Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
dioni schreef:Het team ontdekte dat paarden die los gevoerd werden en slowfeeders gebruikten, minder hooi verbruikten en een langzamere gewichtstoename vertoonden.
In het oorspronkelijke artikel staat hier voerautomaat en slowfeeder. Los gevoerde paarden eten juist meer.
Zidore schreef:Voermachines vind ik niks, maar ook dat 3x per dag een plakje… vreselijk! Echt ik zou dan de hele nacht wakker liggen in de wetenschap dat mijn paardjes niks hebben terwijl bekend is dat paarden juist het liefste (en het meeste snachts eten)
Zidore schreef:Mijn luchtzuigende merrie trekt elk net kapot, de anderen hebben slowfeeders, hier dus beide.
Valt voor beide wat te zeggen vind ik.
En inderdaad per paardje afhankelijk. Heb koudbloed gehad die zich bijna dood at met onbeperkt en KWPNers die het juist heel goed doen met onbeperkt en slowfeeders.
Voermachines vind ik niks, maar ook dat 3x per dag een plakje… vreselijk! Echt ik zou dan de hele nacht wakker liggen in de wetenschap dat mijn paardjes niks hebben terwijl bekend is dat paarden juist het liefste (en het meeste snachts eten)
Twiggy2008 schreef:Voermachine 3x een plakje? Hoe kom je daar bij????
manzano schreef:Twiggy2008 schreef:Voermachine 3x een plakje? Hoe kom je daar bij????
Volgens mij was dit los van elkaar bedoeld. Je ziet ook stallen waar ze 3x per dag een plak krijgen.
Was laatst nog op de socials van KNHS dat je iemand zn dag kon volgen.... Laatste voerbeurt om 21.00 met een plukje hooi voor de nacht. Dat was nog niet eens een plak. Schrok daar echt van.
manzano schreef:Zidore schreef:Voermachines vind ik niks, maar ook dat 3x per dag een plakje… vreselijk! Echt ik zou dan de hele nacht wakker liggen in de wetenschap dat mijn paardjes niks hebben terwijl bekend is dat paarden juist het liefste (en het meeste snachts eten)
Daarom ben ik juist blij met de "voermachine". Eerder lag ik er wakker van dat hij zijn net (lees: slowfeeder met maas 2,5 cm en 5kg hooi, opgehangen om 23.30) om 02:30 leeg had en dus úren zonder stond. Nu heeft hij de hele nacht om de zoveel minuten tijd om even te eten. Heerlijk de hele nacht door eten dus!
manzano schreef:Kan ik zelf instellen... Variërend van 1/10e minuut (6 sec) tot 15 minuten. En dat voor wel/geen hooi.
?