Horseboarden op het strand, voor starters!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-23 12:33

Wat een gave fotos. Ik baalde al dat ik er niet bij kon zijn. Voor mij is het horseboarden niets zie ik nu,maar wil het wel eens van dichtbij bekijken dus zal jullie website in de gaten houden.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-23 13:57

Super gaaf verslag! Ik volg jullie altijd erg graag!

Rubs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-23 14:54

Schitterend, echt lol met je knol!!
En wat een prachtige foto's

Op_zoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-23 14:58

Wat een leuk verslag! Heel leuk om te lezen hoe jullie te werk gaan. Mooi dat jullie het enthousiasme voor de sport willen delen. Uiteraard door de open training, maar ook door de uitgebreide informatie (en antwoord op de vraag van paars) hier op bokt.

Mar_jolijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-23 19:49

Op_zoek schreef:
Wat een leuk verslag! Heel leuk om te lezen hoe jullie te werk gaan. Mooi dat jullie het enthousiasme voor de sport willen delen. Uiteraard door de open training, maar ook door de uitgebreide informatie (en antwoord op de vraag van paars) hier op bokt.

Dankjewel! Ik heb Paars ook bedankt voor de kritische doch vriendelijke noot, heel leuk!

Melisje_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-23 21:20

Ziet er zo gaaf uit!

Zag toen de oproep voorbij komen maar kon helaas niet, lijkt mij echt ontzettend gaaf om een keer met mijn paard mee te doen *\o/*

chamion
Huisheks

Re: Horseboarden op het strand, voor starters!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-23 22:36

Ik vind en blijf het echt geweldig vinden om dit te zien. Helaas is mijn pony dood en ook echt doodsbenauwd voor al het water groter en langer dan je gemiddelde plas in het bos. Denk wel dat ze dit heel leuk gaat vinden. Voor de wagen kan ze ook zo bloedwakker en vies snel worden (maar wel gehoorzaam) dus misschien ga ik jullie iets actiever volgen, en zodra jullie dan weer zoiets organiseren dat ik een ruiter ga opzoeken die het durft (onderdeur pony)

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-23 22:40

Super tof! Wat een gaaf verslag met prachtige foto’s.
Zo te zien hebben jullie een top dag gehad.

Mar_jolijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-23 08:27

chamion schreef:
Ik vind en blijf het echt geweldig vinden om dit te zien. Helaas is mijn pony dood en ook echt doodsbenauwd voor al het water groter en langer dan je gemiddelde plas in het bos. Denk wel dat ze dit heel leuk gaat vinden. Voor de wagen kan ze ook zo bloedwakker en vies snel worden (maar wel gehoorzaam) dus misschien ga ik jullie iets actiever volgen, en zodra jullie dan weer zoiets organiseren dat ik een ruiter ga opzoeken die het durft (onderdeur pony)

We hadden er nog 1 die niet van water houdt, maar er was constant overal water dus het ging wel prima haha! Wakeboarden kunnen niet alle paarden, dan moeten ze echt niets geven om water en golfjes

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-23 15:05

Mar_jolijn schreef:
Bonita_Bon schreef:
Hahahaha die vierde foto, hoe dan _/-\o_
Heel leuk! Jullie natuuuuurlijk in het echt gezien en ook daar spat het plezier en teamwork er vanaf! Vette show maar voornamelijk een fijne groep mensen en dieren!
Hebben jullie nou wel eens botbreuken gehad, de boarders dan?

Een sleutelbeen van een beginnend boarder en daarnaast een hoop kleine blessuretjes en heel wat bont en blauwe ego's. Haantjes zijn het :D

Maar dat maakt ze zo goed! Dank voor alle transparantie, heel sterk geschreven en leuk neergezet zo, reclame voor jullie team! Ik ben benieuwd of bokker Sjouk_L ook nog gaat reageren want ook leuk om die kant even te horen :)

sjouk_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-23 22:10

Natuurlijk wil ik ook mijn ervaring delen.

Het begon allemaal met de oproep hier op bokt voor mensen die het horseboarden zouden willen proberen. Ik had al eens eerder van horseboarding gehoord en wat fotos gezien en wat ziet dat er tof uit. En dan ook nog eens op het strand. Mijn paard voldeed volgens mij prima aan de wensen en eisen van de organisatie en tijd kon ik ook maken. Dus de stoute schoenen aangetrokken en snel Mar_jolijn een bericht gestuurd.

Mijn paardje heeft al ervaring voor de wagen, gaat mee zwaardvechten en is in general nogal nuchter, ondanks dat het een hete Spanjaard kan zijn. Dus dit moet hij ook wel kunnen leek mij. De organisatie zag het ook zitten, dus onze weekeind plannen waren een feit.

Het enige waar Apolo nog geen ervaring mee had, was het strand. Daar maakte ik me niet echt zorgen over, maar je weet het niet natuurlijk. Maar hij heeft alle verwachtingen waar gemaakt, wat was hij lief en wat ging het ook met alle andere paardjes in de groep goed. Ze waren allemaal wakker maar ontspannen, de groep hield elkaar goed in de gaten en de paarden hebben zich echt aan elkaar kunnen optrekken.

De eerste kennismaking was iets gehaast door zware weersomstandigheden en file onderweg waren wij de laatste om aan te komen. Dus heel gauw opgezadeld zodat niet iedereen nog langer op ons moest wachten, vanuit de organisatie kwam 1 van de heren spullen brengen en helpen installeren aan mijn zadel(ik ben echt te slecht in namen, sorry), dus dat was echt super geregeld.

Daarna met de groep het strand opgegaan en daar de paardjes wat laten acclimatiseren en wat losgereden.
De veiligheids uitleg was heel erg fijn en duidelijk, het was een geruststelling om te weten dat we niet zouden rondracen met een lang touw los achter het paard. Want hoe braaf ze ook zijn, dat vinden de meesten toch niet zo tof.

Verder hebben was het ook fijn te weten hoe we de boarders kunnen helpen op het bord te blijven en ze niet als echte crash dummies te gebruiken.

Daarna zijn de eerste 2 alvast een rondje gestart en konden we een beetje afkijken, ook fijn om te zien hoe ruim bochten moeten zijn.

Toen bij Apolo de lijn bevestigd en de eerste boarder erachter gehangen. Bij het eerste rondje heeft mijn vriendin die kwam kijken even met Apolo mee gelopen, maar na wat initiële vraagtekens van Apolo zijn kant had hij al gauw door wat het plan was. Hij was totaal niet onder de indruk van de lijn en gewicht achter zich.
Dat betekende dat we sneller konden, dus eerst draf, daarna aan verzameld galopje en de bocht om terug naar de groep.

Voor de boarders is het echt heel zwaar dus terug bij de groep aangekomen eerst op adem komen. Om daarna gewoon voor een tweede rondje aan te haken. Ondertussen uitgelegd gekregen dat hoe harder je gaat, hoe makkelijker het is voor de boarder, dat laten we ons natuurlijk geen tweede keer zeggen!! Oooohja en plassen ontwijken word ook gewaardeerd. Het board zuigt best wel vast in der plassen, dat merkt de boarder, maar ook aan het paard merk je echt dat het zwaar word.

Dus ook Apolo rustig weer op krachten laten komen.

We hebben een heel aantal rondjes gemaakt met verschillende boarders en wat een hoop lol had iedereen! Over het strand scheuren, proberen je boarder niet kwijt te raken halverwege en ondertussen al achterom kijkend nog soort van te communiceren over waar je heen gaat. Technisch een leuke uitdaging, maar vooral oh zo tof! De oortjes van Apolo hebben mogelijk spierpijn gehad van het naar voren staan.

Daarna was het tijd om te gaan wakeboarden en de nieuwe paardjes het water te laten zien. Ook dat met een groepje gedaan en dan gaat dat eigenlijk weer zo makkelijk.

Met een clubje hebben we rustig toegekeken hoe er met het wakeboard gestart werd. Diep respect voor de wakeboarder en voor nomie die echt als een kanonskogel over het strand vloog!

Uiteindelijk met alle paardjes, boarders en spullen moe maar voldaan en happy terug naar de trailers gegaan en de paardjes verzorgd, en daarna nog dagen nagenoten met fotos en een happy paard:)

Mar_jolijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-23 22:25

Ah wat een super verslag Sjoukje! Wij waren diep onder de indruk van de kalmte in combinatie met het hysterische spaanse temperament van jouw paard! Leuk om het vanuit jouw ogen te lezen! Dankjewel!

sjouk_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-23 22:35

Hihi Dankjewel, Ja hij kan wel heel goed "aan" zijn. Maar hij blijft zo eerlijk dat ik me nooit zorgen hoef te maken.

Mar_jolijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-23 09:12

Ah leuk op uitgelicht, dankjewel!

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-23 09:24

wauw - Zalig. Lijkt wel een droom om hier mee te doen! Is er ook een organisatie in Belgie waar jullie vanaf weten?

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-23 09:30

Wat een leuk verslag en gave foto's. Ziet er echt fantastisch (& gezellig) uit. Zeer leerzaam ook hoe je alles verteld en diepgaandere uitleg geeft over hoe jullie te werk gaan. Zeker meer van dit soort posts gaan posten in de toekomst <3

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-23 10:33

De passie spat er vanaf!
Ook complimenten voor de fotograve, wat heeft ze het goed vastgelegd +:)+

Sjofel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-23 11:38

Wat een gave sport en wat een onwijs leuk verslag om te zien én te lezen!
Het is zo geschreven dat ik spontaan last heb van fomo _O- Bij gebrek aan paard en lef om op zo'n bord te gaan staan hou ik het maar bij de wens om een keer een show van jullie te zien ;)

AnnetteFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-23 13:28

Wauw wat tof dit! En wat is de tekst goed geschreven, je waant je helemaal in die dag! Als mn anderhalf jarige volwassen is, lijkt me dit ook wel wat! En wat fijn dat je het welzijn zo in acht neemt en uitgebreid op iedereen reageert :)

Mar_jolijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-23 18:53

HiFive5 schreef:
wauw - Zalig. Lijkt wel een droom om hier mee te doen! Is er ook een organisatie in Belgie waar jullie vanaf weten?

Volgens mij word er ook iets opgezet vanuit de organisaties die in allerlei landen dingen organiseren, maar ik weet er het fijne niet van. Wij doen ons eigen ding haha!
Maar kom gerust een keer deze kant op, maak je er een weekendje van!

Mar_jolijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-23 18:58

cursebreaker schreef:
Wat een leuk verslag en gave foto's. Ziet er echt fantastisch (& gezellig) uit. Zeer leerzaam ook hoe je alles verteld en diepgaandere uitleg geeft over hoe jullie te werk gaan. Zeker meer van dit soort posts gaan posten in de toekomst <3

Dankjewel, wat onwijs lief en ik zal zéker nog wat moois posten!
Maar ook veel credits voor bokt die vanuit de mods heel veel interesse tonen!

AnnetteFlame schreef:
Wauw wat tof dit! En wat is de tekst goed geschreven, je waant je helemaal in die dag! Als mn anderhalf jarige volwassen is, lijkt me dit ook wel wat! En wat fijn dat je het welzijn zo in acht neemt en uitgebreid op iedereen reageert :)

Ik mis er wel eens een paar, maar iedereen reageert zó positief! Echt heel leuk!
Ja het welzijn is voor mij persoonlijk wel echt mega belangrijk en dat geld ook voor het team. We hebben zelfs wel eens tijdens een grote show gezegd 'Sorry lief publiek, het paard durft even niet, we doen het samen met een ander" en als ie dan nog niet had gewild, hadden we direct gestopt. Show must Go on maar nóóit ten koste van de paarden!

Mar_jolijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-23 20:11

Doubtless schreef:
De passie spat er vanaf!
Ook complimenten voor de fotograve, wat heeft ze het goed vastgelegd +:)+

Ja Linda Halsema is een topper en een aanrader voor paardenfotografie!

Sjofel schreef:
Wat een gave sport en wat een onwijs leuk verslag om te zien én te lezen!
Het is zo geschreven dat ik spontaan last heb van fomo _O- Bij gebrek aan paard en lef om op zo'n bord te gaan staan hou ik het maar bij de wens om een keer een show van jullie te zien ;)

Hahaha! :')

Nou leuk, we zullen bijtijds de jaaragenda plaatsen *\o/*

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 12:07

Super verslag, Leuk geschreven en geweldig leuke antwoorden.
Spreekt een geweldige zorgvuldigheid en passie uit. +:)+

Lvdg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 15:32

Ik werd echt helemaal blij van het verslag! Wat ziet het er super gaaf uit. Helaas zelf nu geen paard en ook geen horse/wakeboarder, maar zou dit heel graag een keer in het echt zien! <3

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 16:28

Wat een gaaf verslag!
Durf te wedden dat dit verslag met foto’s en de sfeer die er door heen sijpelt, nieuwe geïnteresseerden aanspreekt!

Heel leuk hoe de diversiteit van zowel mens als paard wordt omschreven.