Britt Dekker Nederlands Kampioen dressuur voor Iberische paarden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-23 09:06

Achterom schreef:
ElCamino schreef:
Maar niet alleen de Iberische paarden komen hier aan bod, ook de IJslanders, Friezen, en alle takken van sport.

Ik heb volgens mij in al die jaren nooit een berichtje gezien over een dressuurwedstrijd voor IJslanders :?

Volgens mij gaat dit toch over Nederlandse ruiters die met hun paarden naar het WK IJslandse paarden mogen gaan? Dat is vergelijkbaar.
Nieuwsredactie @ [VN] Moeder en dochter gaan samen naar het WK met hun IJslanders

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-23 09:07

Ik denk dat er ook geen dressuurwedstrijden voor Ijslanders bestaan? :D :+

Dat zullen tolt en telgang wedstrijden zijn.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-23 09:11

Elisa2 schreef:
Ik denk dat er ook geen dressuurwedstrijden voor Ijslanders bestaan? :D :+

Dat zullen tolt en telgang wedstrijden zijn.

Precies, en daarmee vergelijk je appels met peren door ze in datzelfde rijtje te noemen :D

ElCamino

Re: Britt Dekker Nederlands Kampioen dressuur voor Iberische paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-23 09:23

Acherom en Elisa2 : jongens, jullie snappen toch ook wel dat ik de speciale wedstrijden voor ijslanders bedoel, wat een gemier weer......dat lezen jullie toch ook gewoon hier op bokt...
Ik noem ze niet in hetzelfde rijtje als in de "dressuurwedstrijden" maar meer in algemene zijn van de andere rassen wedstrijden....

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-23 09:27

ElCamino schreef:
Acherom en Elisa2 : jongens, jullie snappen toch ook wel dat ik de speciale wedstrijden voor ijslanders bedoel, wat een gemier weer......dat lezen jullie toch ook gewoon hier op bokt...
Ik noem ze niet in hetzelfde rijtje als in de "dressuurwedstrijden" maar meer in algemene zijn van de andere rassen wedstrijden....

Ik snap heel goed wat je bedoelt en je vergelijkt appels met peren.
Het is wel even een wat anders om een rassen wedstrijd te organiseren omdat je ras eigenlijk gewoon niet mee komt in de reguliere klasses, of omdat je ras een discipline heeft waarvoor geen reguliere wedstrijden georganiseerd worden. Zoals de IJslanders. Daarmee doe je de IJslanders geen recht.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-23 09:28

Ik reageerde op Achterom hoor, die had het over dressuurwedstrijden voor Ijslanders. :+

Had zelf wel bedacht dat je de gewone Ijslanderwedstrijden bedoelde.

Meer ontopic, volgens mij zijn er ook wel rassenwedstrijden voor Haflingers, Arabieren, Fjorden etc. Nu ben ik eigenlijk wel benieuwd of hier ook NK's en EK's van zijn.

Alenthe05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-23 09:28

Ik zal het proberen uit te leggen.

Ben zelf ook gestart afgelopen weekend. Er waren idd vele duitsers aanwezig. De MCI bestaat al een aantal landen namelijk: Nederland, Belgie, Italie, Frankrijk, Engeland, Spanje en Tjechie. De Duitsers hebben nog geen eigen MCI en mogen onder de NLse vlag meerijden.

Ze hadden echt hele goedde paarden bij zich, heb van ze genoten. Helaas zelf niet gekwalificeerd dit keer maar ga mijn best doen voor 2024, want dan is het EK MCI in Nederland lees ik net op de site!

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-23 09:35

Alenthe05 schreef:
Ik zal het proberen uit te leggen.

Ben zelf ook gestart afgelopen weekend. Er waren idd vele duitsers aanwezig. De MCI bestaat al een aantal landen namelijk: Nederland, Belgie, Italie, Frankrijk, Engeland, Spanje en Tjechie. De Duitsers hebben nog geen eigen MCI en mogen onder de NLse vlag meerijden.

Ze hadden echt hele goedde paarden bij zich, heb van ze genoten. Helaas zelf niet gekwalificeerd dit keer maar ga mijn best doen voor 2024, want dan is het EK MCI in Nederland lees ik net op de site!

Aahh dat verklaard, bedankt voor je uitleg! Ze hadden inderdaad toffe paarden bij zich, sowieso kwamen er echt prachtige paarden voorbij! <3

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-23 09:40

Is de azijn weer in de aanbieding?

Wat een gezuurpruim!

Superleuk voor Britt! Uiteraard gaat de media ermee aan de haal!

Achterom schreef:
Het is wel even een wat anders om een rassen wedstrijd te organiseren omdat je ras eigenlijk gewoon niet mee komt in de reguliere klasses, of omdat je ras een discipline heeft waarvoor geen reguliere wedstrijden georganiseerd worden. Zoals de IJslanders. Daarmee doe je de IJslanders geen recht.

Misschien organiseren mensen deze wedstrijden wel omdat ze het leuk vinden?
Leuk om elkaar te ontmoeten en om de paarden met elkaar te vergelijken?

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-23 09:42

nou echt he....

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-23 09:50

fransje23 schreef:

Wat een gezuurpruim!

Niets tegen Britt en leuk voor haar dat ze eerste is geworden. Ik gaf als eerste een kritische reactie, maar dat kwam puur voort uit dat ik het raar en zonde vind dat er als nieuwsbericht enkel aandacht wordt besteed aan Britt en haar instagrampost, en er volledig voorbij wordt gegaan aan de rest van het evenement en deelnemers die ook hun stinkende best hebben gedaan en namens Nederland naar Parijs gaan.
Als er zulke evenementen in de nieuwsberichten voorbij komen, worden er meestal meer aspecten en deelnemers belicht.
Britt kan er niets aan doen dat enkel zij wordt uitgelicht, het is dus kritiek op hoe het nieuws gebracht is. Een bokker heeft haar instagrampost als nieuws ingezonden (ook daar ligt geen schuld), terwijl de 2e plaats, Romy Huisman, er net zo goed een instagrampost aan gewijd heeft. Het had mijn inziens beter verwerkt kunnen worden in een daadwerkelijk nieuwsbericht waar andere ‘minder bekende’ mensen ook de ruimte krijgen voor hard werk.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-23 09:51

Leuk voor Britt dat haar dromen uitkomen. Ze werkt er hard genoeg voor en het is haar zeker gegund!

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-23 09:56

Natuurlijk is het jammer dat de andere deelnemers niet genoemd worden. Ook die hebben hun best gedaan en er hard voor gewerkt.

Dat benoemen is ook niet zuur, maar sommige andere reacties wel.
;)

Sanano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-23 10:00

Gun het britt ook wel heb haar een paar keer zien rijden en kan nog wel een paar mensen opnoemen die onvriendelijker rijden als zij maar ik vind ook dat ze op een voetstuk geplaatst wordt terwijl er nog meer goede ruiters meedoen en je daar dan niets van hoort jammer

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-23 10:04

Dacht al...3-2-1...wanneer begint het bashen op Britt weer <<)
Azijn was vast weer in de aanbieding.

Ik gun het haar, geweldig paard waar ze hopelijk nog lang mee- en van mag genieten!

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-23 10:16

Ik zou graag meer van dit soort berichtten willen zien ipv alleen de standaard dressuur. Ben blij om eens een keer wat anders te lezen.

Zijn er ook filmpjes van de tweede en derde plaats?

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-23 10:20

speedfiets_2 schreef:
Ik zou graag meer van dit soort berichtten willen zien ipv alleen de standaard dressuur. Ben blij om eens een keer wat anders te lezen.

Zijn er ook filmpjes van de tweede en derde plaats?

Op Romy haar instagram zie je in elk geval wat zij heeft gedeeld. Prachtige combinatie zijn zij ook <3

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-23 10:20

Er is werkelijk waar één reactie die volledig op Britt basht. Jammer dat iedereen daar dan gelijk opduikt en aandacht geeft. De rest heeft het over de manier van nieuws presenteren en de oneerlijkheid naar andere deelnemers toe. En ergens ging het even over rassenwedstrijden an sich.

@speedfiets_2 van de 2e plaats is hier een filmpje https://www.instagram.com/reel/CxkfVoaIvkB/?igshid=MzRlODBiNWFlZA==

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-23 10:26

fransje23 schreef:

Wat een gezuurpruim!

Achterom schreef:

Misschien organiseren mensen deze wedstrijden wel omdat ze het leuk vinden?
Leuk om elkaar te ontmoeten en om de paarden met elkaar te vergelijken?

Dat is het inderdaad en de sfeer is ook heel anders dan op 'gewone' dressuurwedstrijden.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-23 10:31

Dit zijn paarden die totaal niet te vergelijken zijn.
Ze vallen beide onder Iberische paarden maar totaal anders.
De dikke speknek hengst en het iele paardje daar tegenover.

Romy rijd een heel rustig braaf proefje, al heb ik het idee dat op enkele momenten het paard ook over zijn grens word geduwd en dan de beweging niet afmaakt en er dan een flinke tak fout komt, zoals in de uitgestrekte draf.

Britt heeft op sommige momenten veel in de hand, maar rijd ook "ruiger". Minder braafjes

Dus ja zo kun je vind ik de conclusie trekken dat ze beide het maximale eruit proberen te halen.
Wat logisch is, want daar ben je voor daar.

Al vind ik dat op zo weinig beeldmateriaal ook niet handig, had graag de hele proef gezien.

Ik vind het ook jammer dat de andere niet genoemd worden, maar daar kan Britt niets aan doen.
Geen idee of dit een stukje is van de nieuwsredactie of overgenomen.

En juist blij dat er meer te zien is op bokt dan de "gewone" dressuur.
Juist leuk andere rassen competities :j

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-23 10:58

Wauw wat een ongenuanceerde opmerkingen hier.

Heb haar zien rijden en Romy ook. Romy haar paard is totaal geen show bink en de proef toont daardoor een stuk minder spectaculair. Maar ze reed een keurige correcte proef en die werd ook goed beloond. Britt reed ook echt een super nette proef, ik heb nergens geruk en gepluk gezien, ik vond het een heel harmonieus beeld. Respect voor Britt want na de proef neemt ze nog de tijd ook voor een clubje fans. `

Heb heel veel paarden voorbij zien komen die dag die wel heel knap waren, maar er werden wel echt veel foutjes gemaakt in de proeven. Toch een temperamentje he die paarden. Britt haar proef was echt keurig en ze heeft verdiend gewonnen.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-23 11:16

amen schreef:
Moderatoropmerking:
Dit bericht is verwijderd

Ik ben ook geen fan van haar rijstijl... maar man, wat een vreselijk nare reactie.
Paard loopt fout, ze is dom, nooit de fout bij zichzelf zoeken, geen zelfkennis.

Allemaal niet onderbouwde en nogal stellige aantijgingen.
Je mag je mening geven, maar wel onderbouwing erbij en niet zo op de persoon. Wat heeft ze jou misdaan dat je de nood voelde het zo neer te zetten?
Natuurlijk weer van iemand met een lekker veilig leeg profiel. Op een dergelijke zure en nare manier neergezet op internet. Zonde... je klinkt vanuit je tekst nogal gefrustreerd.
Laatst bijgewerkt door Muiz op 27-09-23 13:04, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote verwijderd

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-23 11:26

Moderatoropmerking:
Ik heb net een aantal reacties hier verwijderd. Het is uiteraard prima dat je een mening hebt gevormd over iemand maar het is niet de bedoeling om op iemand in te hakken. Ik zou jullie dan ook willen vragen om verder niet meer op dat bericht te reageren.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-23 12:12

Achterom schreef:

:(:) De iberiërs komen prima mee. De meerderheid van de deelnemers van deze wedstrijd zullen ook regulier rijden. :+

Zullen we pony-klasses ook maar af schaffen dan? Para equestrians de deur uit?

tja ik ben geen fan van Britt haar rijstijl en vind het jammer dat daar doorheen gekeken wordt omdat ze sympathiek is en tijd neemt voor haar fans. := Maar het is de eerste niet waarbij dat gebeurt voor een paar jaar dus komt tijd, komt realiteit meestal.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-23 12:31

Suliko schreef:
Er is werkelijk waar één reactie die volledig op Britt basht. Jammer dat iedereen daar dan gelijk opduikt en aandacht geeft. De rest heeft het over de manier van nieuws presenteren en de oneerlijkheid naar andere deelnemers toe. En ergens ging het even over rassenwedstrijden an sich.

@speedfiets_2 van de 2e plaats is hier een filmpje https://www.instagram.com/reel/CxkfVoaIvkB/?igshid=MzRlODBiNWFlZA==

Oei als ik heel eerlijk ben snap ik niet zo goed dat zij hoog gescoord heeft. Ze rijdt uiterst correct maar ik zie geen enkele verzameling in dit paard. Geen 2e draf, geen veer en afdruk. Welk niveau is dit?
Misschien verwacht ik iets wat niet gevraagd wordt.