paarden.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 11:17

TinkerTreas schreef:
Ik snap niet dat er mensen zijn die daar nog rijden, of hun kinderen daar laten rijden.
Als er al eerder klachten zijn geweest over magere paarden.

Die zijn net zo schuldig....

Bedreigingen zijn natuurlijk fout.
Maar sinds deze week de filmpjes rond gaan is er wel garen op de klos gekomen.
Anders was het waarschijnlijk het zoveelste toezicht waar niets mee gedaan werd...

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 11:43

Volgens mij circuleerde deze ook al op mijn Facebook rond. Ik vind dit dus gewoon niet kunnen.
Ik heb het ook niet gedeeld dit weiger ik.
Ik vind dit ook zo met mensen die toevallig dezelfde naam blijken te hebben en uiteindelijk toch niet de dader blijken te zijn. Hele levens worden hiermee kapot gemaakt.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 12:14

Mijn fb stond ook vol. Enkelen zette het zelfs op hun verhaal :\
Ik heb het ook niet gedeeld, wil daar niks mee te maken hebben met die heksenjacht

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 12:31

Ik heb geen facebook en aanverwante moderne dingen, dus ik lees enkel wat er in de gazet en op het nieuws komt.
Maar serieus, in tijden waar de mensen haast vergroeid zijn met hun smartphone en elke scheet gedeeld en becommentarieerd moet worden, mag dit toch niet verbazen.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 12:32

Ik heb al gehoord dat het waarschijnlijk gewoon doorgaat. Dit is alleen maar om media te sussen. De instanties in België zijn helemaal bagger gericht naar dieren. Hier in Nederland duurt het al lang maar daar helemaal. Van mensen uit België heb ik namelijk vernomen dat ook gemeente dit al jaren verdoezeld en een handje voor de ogen doet.

Triest
Belachelijk

5 jaar voor een bedreiging van iemand die dieren zo toetakelt vind ik een beetje ver gaan. Doen ze hem echt wat aan is het een ander verhaal. Ook het verspreiden van zijn gegevens vind ik niet heel ernstig. Zo weet iedereen wie je niet rondom je paard wilt hebben. Het is ook niet zo dat het een vraagteken is of dat deze man de dader is. De feiten liggen er gewoon. Hij zal wel met een foei vrijkomen en alles is zogenaamd volledig onder toezicht zoals het daar al jaren gaat.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 12:47

Bedreigen kan natuurlijk niet en is ook niet goed te praten, maar ik vind het vooral jammer dat nu de aandacht meer uit gaat naar de bedreigingen in plaats van waar het werkelijk om gaat: de feitelijke daden van deze man.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 12:49

Eigenrichting is nooit goed te praten. Laat het veroordelen lekker over aan de instanties.

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 13:03

ElfBeau_067 schreef:
Het is natuurlijk wel een je eigen schuld. Maar om die man zijn telefoon nummer online te zetten, doodsbedreigingen?! Dat gaat wel echt te ver, ook zijn gedrag naar die pony toe.
Verder hoop ik dat de paarden een beter leven krijgen, dat verdienen ze.

Wat fijn om te lezen dat jij als jonge meid zo’n volwassen reactie schrijft. Chapeau.

Het recht in eigen hand nemen is nooit een goed idee. Hoop uiteraard wel dat deze instructeur een gepaste straf krijgt. Je afreageren op een hulpeloos dier, en dan ook nog onder ogen van kinderen, is absoluut verwerpelijk.

Anastasia24

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 13:29

Ik denk dat de man meer beschermt gaat worden dan de dieren helaas. Ik hoop dat er meer komt dan een kleine boete.
Laatst bijgewerkt door Anastasia24 op 22-11-23 13:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 13:32

Ik zie helaas bij trailerladen op wedstrijden vergelijkbare beelden. En daar staan dan 20 mensen omheen, ik ben altijd de troela die haar mond opentrekt, maar ik ben meestal de enige. Dat betekent niet dat dit filmpje dus prima is overigens, maar dat de halve paardenwereld over dit filmpje valt vind ik hypocriet. Deel van die mensen hakt namelijk ook zonder problemen haar sporen in haar paard of zet em lekker kort bij, zodat ie er 'lekker doorheen' komt, geeft zn paard een paar trappen omdat ie op de tenen staat of een ruk aan het bit omdat ie het in z'n hoofd haalt om te schrikken. Natuurlijk valt het gedrag niet goed te praten, maar kijk eerst naar de balk in je eigen ogen, voor je naar de splinter van een ander kijkt.
Of, zoals ik vroeger op mijn christelijke basisschool heb geleerd: "Wie van jullie zonder zonde is, laat die als eerste een steen naar haar werpen"
In dit geval hem. Aanspreken Jazeker. Aanklagen Jazeker. Maar bedreigen en hem het leven voor altijd zuur willen maken? Nah..

crow

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 13:44

Persoonlijk bedreigen is niet oke', ook lekker stoer achter je pc.
Blijven melden bij instanties, vragen om info over voortgang. Je kind of jezelf weghalen van die manege etc helpt wel.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 14:26

pien_2010 schreef:
Palmera schreef:
Oog om oog, tand om tand is gewoon niet meer van deze tijd.

Precies. We zijn, hopelijk, geëvalueerd als mens.

Ik hoop meer op geëvolueerd eigenlijk.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 14:49

Ik ben in ieder geval blij dat er actie ondernomen word en hopelijk krijgen de dieren snel hun welverdiende 5 sterren huisje en kunnen ze weer wat bijkomen van deze nare tijd.

Ik zou zelf niet zo snel iemand zo aanvallen op social media, maar ik snap mensen wel. Het heeft alleen weinig zin, dat kun je beter aan de instanties overlaten die ook echt iets kunnen doen.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 14:55

Nare tijd? Die pony heeft goed slaag gekregen maar ziet er verder eigelijk niet slecht uit op dat filmpje. Dus of die het echt zo naar heeft betwijfel ik.

Ik vraag me vooral af wat mensen bezielt om dingen als telefoonnummer en adres van iemand te delen op internet met als doel om een soort heksenjacht te creëren. Daar mag van mij wel wat meer dan 5 jaar straf op staan. En die wappies die vanachter hun computertje doodsbedreigingen gaan sturen naar iemand die ze zelfs nog nooit gezien hebben op basis van een filmpje, daar scheelt ook voldoende mee om die nooit meer in de samenleving te willen.

Maar idd… wat die man gedaan heeft kan niet dus goed dat de zaak wordt opgepakt. Door de instanties.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 15:04

Supervixen schreef:
pien_2010 schreef:

Na een uitgebreide evaluatie heeft de commissie besloten dat 'evolutie' c.q. 'geevolueerd' (inclusief trema) de juiste term is. :+

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 15:05

Supervixen schreef:
pien_2010 schreef:

Evalueren zou ook geen kwaad kunnen in sommige gevallen -O-

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 15:13

Poekkie schreef:
Nare tijd? Die pony heeft goed slaag gekregen maar ziet er verder eigelijk niet slecht uit op dat filmpje. Dus of die het echt zo naar heeft betwijfel ik.

Ik meende te lezen in de OP dat er meldingen waren van te magere dieren e.d. daar doelde ik op met nare tijd. Lang te weinig eten krijgen vind ik echt heel triest voor die beestjes.

Edit: ja sinds de zomer meldingen van dieren die mager en/of ziek zijn en onvoldoende voedsel krijgen.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 15:41

Dat hij van angst zijn broek maar flink vol gepoept heeft!! Achterlijke gefrustreerde kl**tzak!

Maar goed, iemand bedreigen dat is ook weer niet nodig al was het echt vreselijk naar om te zien wat hij deed bij dat kleine ding.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 16:00

Popstra schreef:
Dat hij van angst zijn broek maar flink vol gepoept heeft!! Achterlijke gefrustreerde kl**tzak!

Maar goed, iemand bedreigen dat is ook weer niet nodig al was het echt vreselijk naar om te zien wat hij deed bij dat kleine ding.

Ik heb deze getemd. Laten we proberen het niveau iets hoger houden dan hier een deel scheldpartijen neer te pennen.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 16:01

Popstra schreef:

Niet alleen dat. Dat filmpje van die andere stokkreupele pony, die foto's van hoe hij paarden vastbindt op stal. Wat een walgelijke vent, dat die maar nooit meer bij een paard in de buurt komt...

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 16:11

Popstra schreef:

Precies!
Dat hij maar lekker geschrokken is.

Nee ik keur de persoonlijke bedreigingen niet goed. Maar dat het algemeen gedeeld is vind ik prima.
Laat hem maar voor L. L staan in paarden land als hij op concours gaat of een trainings paard wil.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 16:20

De beste meneer rijdt internationaal dus voor l*l staat hij sowieso.

Ik vind het erger dat ook zijn vriendin (als ze nog samen zijn want haar FB zegt vrijgezel dus mogelijk ex) bedreigd wordt. :n die komt niet eens op de stal… :\

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 16:33

Ondanks dat het zo rond gaat weet ik niet wie de persoon is. En nee hoef ik ook niet te weten.
Kreeg hier alleen mee dat hij springruiter is.

Nee dat die vriendin ook bedreigt word is nog fouter dan fout.