Boze Groninger brengt paardenpoep terug bij de bereden politie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-23 07:57

Nu mogen we op bokt wel allemaal voorbeeldig zijn maar ik laat het eig gewoon liggen. Dat mag wettelijk ook gewoon. En afstappen om dan met schijtschoenen terug op het paard te moeten (zeker als het een platte is) en ondertussen nog een boel auto’s of fietsers te hebben die vinden dat paard in de weg staat doe ik zeker niet. Leven en laten leven…. Ik erger me ook dood aan de cigarettenpeuken op mijn parking maar zeg daar ook niets van.

In mijn eigen straat ruim ik het nog wel op, maar een half uur terugfietsen ga ik zeker niet doen.

purny

Re: Boze Groninger brengt paardenpoep terug bij de bereden politie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-23 08:09

3 kilo paardenpoep? Dat moet toch wel een aardige hoop zijn?
En mijn vragen zijn ook hoe hij het met een stel krukken heeft kunnen oppakken.

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-23 08:59

purny schreef:
3 kilo paardenpoep? Dat moet toch wel een aardige hoop zijn?
En mijn vragen zijn ook hoe hij het met een stel krukken heeft kunnen oppakken.

Die van mij schijt anders een mount everest per keer. Heb de hoop nog nooit gewogen, maar kan wel geloven dat dat zo'n 3kg is. Als ze haar best gedaan heeft past het niet in een mestboy zeg maar.

Gelukkig poept ze praktisch nooit op de weg, alleen in de berm of op het ruiterpad. Scheelt opruimen :+

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-23 11:15

Goh nooit bij stilgestaan hoeveel kg zo'n hoop weegt. Gelukkig is er altijd fb die dit soort dingen ophelderen.

Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-23 11:33

Yavanna schreef:
Toen ik vroeger mijn paard nog had en een buitenrit ging maken en meneer liet op de openbare weg wat vallen, stapte ik af en ruimde het op, wel zo fatsoenlijk. Behalve op een ruiterpad, dan liet ik het liggen.

Nam je dat dan mee in een zadeltas tijdens je verdere buitenrit?

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-23 12:04

Natascha schreef:
Ben ik de droge ICT nerd met de vraag "hoe ruimt een man met krukken een hoop stront van 3 kilo op?".
Of begrijp ik het verhaal verkeerd?

Toen ik vorig jaar revalideerde met krukken kon ik zoiets echt niet.

Daarvoor ben je ook ICTer. :D :D

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-23 12:07

fohadie schreef:
En terrech!! Ik erger me half dood aan al die paardenstront op het fiets en wandelpad, terwijl paarden daar niet eens horen te lopen! Nog meer erger ik me aan de verse hopen midden in de stad, voetgangersgebied van de politiepaarden. Blijkbaar is een zak erachter hangen, of na afloop opruimen teveel moeite.. Nog niet te spreken over het politiekorps wat vrolijk met de paarden de zee in gaan op klaarlichte dag, hartje zomer in Zandvoort, waar een algeheel verbod op paarden geldt tijdens die periode. Maarja, de politie mag alles als het hun uitkomt. En het dan raar vinden dat er steeds minder mensen achter de politie staat..

Wat heeft paardenmest hier in vredesnaam mee te maken ?
Like it or not, politie mag beduidend meer dan jij! Wel zo handig ...
Wil je dezelfde privileges? join them *\o/*

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-23 12:15

fohadie schreef:
En terrech!! Ik erger me half dood aan al die paardenstront op het fiets en wandelpad, terwijl paarden daar niet eens horen te lopen! Nog meer erger ik me aan de verse hopen midden in de stad, voetgangersgebied van de politiepaarden. Blijkbaar is een zak erachter hangen, of na afloop opruimen teveel moeite.. Nog niet te spreken over het politiekorps wat vrolijk met de paarden de zee in gaan op klaarlichte dag, hartje zomer in Zandvoort, waar een algeheel verbod op paarden geldt tijdens die periode. Maarja, de politie mag alles als het hun uitkomt. En het dan raar vinden dat er steeds minder mensen achter de politie staat..

Nou ik zie ze nu niet met zo'n zak aan chargeren in een menigte. Denk dat daar nog meer gevaren aan verbonden zijn dan je zou denken.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-23 12:22

Ik vind het heel normaal dat je je rotzooi achter je kont opruimt. Ook te paard.
Dan rijdt je later toch even terug als je het niet direct op kunt ruimen. Waar een wil is...

Die agenten moeten de gemeente kunnen bellen, zodat iemand van de juiste afdeling het even opruimt. Ik zie het probleem niet.

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-23 12:40

Boras schreef:
Ik vind het heel normaal dat je je rotzooi achter je kont opruimt. Ook te paard.
Dan rijdt je later toch even terug als je het niet direct op kunt ruimen. Waar een wil is...

Die agenten moeten de gemeente kunnen bellen, zodat iemand van de juiste afdeling het even opruimt. Ik zie het probleem niet.

Tevens goed tegen de werkeloosheid. :j Nieuw beroep: politiepaardenpoepruimer. Tewerkgesteld bij de gemeente en natuurlijk met alle voordelen als ambtenaar. _O-

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-23 13:03

Natascha schreef:
Ben ik de droge ICT nerd met de vraag "hoe ruimt een man met krukken een hoop stront van 3 kilo op?".
Of begrijp ik het verhaal verkeerd?

Toen ik vorig jaar revalideerde met krukken kon ik zoiets echt niet. Of had hij hulp? Zoveel vragen

Ik snap dat je in eerste instantie denkt: huh?

Ik zit in een rolstoel maar als ik t wil kan ik het ook. Ik ruim ook gewoon de poep op van mn assistentiehond mits ik er bij kan vanuit mn rolstoel ondanks dat ik ontheffing heb van de opruimplicht. Zelfs zat visueel beperkte mensen die prima de poep van hun blindengeleidehond kunnen opruimen.

Je kunt om heel veel redenen lopen met krukken, dat hoeft niet gelijk te betekenen dat je niets meer kan oprapen oid.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-23 13:18

Je wordt idd erg handig op termijn met krukken, rolstoel enz met meuk opruimen. 3 kilo kan wel denk ik. Ik heb een keer voor de grap een hoop van mijn tinkerruin gewogen met de hooiweger. Hoop in een zak gedaan en wegen maar. 4,2 kg stinkend aan de haak :))

Ik vind het op zich geen rare actie, misschien wordt er dan iets gedaan aan de poep die ze laten vallen. Kleine moeite om iemand inderdaad aan te nemen om na een melding een hoop te komen ophalen

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-23 17:46

Je hoeft niemand extra aan te nemen of een nieuwe functie in het leven te roepen, iedere gemeente heeft een reinigingsdienst.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-23 19:36

Citaat:
Maarja, de politie mag alles als het hun uitkomt. En het dan raar vinden dat er steeds minder mensen achter de politie staat..

Echt NIET.
Gewoon: ken je rechten, de politie staat niet boven de wet.
Citaat:
Nou ik zie ze nu niet met zo'n zak aan chargeren in een menigte. Denk dat daar nog meer gevaren aan verbonden zijn dan je zou denken.

... vijgenvangers bij de ME paarden lijkt mij ook niet zo handig.
Maar de politie werkt nogal geordend en als men te paard gaat surveilleren worden er geen charges uitgevoerd.