Paardensport Vlaanderen reageert geschokt op beelden social media

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 15:59

Als het kinderen zijn die opkijken tegen de instructeur dan snap ik wel waarom ze niks durven te zeggen.

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 15:59

Art_Ificious schreef:
Ik vind vooral niet kunnen dat er gezegd wordt dat die pony die kreupel naar de stal loopt de pony is waar meneer op geslagen heeft en op reed. Want de hoefbevangen pony is een totaal andere pony. Iedereen die een beetje goede ogen heeft kan dat zien.

Heksenjacht is ook totaal niet nodig. Ik vind de acties van de man te ver gaan.
Maar om nu die beelden massaal te gaan delen met foutieve oordelen over de foto van dat zogenaamd opgebonden paard of zeggen dat desbetreffende pony kreupel naar stal gaat door afgerammeld te worden terwijl dot duidelijk een andere pony is... Dit gaat erover vind ik.

Daar ben ik het inderdaad helemaal mee eens, het word opgepakt door de bond ect, en dat is genoeg

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 16:01

Elisa2 schreef:
Als het kinderen zijn die opkijken tegen de instructeur dan snap ik wel waarom ze niks durven te zeggen.

Idd.
Het wordt door kindjes gefilmd, dat hoor je ook aan het begin aan hun stemmen.
Ik durfde als onzekere 20 jarige nog niet ingaan tegen iemand die een paard afsloeg met de zweep. Laat staan dat een jong kind tegen een volwassene die zo agressief is ingaat.
Laatst bijgewerkt door Art_Ificious op 19-11-23 16:02, in het totaal 1 keer bewerkt

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 16:01

Elisa2 schreef:

Nee kinderen niet.

Maar je ziet ook iemand nonchalant die bak inlopen met een korte broek.
Die grijpt ook niet in.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 16:04

Van een keer een terechte tik sla ik niet meteen achterover, maar dit gaat echt alle grenzen te buiten. Arme pony. Dit slaat helemaal nergens op. Hier snapt de pony ook helemaal niks van. Timing beroerd, dosering beroerd. Erg onprofessioneel.

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 16:10

Elisa2 schreef:

Bij ons op de manege waar mijn dochter en ik ons paard hadden was er ook een.. Gelukkig was mijn dochter er zo een (toen 8 jaar ) die gelijk iemand ging halen om er wat van te zeggen, nadat ze zelf eerst had aangegeven dat je dat een paard/pony niet aan doet..
Die gene is ook van de manege verwijderd.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 16:12

Arm beestje....

Ik hoop echt dat er iemand in zijn omgeving opstaat en hem het licht uit zijn ogen slaat met dezelfde zweep als waar hij de pony mee sloeg.

Die familie schijnheilt dan ook want dit zal heus niet de eerste keer zijn.

En voor diegene die het heeft gefilmt hoop ik dat die wel voor de pony is opgekomen ipv het alleen plaatsen.

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 16:20

Yavanna schreef:
Dit heb ik ook onder de video op fb gezet, vraag me echt serieus af of het filmen dan belangrijker is dan diegene die die pony aanpakt even aan te pakken.

En degene die het filmt, filmt liever zodat diegene een berg likes, retweets enzo krijgt, ipv dat diegene die instructeur even aanpakt. Dan ben je in mijn ogen net zo erg, want je eigen 5 minutes of fame gaan voor het welzijn van het dier.

Welke fame? Ik weet niet wie dit gefilmd heeft en als het erbij stond dan ben ik het al lang en breed weer vergeten.

Ik hoor vooral kinderen op de achtergrond en ik hoop niet dat je verwacht dat die verbaal tegen hun instructeur gaan opboksen. Daarnaast is het altijd goed om hier beeldmateriaal van te hebben, anders krijg je dat gelul weer van 'de pony heeft vast een gevaarlijke situatie veroorzaakt en het viel allemaal wel mee'.

Nu kunnen we namelijk zien dat het niet meeviel. Dit is typisch zo'n situatie waarin een filmpje meer zegt dan 'van horen zeggen'. Ik heb achteraf weleens spijt dat ik niet heb gefilmd en dacht dat iemand aanspreken wel ging helpen.

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 16:23

[***] schreef:
Yavanna schreef:
Dit heb ik ook onder de video op fb gezet, vraag me echt serieus af of het filmen dan belangrijker is dan diegene die die pony aanpakt even aan te pakken.

En degene die het filmt, filmt liever zodat diegene een berg likes, retweets enzo krijgt, ipv dat diegene die instructeur even aanpakt. Dan ben je in mijn ogen net zo erg, want je eigen 5 minutes of fame gaan voor het welzijn van het dier.

Welke fame? Ik weet niet wie dit gefilmd heeft en als het erbij stond dan ben ik het al lang en breed weer vergeten.

Ik hoor vooral kinderen op de achtergrond en ik hoop niet dat je verwacht dat die verbaal tegen hun instructeur gaan opboksen. Daarnaast is het altijd goed om hier beeldmateriaal van te hebben, anders krijg je dat gelul weer van 'de pony heeft vast een gevaarlijke situatie veroorzaakt en het viel allemaal wel mee'.

Nu kunnen we namelijk zien dat het niet meeviel. Dit is typisch zo'n situatie waarin een filmpje meer zegt dan 'van horen zeggen'. Ik heb achteraf weleens spijt dat ik niet heb gefilmd en dacht dat iemand aanspreken wel ging helpen.

Degene die het gepost heeft, de naam van die persoon staat in de post op de fb pagina. Goed dat ze het aanhalen, maar om zo lang te blijven filmen, ik had als kijker naast de bak allang ingegrepen

Gini

Re: Paardensport Vlaanderen reageert geschokt op beelden social media

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 16:30

Ik denk dat het helaas weinig zoden aan de dijk zet. Iemand die hardhandig omgaat met paarden weet dat goed genoeg, dat is niet uit onwetendheid. Die gaat niet ineens zijn hele handelen aanpassen omdat een toevallige toeschouwer zijn mond opentrekt. Al zou ik me ook niet stil kunnen houden, ik ben er zeker van dat een filmpje op social media een groter effect heeft dan mijn stem. Helaas...

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 16:30

Mwah, dan heb ik de naam gezien en dus niet onthouden. Zoveel fame verkrijg je er dus niet mee. ;)

De naam van de manege die onthoud ik daarentegen wel...

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 16:31

Ik word er verdrietig van , er zal namelijk niks veranderen

Dat filmen is niet voor de fame en ingrijpen zou ik nog nog niet zomaar ingrijpen dan is momentopname en nu circuleert het op net gewoon massaal delen met naam zou ik zeggen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 16:51

Yavanna schreef:

Het wordt gefilmd door kinderen… die gaan geen volwassen man aan spreken.

[***] schreef:
Mwah, dan heb ik de naam gezien en dus niet onthouden. Zoveel fame verkrijg je er dus niet mee. ;)

De naam van de manege die onthoud ik daarentegen wel...

Je onthoudt beter die van de man want die heeft een handelsstal. Hij is immers de dader.

remi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 17:40

GUSTIxBILL schreef:
Ik ken de eigenaresse persoonlijk en zij staat hier absoluut niet achter, ookal is het haar schoonzoon. Haar aanpak om dit op te lossen is niet ideaal, absoluut niet. Maar wees maar zeker dat dit wel opgelost word.
Ikzelf ben tegen wat voor mishandeling dan ook, en hoop zo hard dat de man in kwestie aangepakt word.

Echter is de heksenjacht ontstaan op de manege eigenaresse en haar dochter schandalig. Dreigementen dat ze de dochter allemaal ook maar moeten afkloppen omdat ze het zo graag heeft?

Tevens die foto van het stro koord? Is effectief van de hooinetten, mijn paard heeft ookal meermaals in die stallen gestaan. Ik zie op die foto ook nergens dat deze onder het halster doorzit (want heel toevalig is de foto genomen uit hoek dat je het niet kan zien).

Wat rond gaat gaat ook over 3 verschillende paarden/pony’s. De effectieve mishandeling, de bevangen pony die daar vrij rondloopt en waar vlak daarna de smid voor geweest is, en dan deze foto.

Tevens is deze heksenjacht origineel mee opgezet door iemand die persoonlijke vete heeft met de staleigenaresse. Iemand waarvan zij enorm blij mag zijn dat in haar stallen nooit camera’s gehangen hebben.

rechtstreeks van de eigenaresse haar fb
Wij, de … zijn ondertussen op de hoogte van de beelden die momenteel circuleren op sociale media. Op het ogenblik van de feiten waren wij niet aanwezig en hebben wij niet meteen kunnen reageren. Wij distantiëren ons volledig van dit gebeuren en zullen onmiddellijk de nodige maatregelen treffen. Dit sluit niet aan bij onze waarden en normen binnen de … . Wij betreuren dit voorval ten zeerste en streven naar een diervriendelijk omgeving waar we mens en paard samenbrengen.
Uit respect voor de pony, de kinderen en onze manege; gelieve deze beelden niet verder te verspreiden.

Alvast bedankt voor jullie begrip.
Team … .

Dit heeft ze ook zelf op Facebook gezet in de reacties onder het filmpje, daar wordt door iemand op gereageerd dat ze wel degelijk op stal was en dat ze het ook gezien heeft en er lacherig op reageerde?

Vind het wel vreemd dat er rondgaat ( foto van het regelement staat ook in de reacties) dat het stal regelement is aangepast en dat het vanaf nu verboden is om te filmen op stal?
Ook staan er meerdere reacties dat dit niet de eerste keer is dat dit gebeurd op deze stal.

Ik ben benieuwd of ze haar schoonzoon echt "aanpakt" of dat ze voornamelijk " baalt " dat het gefilmd is en nu viraal gaat...ze "moet" deze reactie geven wil het bedrijf blijven bestaan...

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 17:45

remi schreef:
GUSTIxBILL schreef:
Ik ken de eigenaresse persoonlijk en zij staat hier absoluut niet achter, ookal is het haar schoonzoon. Haar aanpak om dit op te lossen is niet ideaal, absoluut niet. Maar wees maar zeker dat dit wel opgelost word.
Ikzelf ben tegen wat voor mishandeling dan ook, en hoop zo hard dat de man in kwestie aangepakt word.

Echter is de heksenjacht ontstaan op de manege eigenaresse en haar dochter schandalig. Dreigementen dat ze de dochter allemaal ook maar moeten afkloppen omdat ze het zo graag heeft?

Tevens die foto van het stro koord? Is effectief van de hooinetten, mijn paard heeft ookal meermaals in die stallen gestaan. Ik zie op die foto ook nergens dat deze onder het halster doorzit (want heel toevalig is de foto genomen uit hoek dat je het niet kan zien).

Wat rond gaat gaat ook over 3 verschillende paarden/pony’s. De effectieve mishandeling, de bevangen pony die daar vrij rondloopt en waar vlak daarna de smid voor geweest is, en dan deze foto.

Tevens is deze heksenjacht origineel mee opgezet door iemand die persoonlijke vete heeft met de staleigenaresse. Iemand waarvan zij enorm blij mag zijn dat in haar stallen nooit camera’s gehangen hebben.

Wij, de … zijn ondertussen op de hoogte van de beelden die momenteel circuleren op sociale media. Op het ogenblik van de feiten waren wij niet aanwezig en hebben wij niet meteen kunnen reageren. Wij distantiëren ons volledig van dit gebeuren en zullen onmiddellijk de nodige maatregelen treffen. Dit sluit niet aan bij onze waarden en normen binnen de … . Wij betreuren dit voorval ten zeerste en streven naar een diervriendelijk omgeving waar we mens en paard samenbrengen.
Uit respect voor de pony, de kinderen en onze manege; gelieve deze beelden niet verder te verspreiden.

Team … .

Dit heeft ze ook zelf op Facebook gezet in de reacties onder het filmpje, daar wordt door iemand op gereageerd dat ze wel degelijk op stal was en dat ze het ook gezien heeft en er lacherig op reageerde?

Vind het wel vreemd dat er rondgaat ( foto van het regelement staat ook in de reacties) dat het stal regelement is aangepast en dat het vanaf nu verboden is om te filmen op stal?
Ook staan er meerdere reacties dat dit niet de eerste keer is dat dit gebeurd op deze stal.

Ik ben benieuwd of ze haar schoonzoon echt "aanpakt" of dat ze voornamelijk " baalt " dat het gefilmd is en nu viraal gaat...ze "moet" deze reactie geven wil het bedrijf blijven bestaan...

Een deel van deze reacties zijn geplaatst door mensen die of een persoonlijke vete met haar hebben, of die zelf beter geen camera in de buurt hebben …
Zoals ik haar ken is hier absoluut niet lacherig op gereageerd geweest

Mars

Re: Paardensport Vlaanderen reageert geschokt op beelden social media

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 17:47

Gruwelijk en al helemaal dat filmpje dat die mafkees op het kleine ponietje rijdt...
Ik las dat er inmiddels ook strafonderzoek loopt, heel goed.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 17:54

remi schreef:
GUSTIxBILL schreef:

Team … .

Was die poster er zelf bij dan? Dat ze zag dat de eigenaresse er lacherig over deed?

Zelf niet ingegrepen dus?

Iets met splinters en balken?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 18:08

Nee die poster die beweerd dat ze aanwezig was, was er zelf niet bij want die ken ik persoonlijk en naast dat er sowieso veel te zeggen valt over die poster is er al een vete van ruim 15 jaar tussen haar en de eigenaresse. Die is daar nog nooit op stal geweest laat staan op dat moment aanwezig geweest.

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 18:09

Ayasha schreef:
Het wordt gefilmd door kinderen… die gaan geen volwassen man aan spreken.

Je onthoudt beter die van de man want die heeft een handelsstal. Hij is immers de dader.

Je hoort kinderstemmen, maar je ziet niet wie het filmt, voor hetzelfde geldt wel een volwassene die gewoon niks zegt.. Dus dat is een aanname. Degene die het filmpje online heeft gezet, die zag er niet jong uit.
Mijn dochter was gelukkig nooit bang en zou er gewoon wat van zeggen. Lijkt teveel op haar moeder denk ik :')

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 18:14

De stad Peer en het departement dierenwelzijn kregen deze beelden al in oktober te zien.
Volgens de eigenaresse zou dit een ' incident ' geweest zijn van enkele maanden geleden en is het ondertussen al lang opgelost...

Tja. Zo gemakkelijk gaat het dus voor zulke misselijkmakende lui :x
Hopelijk ranselen ze daar niet elke dag een paard zo af.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 18:15

Maar wees blij dat er zoveel gefilmd is, nu is het duidelijk dat zijn intenties heel fout zijn.
Als iemand na 1 klap had ingegrepen dan had je geen bewijs van zijn gedrag.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 18:21

GUSTIxBILL schreef:
Een deel van deze reacties zijn geplaatst door mensen die of een persoonlijke vete met haar hebben, of die zelf beter geen camera in de buurt hebben …

Dus, dan heb je al geregeld dat er ook wordt ingegrepen bij die personen die 'zelf beter geen camera in de buurt hebben'?
En die schoonzoon, klopt het dat het de schoonzoon is? Ik neem aan dat hij daar dan wel vaker rondloopt? Heeft het nog nooit eerder geflikt?

remi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 18:23

Degene die erbij was en gereageerd heeft ( dat de eigenaresse er wel was en lacherig deed) is niet degene die het filmpje gepost heeft.
Dat is iemand die daar in pension stond, toen idd. haar mond niet open durfde te doen omdat haar paard daar nog stond. ( Ik lees het ook maar in de reacties onder het filmpje)

Maar als je die reacties leest is dit niet het eerste voorval op deze stal en is er al vaker aangifte gedaan en geprobeerd om de media in te schakelen vandaar dat ik me afvraag hoe zuiver de reactie eigenaresse is. Nu is er niets te ontkennen want het is gefilmd en moet ze wel een statement maken..

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 18:30

Kinke schreef:
GUSTIxBILL schreef:

Dus, dan heb je al geregeld dat er ook wordt ingegrepen bij die personen die 'zelf beter geen camera in de buurt hebben'?
En die schoonzoon, klopt het dat het de schoonzoon is? Ik neem aan dat hij daar dan wel vaker rondloopt? Heeft het nog nooit eerder geflikt?

Oh ja hoor, meermaals geprobeerd, zeker aangezien bij een van die mensen een van mijn paarden de dupe is geweest. En ik ben niet de enige. Sommige mensen is het zelfs gelukt.

En die schoonzoon ? Oprecht geen idee, ik ben zelf sinds overlijden van mijn mama niet meer op deze stal geweest wegens herinneringen.
Ik ken de staleigenaresse en ik weet van haar dat zij dit gedrag nooit zou tolereren, toen toch niet. waardoor ik haar de voordeel van de twijfel geef nu.

Mishandeling is niet oké, deze man mogen ze van mij direct onder handen nemen.
Echter is de vete en heksenjacht nu ten koste aan gaan van mensen die hier niets mee te maken hebben. En dat is gewoon absoluut niet oké.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 18:44

Ja, vast een manege waar verder heel netjes met de dieren word omgegaan. In plaats van telefoons verbieden, kun je ook zorgen dat er niks slecht te filmen valt...

Hele handel sluiten, dat is de enige oplossing voor dit soort mensen en hun bedrijven.
Laatst bijgewerkt door Maureen95 op 20-11-23 22:48, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: i.v.m. privé gegevens, foto uit post gehaald