Vrouw die pony mishandelde, zegt dat haar leven is verpest

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cer

Re: Vrouw die pony mishandelde, zegt dat haar leven is verpest

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 21:07

Gebrek aan zelfbeheersing.. ik ben heel benieuwd hoeveel mensen dan ontslagen zouden moeten worden (omdat ze in een privé situatie gefilmd worden).. en in welke bedrijfstakken..

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 21:09

Als ze serieus denkt dat dat paard hierna denkt "ik moet niet meer weglopen" Dan heeft ze totaal geen verstand van paarden.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 21:25

Wat een stomme trut.
Mooi zo, ik heb totaal geen medelijden met zulke types.

Canon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 21:32

Shadow0 schreef:
Cer schreef:
Zou ze zich op haar werkplek ook zo gedragen hebben, en zo ja, waarom werkte ze er dan nog? Of, zo nee, wat zou t probleem dan zijn?

Het probleem is gebrek aan zelfbeheersing. Dat is niet echt iets dat je doorlopend hoeft te tonen om toch een probleem te zijn.

Cer schreef:
Gebrek aan zelfbeheersing.. ik ben heel benieuwd hoeveel mensen dan ontslagen zouden moeten worden (omdat ze in een privé situatie gefilmd worden).. en in welke bedrijfstakken..

Online is te lezen is dat de vrouw lerares is (geweest).. Ik kan me dan goed voorstellen dat een werkgever in de branche als het onderwijs afziet van deze werkovereenkomst. Het is altijd gissen natuurlijk, maar een gebrek aan zelfbeheersing in deze werksituatie lijkt me een gegronde reden.. Daar komen nu niet de best pedagogisch verantwoordde handelingen uit voort.

Ik kan mij eigenlijk ook niet voorstellen dat dit de eerste keer is dat zoiets gebeurt.. Wellicht het op film opgenomen worden, maar zulke losse handjes, dat geloof ik niet.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 21:47

Idioot dat er mensen zijn die vinden dat iemand doodsbedreigingen sturen normaal is.
Wie is er nou gek?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 21:53

“De zaak wordt voortgezet” lees ik..
Er is nog geen uitspraak dan toch?

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 22:16

De ophef in de UK snap ik kijkend naar de context. In het oorspronkelijke artikel staat dat het ging om een Hunt. Een Hunt wordt vaak bezocht door dierenactivisten die tegen het hele fenomeen 'jacht' zijn. Dan wordt er inderdaad ook gefilmd.

En ja, dergelijke filmpjes worden dan ook openbaar gemaakt.

Ik praat niet goed wat deze mevrouw deed, alleen snap ik wel waarom deze zaak in de publiciteit is gekomen.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 23:09

SaraViavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 23:14

Keur haar gedrag niet goed maar had het iets heftiger verwacht..

Ben vaak meer verbaasd van mensen die een verbod op het houden van dieren krijgen wegens verwaarlozing en vervolgens een nieuwe kans krijgen (en het dan zelfs nog eens weten te presteren). Beide niet goed natuurlijk, maar dat je een paard stelselmatig kan uithongeren of in een stal van 1 meter laag stront kan laten staan vind ik persoonlijk erger wat hier gebeurt dus kunnen ze die andere gevallen dan ook wat zwaarder gaan straffen???

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 23:23

Doodbedrikgingen zijn er echt ver over. Maar wat een dom wijf.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 23:27

Cer schreef:

Gebrek aan zelfbeheersing is wel een probleem, lijkt me. Juist in een professionele setting wordt dat wel van je verwacht. Plus dat je het wel weer heel ver doortrekt. Als vuilnisman lijkt me gebrek aan zelfbeheersing niet een mega probleem, maar voor iemand die met dieren en kinderen werkt is dat niet geweldig.
Ik weet niet of jij werkt, maar in iedere professionele setting worden mensen geacht zichzelf te kunnen beheersen. Is wel een soort van basisvaardigheid.
Art_Ificious schreef:
Ik sla mijn paarden ook wel eens. Ben ik dan ook een mishandelaar? Of moet ik ze maar tegen mij op laten rennen zonder respect voor mijn ruimte of mij laten bijten?

Volgens mij moet je je paarden zo opvoeden dat dat in de eerste plaats niet gebeurt. Het gebrek aan opvoeding is op zijn minst nalatigheid en oneerlijk naar je paard toe. En ja, er zijn beschaafdere manieren op dit op te lossen, schoppen en slaan horen daar niet bij.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 23:29

Art_Ificious schreef:
Blauwe plekken van dit? Ik had erger verwacht bij de tekst.

Paarden onderling delen véél hardere klappen uit.

Ik sla mijn paarden ook wel eens. Ben ik dan ook een mishandelaar? Of moet ik ze maar tegen mij op laten rennen zonder respect voor mijn ruimte of mij laten bijten?

Maar jij bent geen paard. Plus dat daar heel wat aan vooraf gaat, wat je blijkbaar gemist hebt. Want het begint niet met die veel hardere klap.
Als jij gaat slaan zonder dat je iets anders geprobeerd hebt, ja. Imo gewoon niet oké.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 23:38

Art_Ificious schreef:
Blauwe plekken van dit? Ik had erger verwacht bij de tekst.

Paarden onderling delen véél hardere klappen uit.

Nou ik vind dat ze behoorlijk tekeer gaat. Één keer een ferme kont klets op het juiste moment als het echt gevaarlijk wordt. Is iets anders dan vuist slagen op de neus. Dus als jij je paarden zo slaat dan ben je m.i je paarden niet waard Iig.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-23 06:40

Avalanche schreef:
Gebrek aan zelfbeheersing is wel een probleem, lijkt me. Juist in een professionele setting wordt dat wel van je verwacht. Plus dat je het wel weer heel ver doortrekt. Als vuilnisman lijkt me gebrek aan zelfbeheersing niet een mega probleem, maar voor iemand die met dieren en kinderen werkt is dat niet geweldig.
Ik weet niet of jij werkt, maar in iedere professionele setting worden mensen geacht zichzelf te kunnen beheersen. Is wel een soort van basisvaardigheid.

het onderstreepte is een rare vraag, met daarachter een veronderstelling die op zich niets met de vraag te maken heeft. Want of ik wel of niet werk, je zegt zelf dat in iedere professionele setting mensen worden geacht zichzelf te kunnen beheersen.

Maar goed, ik weet niet wat mijn collega's in hun prive tijd doen. Als ze zich op de werkvloer gedragen, moet ik dan weten wat ze prive doen? En wat ga ik dan veroordelen? (dat laatste is een retorische vraag omdat we anders hele lijsten aan zaken gaan opnoemen en dat hoeft nou ook weer niet perse)

Ik vind het wel fascinerend hoeveel mensen over de doodsbedreigingen heen lezen. Er zijn er slechts een aantal die schrijven dat ze dat te ver vinden gaan. De rest heeft het vnl over hoe ze zich gedraagt, en veroordeelt haar op basis van dit stukje film en een stukje tekst.. Ik vind dat interessant :)

Een sidenote: ik zie ook dat ze haar vuist probeert te gebruiken maar haar techniek is echt een beetje prut en ik vraag me af of ze dat dier uberhaupt wel raakt. Ik kan dat niet heel goed zien. In een echt gevecht houdt ze zich niet staande denk :+ (let wel: hiermee zeg ik niks over de pony of de hele situatie bij elkaar)

Kitten84

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-23 06:43

Ik heb jaren geleden iemand een paard zo zien meppen met de zweep dat het arme beest achterover klapte, dat is buiten proportionele mishandeling.

Wat ik hier in filmpje zie is frustratie omdat hij weggelopen is en ja ze geeft hem een schop, maar denk je dat hij dat voelt? Blauwe plek ammehoela.. En dan dat commentaar onder het filmpje, alsof ze een moord is begaan. Er zijn betere manieren dat is waar maar de hele tekst gaat over 4 seconden en dan die waarschuwing erbij, schokkend....

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-23 08:00

Het is frustratie en afreageren ja..altijd lekker makkelijk om te doen op een onschuldig dier. Alleen maar goed dat dit aangepakt wordt.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-23 08:08

Kitten84 schreef:
Ik heb jaren geleden iemand een paard zo zien meppen met de zweep dat het arme beest achterover klapte, dat is buiten proportionele mishandeling.

Wat ik hier in filmpje zie is frustratie omdat hij weggelopen is en ja ze geeft hem een schop, maar denk je dat hij dat voelt? Blauwe plek ammehoela.. En dan dat commentaar onder het filmpje, alsof ze een moord is begaan. Er zijn betere manieren dat is waar maar de hele tekst gaat over 4 seconden en dan die waarschuwing erbij, schokkend....

Ja natuurlijk voelt hij dat. Paarden hebben een veel dunnere huid dan mensen met de zenuwen dichter onder de huid.

En frustratie is altijd een no go.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-23 08:14

Elisa2 schreef:
Het is frustratie en afreageren ja..altijd lekker makkelijk om te doen op een onschuldig dier. Alleen maar goed dat dit aangepakt wordt.

Ze is vrijgesproken lees ik..

Dus de rechter heeft haar vrijgesproken.. als ik het goed begrijp.
Dan is het alsnog goed dat ze haar baan kwijt is en bedreigd wordt, of hoe moet ik het lezen?

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-23 08:17

Wil jij graag dat iemand die met kinderen werkt, viraal gaat omdat die persoon de zelfbeheersing verliest?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-23 08:18

Avalanche schreef:
Wil jij graag dat iemand die met kinderen werkt, viraal gaat omdat die persoon de zelfbeheersing verliest?

nee.

ik stel vragen, dat is alles. Ik zeg bewust niks over de actie van de vrouw.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-23 08:19

Maar lijkt me niet dat iemand die dat doet dat ook automatisch bij kinderen doet.

Maar waren daar ook al signalen kan dit de bende druppel zijn. Maar anders vind ik het onterecht.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-23 08:19

Cer schreef:
Elisa2 schreef:

Dan is het alsnog goed dat ze haar baan kwijt is en bedreigd wordt, of hoe moet ik het lezen?

Ik vind het jammer dat ze is vrijgesproken, dat ze haar baan kwijt is geraakt begrijp ik wel, dat ze bedreigd wordt vind ik te ver gaan.

Ik vind het in ieder geval goed dat mensen die zo met paarden omgaan er niet zo mee wegkomen, ook al ontbreekt de zelfreflectie bij deze mevrouw. Nu zal ze hopelijk wel 2 keer nadenken voordat ze zich weer zo gaat afreageren op een paard.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-23 08:20

Cer schreef:
Elisa2 schreef:

Citaat:
She was charged in January 2022 with two offences under the Animal Welfare Act 2006.

The trial continues.

Hoe begrijp je hieruit dat de rechter haar vrij heeft gesproken?

Edit: ik zie net de post hierboven ergens. Misschien goed de OP te updaten. Daar staat dat de zaak nog loopt.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-23 08:23

Een rechter zal en mag niet in z'n oordeel meenemen dat zo'n behandeling contra-productief is, het dier 'geen lesje leert' of dat het niet educatief voor haar kind is geweest.
De rechter kan en mag alleen oordelen of het handelen van de vrouw in kwestie volgens de wet daadwerkelijk dierenmishandeling is geweest/extreme pijn heeft gegeven. Hij heeft op basis van experts en op basis van wat er aan definities in de wet staat moeten oordelen dat dat niet het geval was.

Dat een werkgever op basis hiervan besluit dat de vrouw een gebrek aan zelfbeheersing en educatieve vaardigheden heeft waardoor ze niet de vereiste eigenschappen heeft om voor de klas te staan staat die werkgever helemaal vrij. Die mag die eigenschappen eisen, en vinden dat deze vrouw die kwaliteiten ontbeert.

Dat mensen denken dat zo iemand bedreigd kan worden is een manco die over heel internet al een tijdje rondgaat. Dat staat bijna los van de zaak. Zodra iemand maar een scheet laat, gaat internet los in verontwaardiging.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-23 08:24

_San87_ schreef:
Hoe begrijp je hieruit dat de rechter haar vrij heeft gesproken?

Daar niet uit, wel uit het bericht van Fransje hierboven (waarin ik eigenlijk eerst hetzelfde schrijf als jij, maar dat heb je niet gelezen denk :) )

Fransje23 schreef:
Er is al een uitspraak, ze is vrijgesproken.
https://www.telegraph.co.uk/news/2023/0 ... lty-trial/

#Edit: ja nu moet ik dit ook aanpassen :)
Laatst bijgewerkt door Cer op 30-08-23 08:27, in het totaal 1 keer bewerkt