Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
paars schreef:Geen check en ook best fris heb ik wel eens gehoord. Dat schijnt er iig voor te zorgen dat ze slaperig worden. Categorie ‘hear say’ dus ik hoop dat de kenners hier iets over kunnen zeggen?
Mayflower_ schreef:Hoe de media het verhaal ook weer geschetst heefthet paard is inderdaad in paniek geraakt en vast komen te zitten in de "groomspace". Helaas is het paard dusdanig gewond geraakt dat hij is overleden.
Lukasje schreef:Mayflower_ schreef:Hoe de media het verhaal ook weer geschetst heefthet paard is inderdaad in paniek geraakt en vast komen te zitten in de "groomspace". Helaas is het paard dusdanig gewond geraakt dat hij is overleden.
Is dit paard overleden? In een belgisch nieuwsbericht stond dit : “Het dier bleef gelukkig wel ongedeerd. Een dierenarts controleerde het paard op JFK. Kort na de landing kon de vlucht weer vertrekken en het vrachtvliegtuig landde uiteindelijk vrijdagochtend zonder problemen in Luik.”
Lukasje schreef:Mayflower_ schreef:Hoe de media het verhaal ook weer geschetst heefthet paard is inderdaad in paniek geraakt en vast komen te zitten in de "groomspace". Helaas is het paard dusdanig gewond geraakt dat hij is overleden.
Is dit paard overleden? In een belgisch nieuwsbericht stond dit : “Het dier bleef gelukkig wel ongedeerd. Een dierenarts controleerde het paard op JFK. Kort na de landing kon de vlucht weer vertrekken en het vrachtvliegtuig landde uiteindelijk vrijdagochtend zonder problemen in Luik.”
_Snow_White schreef:miezelke schreef:Pfff wat een verhaal. Wat ik mij afvroeg, is er eigenlijk verdovingsmateriaal aan boord om paarden die flippen of in dergelijke situaties verzeild geraken, te verdoven?
Dat verschilt per maatschappij, ik heb nooit iets mee gehad.
Dioxide schreef:Bij ons mag er sowieso geen euthasol mee aan boord (ook niet met een dierenarts), tranquilisers alleen met een dierenarts of geinstrueerde groom. En als een paard gesedeerd mee gaat, moet er een label aan de box gehangen worden.