Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
BrankaZ schreef:rien10 schreef:En wat mij ook verbaasd: de onderleg trens is een Baucher trens. Met hefboom werking. 2 hefboombitten in je paard?
Daar krabde ik mij ook wel even bij achter de oren. Maar even opgezocht en het is bij de KNHS wel toegestaan in de dressuur als onderlegtrens vanaf het Z1. Vermoed dat dit ook geldt bij de FEI.
Blijf het gevoelsmatig wel een strenge optoming vinden.
Citaat:Im Gegensatz zur landläufigen Meinung hat dieses Gebiss KEINE Hebelwirkung. Bei Zügelanzug stellt sich der Riemen, an dem das Gebiss befestigt wird, ähnlich wie bei einer Wassertrense nach außen ab. Denn um Druck auf das Genick auswirken zu können, benötigt das Gebiss einen Gegenpol, also eine Kinnkette. Diese Hebelwirkung findet sich bei Kandarengebissen.
Babootje schreef:Elisa2 schreef:Waarom is het nodig om andere Bokkers onderuit te gaan halen?
Iedereen heeft recht op zijn/ haar eigen mening. Heb trouwens ook niemand gelezen die dit soort praktijken goed praat. Maar goed, wellicht heb ik iets gemist.
Sommige bokkers kunnen ook gewoon niet goed lezen.
Ayasha schreef:Sansa schreef:Die foto's en filmpjes van Akeem zijn vreselijk en ook de reden dat ik dus al jaren lang niet snap hoe die man vrijgesproken werd en gewoon mag meerijden in de top. Als je Blue Hors Matiné hebt gezien snap ik ook niet hoe dat als "prachtig" werd gezien. Zo jammer voor de sport en vreselijk oneerlijk voor de paarden..
wat erger is, is dat er nog bokkers deze man verdedigen.
Babootje schreef:Elisa2 schreef:Waarom is het nodig om andere Bokkers onderuit te gaan halen?
Iedereen heeft recht op zijn/ haar eigen mening. Heb trouwens ook niemand gelezen die dit soort praktijken goed praat. Maar goed, wellicht heb ik iets gemist.
Sommige bokkers kunnen ook gewoon niet goed lezen.
Ayasha schreef:Sommige zijn gewoon achterbaks.