Springruiter Rich Fellers veroordeeld wegens seksueel misbruik

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 12:13

@Janneke: Je hoeft je niet te verdedigen voor je meningen. En erg voor je dat jij ook akelige dingen op dat gebied hebt meegemaakt.

Janneke2

Re: Springruiter Rich Fellers veroordeeld wegens seksueel misbruik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 12:48

Neemt niet weg dat ik inderdaad ergens overheen gelezen heb,
en dat ik de gevoelens van xPabloBokt gekwetst heb.

LvdO

Re: Springruiter Rich Fellers veroordeeld wegens seksueel misbruik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 14:53

opsluiten lost niks op zeg je? nee lekker een tijdje in behandeling, dan op verlof en hoppa ze gaan weer terug naar hun oude gedrag en maken nog meer slachtoffers.. dat heeft goed geholpen dan!

ik wilde eigenlijk iets ander typen dan levenslang opsluiten, maar ik weet niet of ik dan van bokt afgegooid word.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 15:54

Janneke2 schreef:
Neemt niet weg dat ik inderdaad ergens overheen gelezen heb,
en dat ik de gevoelens van xPabloBokt gekwetst heb.

Weet je, ik vind mijn gevoelens hierin niet eens zo belangrijk. Ik heb mijn trauma allang verwerkt en ik was "gelukkig" een stuk jonger dan het meisje waar het hier over gaat.

Het gaat er mij om dat ik het er niet mee eens ben dat verkrachting erger zou zijn dan grooming, of vice versa. Het is puntje bij paaltje een enorme inbreuk op iemands lichamelijke integriteit en het psychologische spel wat erbij komt kijken doet daar nog een schep bovenop. In het bijzonder als het slachtoffer minderjarig is, of wat mij betreft zelfs jonger dan 26, aangezien tot dat moment ons brein nog niet volgroeid is en dus nog niet volledig capabel is om de juiste beslissingen te maken. Even puur biologisch gezien.

Je kunt dat gewoon als buitenstaander niet op waarde schatten en ik heb ook nergens gezegd dat alleen ervaringsdeskundige rechters mogen oordelen. Ik vind echter wel dat je überhaupt gewoon je oordeel thuis moet laten en dit soort zaken puur feitelijk moet bekijken. Zéker als je zelf slachtoffer bent geweest van een vorm van seksueel misbruik.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 18:58

LvdO schreef:
opsluiten lost niks op zeg je? nee lekker een tijdje in behandeling, dan op verlof en hoppa ze gaan weer terug naar hun oude gedrag en maken nog meer slachtoffers.. dat heeft goed geholpen dan!

... ik erken dat TBS niet perfect is, maar met deze karikatuur kan ik niets.
Doorgaans vind ik ook de combinatie van straf plus behandeling terecht.
En TBS kán levenslang betekenen.