Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Rangeela schreef:Wiens paarden lijkt me niet belangrijk toch?… paarden zijn eigenlijk van zichzelf. Schijnbaar vonden deze paarden het prima als ze braaf mee gingen en het meisje zover ongedeerd met ze kon afleggen. Of het meisje is een natuurtalent in het aanvoelen van de paarden. Denk dat ik blij zou zijn dat ze door dit meisje zijn gestolen en niet door iemand die de paarden iets aandoet.
josien_m_ schreef:Oei! Wat een strenge reacties. Mensen, jongeren, kinderen, paarden, niemand is perfect en ze doen soms dingen die niet kunnen of onverantwoord zijn. Zo leer je. Van straffen leert iemand niet veel, alleen angst of verzet wellicht. En dat is juist niet wat je wilt bereiken toch?
Ik keur het echt niet goed en zou ook woest en bang zijn als mijn paarden ineens verdwenen zouden zijn natuurlijk. Maar dat is mijn angst en daar is een ander niet verantwoordelijk voor. Wat ik een leuke en terechte opmerking vond is dat paarden van zichzelf zijn...
musiqolog schreef:Jatten mag niet. Maar paarden als vervoersmiddel, in plaats van er alleen maar rondjes mee rijden, dat vind ik een geweldig idee. Daar droom ik nog altijd van: als je in plaats X moet zijn het paard nemen, gewoon omdat het kan. Als dat penny is, dan zij dat maar zo.
Overigens vermoed ik, zonder er iets van goed te praten, dat dit meisje de dieren na de afspraak wel weer had teruggebracht als de politie niet had ingegrepen.
Dorine92 schreef:Maarja tegenwoordig moet je alles begrijpen en je moet overleggen met je kind, en nee zeggen mag niet want dan verstoor je de creatieve ontwikkeling van het kind.. bla bla bla.. Wordt nog wat met deze generatie als ze hotel mama verlaten en erachter komen dat ze gewoon moeten luisteren naar hun baas op het werk en dat de politie geen begrip voor ze heeft, en niet wil overleggen of je nou wel of niet door rood mag rijden
Urbanus schreef:rien10 schreef:En als ze nou 2 auto's had gestolen. Was het dan nog steeds leuk? Grappig? Een glimlach waard?
Of zichzelf had laten doodrijden? Of een groot ongeluk had veroorzaakt?
musiqolog schreef:Dat doet niet ter zake, want dat is allemaal niet gebeurd.
Als jullie hier per se niet om willen lachen - prima. Maar ontzeg een ander dat recht niet.
rien10 schreef:josien_m_ schreef:Oei! Wat een strenge reacties. Mensen, jongeren, kinderen, paarden, niemand is perfect en ze doen soms dingen die niet kunnen of onverantwoord zijn. Zo leer je. Van straffen leert iemand niet veel, alleen angst of verzet wellicht. En dat is juist niet wat je wilt bereiken toch?
Ik keur het echt niet goed en zou ook woest en bang zijn als mijn paarden ineens verdwenen zouden zijn natuurlijk. Maar dat is mijn angst en daar is een ander niet verantwoordelijk voor. Wat ik een leuke en terechte opmerking vond is dat paarden van zichzelf zijn...
2 paarden stelen. En wij zijn streng? Kom nou toch. T is tijd dat er weer gewoon opgevoed gaat worden in plaats van "Vlinder/Amarilis, wat heb je dat goed gedaan, een autonome ziel 8 kilometer met je mee voeren. "
IHN schreef:t is natuurlijk te erg dit, maar (nu het goed is afgelipen) moet ik ook wel beetje gniffelen. Meeste mensen pakken de bus, trein of fiets. Wat gaat er in zo'n meisje om dat ze denkt:goh laat ik een paard pakken. En dan, ws goed bedoeld, de 2e ook nog meeslepen.
musiqolog schreef:Jatten mag niet. Maar paarden als vervoersmiddel, in plaats van er alleen maar rondjes mee rijden, dat vind ik een geweldig idee. Daar droom ik nog altijd van: als je in plaats X moet zijn het paard nemen, gewoon omdat het kan. Als dat penny is, dan zij dat maar zo.
Overigens vermoed ik, zonder er iets van goed te praten, dat dit meisje de dieren na de afspraak wel weer had teruggebracht als de politie niet had ingegrepen.
CharleyT schreef:musiqolog schreef:Jatten mag niet. Maar paarden als vervoersmiddel, in plaats van er alleen maar rondjes mee rijden, dat vind ik een geweldig idee. Daar droom ik nog altijd van: als je in plaats X moet zijn het paard nemen, gewoon omdat het kan. Als dat penny is, dan zij dat maar zo.
Twee dingen: Jatten mag niet(correct) en dan komt Maar....... en dat haalt je eerste opmerking alweer onderuit.
Citaat:Overigens vermoed ik....., dat is natuurlijk een loze opmerking gebaseerd op je eigen gevoel, niet meer.
DuoPenotti schreef:musiqolog schreef:Dat doet niet ter zake, want dat is allemaal niet gebeurd.
Als jullie hier per se niet om willen lachen - prima. Maar ontzeg een ander dat recht niet.
super lachen ja![]()
Met wat pech staan ze met een peesblessure omdat ze dit niet gewend zijn.
Maar dat ga je niet meer horen.
Zoiets is niet om te lachen. nooit!
Urbanus schreef:Er is niks grappigs aan een meisje van 13 dat 2 paarden jat en zonder enige tuigage daarmee door de binnenstad gaat rijden. Als je dat niet kunt inzien, hoe gevaarlijk het is, houd het alsjeblieft bij het lezen van een paardenblaadje en fantaseren.
capopjekop schreef:Nou lachen zeg. Ik zou leip worden als iemand ongevraagd m'n ponys meeneemt.