[FOTO] Horse Event PRO 2023, sfeerverslag van de zaterdag

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 13:31

ruitje schreef:
Leuk verslag!

Weet iemand hoe het paard heette waar Saartje op reed? Die wil ik volgen. Wat een onwijs braaf diertje was dat!

Saartjes paard heet Good Aston Martin (maar je mag ook gewoon Martin zeggen hoor ;) )

Saartje is tijdens haar trip naar Amerika met het Nederlands jeugdteam Wereldkampioen geworden in de Hunter. (Dit word in Amerika wel op paarden van een ander verreden, dus niet met Martin) en Saartje is inderdaad een hele fijne en goeie jeugdruiter :D

ZwarteHeks

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 14:15

xLiez schreef:
Ik vond die clinic met dat paard wat geverfd was wel jammer. Dat paard liep alleen maar met de kin op de borst ;(

Ik vond het zaterdag prima te doen, sommige shows was het wel druk maar er was nog wel plek om te zitten!

Ik vond juist dat zij best netjes reed.

Ik vond juist dat Tineke wel wat streng was in de hand, veel diep en kort in de hals. Tineke had wel goeie humor, maar Imke gaf wel een paar keer terecht de opmerking aan haar moeder "hand naar voren!". :D Maargoed, oude garde denk ik zo. :=

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 14:23

Bellatrix schreef:
* Bokt Nieuwsredactie
Bokt Community
Foto's en tekst door Bellatrix

Op deze foto zie je Marco Boavista. Hij liet, door middel van twee combinaties, zien hoe je Working Equitation als afwisseling in je dressuurtraining kan gebruiken.

De combinatie op de foto had duidelijk meer ervaring met working equitation dan de andere combinatie. Ze hadden meer controle in alle gangen.

Ik vond dit een erg leuk paard. Geen idee welke rassen er precies inzitten maar dat er Appaloosa in zit mag duidelijk zijn.

Als ik me niet vergis is het paard een comtois x paint.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 15:37

ZwarteHeks schreef:
xLiez schreef:
Ik vond die clinic met dat paard wat geverfd was wel jammer. Dat paard liep alleen maar met de kin op de borst ;(

Ik vond het zaterdag prima te doen, sommige shows was het wel druk maar er was nog wel plek om te zitten!

Ik vond juist dat Tineke wel wat streng was in de hand, veel diep en kort in de hals. Tineke had wel goeie humor, maar Imke gaf wel een paar keer terecht de opmerking aan haar moeder "hand naar voren!". :D Maargoed, oude garde denk ik zo. :=

Dan heb je de opmerking duidelijk gemist dat Tineke zelf zei dat het een aandachtspunt was bij het paard maar best lastig was om continue door te voeren.

ZwarteHeks

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 16:20

pol013 schreef:
ZwarteHeks schreef:

Dan heb je de opmerking duidelijk gemist dat Tineke zelf zei dat het een aandachtspunt was bij het paard maar best lastig was om continue door te voeren.

Heb ik niet gemist ;) Ik weet dat dit paard onder Imke een heel ander beeld laat zien.

Nibbit

Re: [FOTO] Horse Event PRO 2023, sfeerverslag van de zaterdag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 19:15

Wij vonden Anne van Olst zo streng teggen Lottie, 'nonono' en nog een keer ~~}>

Tineke en Imke vond ik wel leuk, elkaar een beetje klieren, gewoon amusant.

Wat we gemist hebben was iets van een kur op muziek of carrousel (zaterdag)

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 04:35

Sicayes schreef:
ruitje schreef:
Leuk verslag!

Weet iemand hoe het paard heette waar Saartje op reed? Die wil ik volgen. Wat een onwijs braaf diertje was dat!

Saartjes paard heet Good Aston Martin (maar je mag ook gewoon Martin zeggen hoor ;) )

Saartje is tijdens haar trip naar Amerika met het Nederlands jeugdteam Wereldkampioen geworden in de Hunter. (Dit word in Amerika wel op paarden van een ander verreden, dus niet met Martin) en Saartje is inderdaad een hele fijne en goeie jeugdruiter :D

Wij waren helemaal verliefd op Martin, ik dacht alleen maar: zo'n paard wil ik! Ik ga ze volgen!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-23 09:14

Leuke foto's en verslag!

Van Egbert heb ik ook veel geleerd, die weet veel over het opleiden van spring en eventing paarden.

Is die Appaloosa achtige geen Noriker? Zag er daar laatst een van en die lijkt er exact op.

Marco heb ik al vaker in actie gezien met dressuur en working equitation en die kan goed rijden, en rijdt eigenlijk altijd prachtige paarden haha.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-23 09:15

Nibbit schreef:
Wij vonden Anne van Olst zo streng teggen Lottie, 'nonono' en nog een keer ~~}>

Tineke en Imke vond ik wel leuk, elkaar een beetje klieren, gewoon amusant.

Wat we gemist hebben was iets van een kur op muziek of carrousel (zaterdag)

Nouja als ze niet streng genoeg is, komt ze ook niet aan de top he..daar gaat het allemaal om details en precisie. :o