Ik hoop dat je inmiddels weer beter bent trouwens, en er niks aan over hebt gehouden. Dat klinkt al een heel nare val

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
8nnemiek schreef:Ik zie het probleem niet. Het is een partij die zich inzet tegen dierenleed, en daarmee ook tegen sport waarin dieren gewond kunnen raken (of erger).
Waarom verbaast het mensen dan als ze tegen military zijn?
Ik zie veel liever dat een partij zich inzet tégen dierenleed, ook al is dat heel mild dierenleed als een enigszins risicovolle paardensport, dan dat een partij ernstig dierenleed probeert goed te praten en doet alsof er niks aan de hand is.
Elisa2 schreef:Ik vind dat ook wel een lastig stukje hoor, persoonlijk als er een paard doodgaat door de sport dan heb ik daar moeite mee. In welke dicipline dit dan ook gebeurd. (denk aan de endurance in Arabie)
Aan de andere kant vinden de meeste eventing paarden die ik ooit gezien heb zo'n cross geweldig. Die willen echt gaan, ze worden afwisselend getraind..rijden veel al in de natuur en hebben een prachtig leven. Dit zijn geen paarden die gelukkig zouden worden van alleen maar bakwerk.
Dus ja...wat is dan wijsheid om wel of niet te doen?
En kiezen er echt niet voor? Misschien niet in wedstrijdvorm..maar ik denk dat menig paard liever kiest voor een rondje in een natuurlijke omgeving met hindernissen dan een dressuurtraining in de bak.
miereneter schreef:Wat een agressie naar die partij toe, ik vind hun standpunten doorgaans zeer redelijk. Het kan helemaal geen kwaad om kritisch te kijken naar hoe wij sport beoefenen met paarden. Paard heeft daarin geen keuze en eventing op hoog niveau heeft wel degelijk risico's waar je vragen bij kunt stellen. En nee, ik ben geen halfzachte waus en ik rijd zelf ook paard.
Ik vind dat wij, als paardenliefhebbers ook de hand in eigen boezem moeten steken. Dan hoeven we niet bang te zijn voor partijen voor dieren.
Tot slot: sommigen reageren alsof de partij een terroristische aanslag heeft gepleegd. Jongens, ze sturen de sponsors gewoon een brief hé, geen bombrief.
Sunnda schreef:8nnemiek schreef:Ik zie het probleem niet. Het is een partij die zich inzet tegen dierenleed, en daarmee ook tegen sport waarin dieren gewond kunnen raken (of erger).
Waarom verbaast het mensen dan als ze tegen military zijn?
Ik zie veel liever dat een partij zich inzet tégen dierenleed, ook al is dat heel mild dierenleed als een enigszins risicovolle paardensport, dan dat een partij ernstig dierenleed probeert goed te praten en doet alsof er niks aan de hand is.
Sorry, maar dit klinkt echt als ik het even doortrek naar een partij als PVV als:
'Ik heb liever dat we alle Marokkanen aanpakken en hun werkgevers brieven sturen dat ze maar beter uit kunnen kijken met wat ze in huis hebben, dan dat we doen alsof er niets aan de hand is met criminele Marrokaanse groeperingen die zich bezig houden met drugshandel.
Je zegt imo echt iets heel geks, wat kant nog wal slaat.![]()
Je vind het prima omdat een partij zich bezig houdt met dierenleed, om mensen die gewoon paardrijden in de eventing alleemaal maar te beschuldigen van dierenleed, want beter teveel mensen beschuldigen dan te weinig.
Popstra schreef:DuoPenotti schreef:
Dat het runnen van een actie groep toegelaten word in de politiek vind ik onbegrijpelijk.
Boras schreef:Het is kant nog wal raakt, Sunnda.
Verder slaat jouw vergelijking wat mij betreft inhoudelijk als een tang op een varken.
Ik ben blij met clubs die zich inzetten voor dierenwelzijn, ook al is dat soms tegen het zere been van de paardensport. Oh wat voelt men zich soms bedreigd in het doen en laten.
Het is gewoon noodzaak. Van binnenuit gaat er niets gebeuren als er van buitenaf niet op wordt aangedrongen.
Fitzroy schreef:Boras schreef:Het is kant nog wal raakt, Sunnda.
Verder slaat jouw vergelijking wat mij betreft inhoudelijk als een tang op een varken.
Ik ben blij met clubs die zich inzetten voor dierenwelzijn, ook al is dat soms tegen het zere been van de paardensport. Oh wat voelt men zich soms bedreigd in het doen en laten.
Het is gewoon noodzaak. Van binnenuit gaat er niets gebeuren als er van buitenaf niet op wordt aangedrongen.
Als we dan toch gaan muggenziften: het is kant noch wal raakt, Boras.
pien_2010 schreef:Doek dan gelijk ook de BBB op (zit ook agro industrie achter vergis je niet
pien_2010 schreef:Partij voor de dieren komt voort uit actiegroepen. Zij zijn een ordentelijke politieke partij.
Zij mogen samenwerken met wie zij willen. Dat doen alle politieke partijen.
Groen Links komt ook voort uit mensen die actie voerden en heeft ook altijd nauwe banden gehad met de milieu beweging zoals vroeger bv ook met Greenpeace.
De SP komt voort uit de CPN en die waren vroeger, nog voor mijn tijd, behoorlijk communistisch.
Etc etc.
Er wordt duidelijk via gerechtelijke procedure bepaalde zaken aangekaart bij de rechter. Ook dat is volledig legitiem.
Kijk zoals de VVD haar achterban bedient, door rijkdom via bezit veilig te stellen (weinig belasting wordt daar op geheven itt belasting op werk), zo bedient de BBB haar achterban door bepaalde zaken op milieugebied te verzachten cq van tafel te krijgen, etc etc.
Er is niets nieuws onder de zon
Ook de BBB heeft een stevige actievoeren de achterban. Prima toch? Zolang iedereen opereert binnen de kaders van onze wet zie ik het probleem niet .
Waar ik veel moeite mee heb is dat een tijd geleden het wel leek alsof alle ellende op milieu gebied veroorzaakt was door de boeren. Dat is precies dezelfde moeite die ik heb met de verontwaardiging die bv een partij voor de dieren op roept. Het gaat om exact dezelfde mechanismes waar mensen van vinden dat dit maar verketterd moet worden.
Het probleem voor mij is, dat dit fenomeen tegenstellingen versterkt en de dialoog verhinderd. Dat is slecht voor ons mensen. Of je nu de boer bent die zijn punt probeert te maken via de BBB of actie voert met de tractor , of je nu een milieu of dierenactivist bent cq GL of PvdD. De enige toetsing voor mij is of het past in de kaders die de grondwet ons geeft. Daarvoor hebben we gelukkig onafhankelijke rechters om dat te toetsen.
Dat heet dus leven in een democratie!!
Loretta schreef:miereneter schreef:Ze proberen op venijnige wijze een evenement op die manier kapot te maken.
Hierboven wordt hun werkwijze uitgelegd. En niemand heeft beweert dat ze een terroristische aanslag zouden plegen.
En uiteindelijk maakt het de PVDD samen met hun clubjes niks uit hoe jij paard rijdt. Uiteindelijk kom jij ook aan de beurt.
Loretta schreef:pien_2010 schreef:Doek dan gelijk ook de BBB op (zit ook agro industrie achter vergis je niet
Ik vraag me toch wel eens serieus af of de BBB ooit had bestaan als we de PVDD niet hadden gehad.
De PVDD samen met aanverwante clubjes hebben door de jaren heen een behoorlijke grote hoeveelheid desinformatie verspreid. Daarnee heeft de PVDD ook heel wat andere politieke partijen weten te beinvloeden.
miereneter schreef:Wat een agressie naar die partij toe, ik vind hun standpunten doorgaans zeer redelijk. Het kan helemaal geen kwaad om kritisch te kijken naar hoe wij sport beoefenen met paarden. Paard heeft daarin geen keuze en eventing op hoog niveau heeft wel degelijk risico's waar je vragen bij kunt stellen. En nee, ik ben geen halfzachte waus en ik rijd zelf ook paard.
Ik vind dat wij, als paardenliefhebbers ook de hand in eigen boezem moeten steken. Dan hoeven we niet bang te zijn voor partijen voor dieren.
Tot slot: sommigen reageren alsof de partij een terroristische aanslag heeft gepleegd. Jongens, ze sturen de sponsors gewoon een brief hé, geen bombrief.
Janneke2 schreef:... desinformatie mbt de militairy?
Ik weet dat ik de oude naam gebruik.
miereneter schreef:Ze proberen helemaal niets kapot te maken, wat is dat toch voor praat. Ze stellen zeer kritische en terechte vragen bij het dierenwelzijn. Ik vind ze ook helemaal niet venijnig opereren. Die werkwijze wordt 'uitgelegd' door tegenstanders, en die gaan er in dit topic met gestrekt been in. Net zoals jij. Vandaar mijn - toegegeven, gechargeerde - "het is geen bombrief".
Loretta schreef:Desinformatie met paarden in het algemeen.
1 voorbeeldje dan. Volgens de PVDD wordt een paard in de paardensport gemiddeld niet ouder dan 8 jaar.
Staat op deze pagina van hun website en dan onderaan het desbetreffende artikel.
https://www.partijvoordedieren.nl/stand ... aardrijden.