Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Kuggur schreef:Ik ga in je voortuin zitten met een biertje in de hand; ik maak toch niks stuk"...

Ibbel schreef:Kuggur schreef:Ik ga in je voortuin zitten met een biertje in de hand; ik maak toch niks stuk"...
Dat dus.
Maar wat erger is: als jij een tuinbank in je voortuin hebt staan en er géén bordje "privéterrrein' of 'verboden toegang' staat, dan mag je nog met dat biertje in je hand in iemands tuin gaan zitten ook
Idem voor een parkeerplaats op eigen terrein. Als dat een strook langs de weg is, en het niet is aangegeven dat het privé is (sterker nog, als het niet is afgezet) dan mag iedere idioot daar z'n auto neerzetten. Op een oprit mag niet, want dan blokkeer je een uitrit, maar verder...
. speurneusc schreef:_San87_ schreef:Wat bizar dat er ruiters/amazones zijn die het okay vinden over andermans land te rijden.
was iemand die foto's gemaakt had van zijn auto op land, en was daar zo trots op, promootte dat zelfs op fb hoe je mooie foto;s kon maken, op mijn reactie daarop dat ie zich wel op ander mand grond bevond zonder toestemming en met zijn auto wel eens gewassen kon beschadigen werd raar gereageerd...kon ie zich niet voorstellen dat dat zo was want hij maakte nix stuk.. Nadenken is moeilijk
Kuggur schreef:Ik ga in je voortuin zitten met een biertje in de hand; ik maak toch niks stuk"...
uiteindelijk heeft een kennis van daar de juiste persoon weten te vinden maar ook nooit meer wat van gehoord. superpony schreef:Mensen moeten niet zo oordelen voor anderen.
Wij hebben zo vaak toestemming gekregen om over een veld te crossen. Ook met motoren en quads zie je veel crossen op leeg veld en dat is dan toch echt afgesproken.
Wij hebben het nog nooit gedaan als we de eigenaren niet kennen of zonder toestemming.
Ik kan me wel voorstellen als andere mensen zien dat mensen het doen, dat zij denken dat het altijd mag of kan en dat is dus gewoon niet zo. Als mensen met toestemming crossen lijkt het misschien alsof dat altijd en overal kan en mag.
Ik zie en zag overigens vaker motoren en quads op velden flink tekeer gaan dan paarden..........
superpony schreef:Wij hebben het nog nooit gedaan als we de eigenaren niet kennen of zonder toestemming.
En dan nog beledigd zijn ook. Rizette schreef:Tijdens corona zaten hier her en der mensen bij boeren in de wei te picknicken, Werden er in weides trailers geparkeerd en paarden uitgelaten en de bende werd achter gelaten. Ook al eens drie ruiters naast elkaar door het net ingezaaide gras voor een paar honderd meter. En dan weten ze natuurlijk van niks als je ze er op aanspreekt want ze kunnen helemaal niet zien wat er wel of niet in de grond zit dus is hun eigen conclusie dat er niets in zit en dat je niet moeilijk moet doen dat ze er door gaan. Raar dat we als ruiters op steeds minder begrip kunnen rekenen met dat asociale gedrag.
Caesar schreef:Rizette schreef:Tijdens corona zaten hier her en der mensen bij boeren in de wei te picknicken, Werden er in weides trailers geparkeerd en paarden uitgelaten en de bende werd achter gelaten. Ook al eens drie ruiters naast elkaar door het net ingezaaide gras voor een paar honderd meter. En dan weten ze natuurlijk van niks als je ze er op aanspreekt want ze kunnen helemaal niet zien wat er wel of niet in de grond zit dus is hun eigen conclusie dat er niets in zit en dat je niet moeilijk moet doen dat ze er door gaan. Raar dat we als ruiters op steeds minder begrip kunnen rekenen met dat asociale gedrag.
Even een ketting met slot om het toegangshek. Joe.
Nee het is vreselijk en het lijkt steeds erger te worden. Maar onderschat ook wandelaars met honden niet. Die vinden het zo fijn dat hun hond los kan rennen op jouw land. Wij hebben het geluk dat onze gronden met sloten zijn en dus alleen een dam met hek hebben, maar staat het hek open hebben we er gelijk last van.
pien_2010 schreef:Oef Kuggur. Die vind ik toch ook wel heftig, eerlijk gezegd.