Vastgoedontwikkelaar omsingelt Amsterdamse manege met hekken

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-23 00:32

Het was een bestraat stuk van 5 meter breed en 50? Meter lang, aan de ene kant de stallen en aan de andere kant de bak, het lag er op het filmpje heel netjes bij, geen rotzooi, onkruid of losse stenen. Net een stukje straat.

Gini

Re: Vastgoedontwikkelaar omsingelt Amsterdamse manege met hekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-23 11:55

Het eerste nieuwsbericht heb ik er niet mee willen vervuilen, maar ik blijf het gek vinden dat blijkbaar de enige uitloop die de manegepony's hebben de rijbak is.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-23 12:20

Op Google maps is de situatie beter te overzien.
Afbeelding

Het gaat dan eigenlijk om het stukje parkeerplaats en dat is kennelijk geen eigendom van de manege en kaasboerderij.

Sowieso ligt de manege erg ingesloten en als een bokker zoiets plaats dan zal de algemene reactie zijn dat dit echt te klein is om paarden te houden.
Bedrijf is er meer bij gebaat om zich uit te laten kopen voor Amsterdamse grondprijs plus een vergoeding voor de opstallen. Voor de kaaswinkel kan zo’n hotel ook een kans zijn.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-23 12:52

Ze heeft 6 Shetlanders, geen 30 KWPN'ers. Voor 6 Shetten is een rijbak voor de vrije beweging prima lijkt mij.

SARINO

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-23 12:58

tiwi1969 schreef:
Op Google maps is de situatie beter te overzien.
[ [url=m/l9Hp8c.png]Afbeelding[/url] ]

Het gaat dan eigenlijk om het stukje parkeerplaats en dat is kennelijk geen eigendom van de manege en kaasboerderij.

Sowieso ligt de manege erg ingesloten en als een bokker zoiets plaats dan zal de algemene reactie zijn dat dit echt te klein is om paarden te houden.
Bedrijf is er meer bij gebaat om zich uit te laten kopen voor Amsterdamse grondprijs plus een vergoeding voor de opstallen. Voor de kaaswinkel kan zo’n hotel ook een kans zijn.

Lekker kortzichtig over dat uitkopen , het is een goedlopend bedrijf waar inkomen uit gehaald wordt ,ook de aankomende jaren tot haar pensioen . De Amsterdamse grondprijs is over 25 jaar ook nog prima.Niet iedereen draait warm voor geld,zij werkt liever op haar bedrijf ,hebben daar hun geschiedenis liggen. Haar inkomsten vallen weg bij verkoop , investeringen als bak en de opstallen(ik weet niet hoe het er uit ziet)zijn weg. Ik weet uit ervaring als een projectontwikkelaar wat van je wilt dan kan je echt veel vragen als je er zelf niet vanaf hoeft.
Ik zal mij als eigenaresse wel zorgen maken over dat overpad want dat is niet de bedoeling als parkeerplaats of voor al je visite.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-23 12:58

ruitje schreef:
Ze heeft 6 Shetlanders, geen 30 KWPN'ers. Voor 6 Shetten is een rijbak voor de vrije beweging prima lijkt mij.

Ik zag toch ook een Haflinger op het filmpje/foto’s van HNnieuws. Als het echt alleen om Shetlanders gaat dan zou het inderdaad kunnen maar nog niet ideaal.

SARINO

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-23 12:59

Lekker kortzichtig over dat uitkopen , het is een goedlopend bedrijf waar inkomen uit gehaald wordt ,ook de aankomende jaren tot haar pensioen . De Amsterdamse grondprijs is over 25 jaar ook nog prima.Niet iedereen draait warm voor geld,zij werkt liever op haar bedrijf ,hebben daar hun geschiedenis liggen. Haar inkomsten vallen weg bij verkoop , investeringen als bak en de opstallen(ik weet niet hoe het er uit ziet)zijn weg. Ik weet uit ervaring als een projectontwikkelaar wat van je wilt dan kan je echt veel vragen als je er zelf niet vanaf hoeft.Verkoop is alleen gunstig als je er een ander bedrijf voor terug kan kopen .
Ik zal mij als eigenaresse wel zorgen maken over dat overpad want dat is niet de bedoeling als parkeerplaats of voor al je visite.
Laatst bijgewerkt door SARINO op 25-11-23 13:10, in het totaal 1 keer bewerkt

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-23 13:08

tiwi1969 schreef:
ruitje schreef:

Ik zag toch ook een Haflinger op het filmpje/foto’s van HNnieuws. Als het echt alleen om Shetlanders gaat dan zou het inderdaad kunnen maar nog niet ideaal.

Ja heb je gelijk in!

Ik baseerde mij op de website :o

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-23 13:15

@ sarino waarom in herhaling?

Ik zie dat uitkopen juist als een kans, voor Amsterdamse grondprijzen en een eerlijke vergoeding voor opstallen (daar valt ook de bak onder) kan je buiten de stad op een mooie herstart maken met meer ruimte voor de pony’s.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-23 14:22

ruitje schreef:

Ik vind een kale rechthoek zand eigenlijk voor geen enkel dier een leuke huisvesting. :o