Er staat een paard in de gang… oh nee, op zolder!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mizora

Re: Er staat een paard in de gang… oh nee, op zolder!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 21:31

Die van ons had gelukkig de lift gepakt toen hij door de politie naar het bureau meegenomen was (toen shetland-jaarling, ondertussen 11 geworden). Er zijn nog fotos van dat hij bij hen op kantoor was.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 21:46

Hahaha wat een beest

Heb alleen een gehad die in de hooischuur klom. Maar dat was met de voorbenen op een paar hooibalen gaan staan. Maar de trap op lopen? Haha

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 22:16

Mizora schreef:
Die van ons had gelukkig de lift gepakt toen hij door de politie naar het bureau meegenomen was (toen shetland-jaarling, ondertussen 11 geworden). Er zijn nog fotos van dat hij bij hen op kantoor was.

Nu wel erg benieuwd naar dat verhaal! Wat had die gedaan dat die bij de politie terecht was gekomen? Shetlanders ook :') _O- .

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 23:14

xYaartje schreef:
Mizora schreef:

Nu wel erg benieuwd naar dat verhaal! Wat had die gedaan dat die bij de politie terecht was gekomen? Shetlanders ook :') _O- .

[VN] Shetlander overnacht op warm politiebureau

En mijn reactie van toen:
Mizora schreef:
Ik kan je zeggen, mijn moeder vond het niet zo grappig. Fedor, want dat is zijn naam (het is een hengstveulen), heeft zichzelf langs het gammele poortje gewrongen omdat de klussers van het weekend vergeten waren het touw er omheen te knopen. Het paaltje waar het hek aan sluit is gebroken door een eerdere actie van Fedor, daardoor moet er nu een touw omheen - je kan hem anders uit het slot drukken.

De dierenarts kwam die ochtend voor een tweede basisenting dus mijn moeder ging de pony's alvast in een kleiner stuk zetten zodat ze later Dante (dat is zijn maatje) gemakkelijker konden pakken. Dante is namelijk niet tam. Fedor wel, dat lijkt me duidelijk.

Even gezocht naar Fedor maar toen was de dierenarts er al en hebben ze eerst Dante geënt en ontwormt. Terwijl ze bezig met hem waren, belde de politie of we toevallig een pony mistte. (die hadden ons nummer nog omdat Victor 2x is uitgebroken. Daarna is Victor verhuisd)

De dierenarts heeft mijn moeder gereden naar het politiebureau en daar ook direct geënt en ontwormt. Daarna is mijn moeder terug gaan lopen naar huis, wat ongeveer 20-25 minuten lopen is.

Ik heb dit verslag ook maar telefonisch gehoord, want ik zit in Wageningen en mijn ouders in H'sluis. Vandaar dus geen hulp van mij.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-23 05:38

janouk schreef:
@mando
Het is niet eens een Haflinger, deze keer :D :D

Dit was ook mijn gedachte. :D :+

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-23 07:32

Gelukkig goed afgelopen.
Maar wat een heerlijk bericht :')

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-23 08:12

xYaartje schreef:
Mizora schreef:

[VN] Shetlander overnacht op warm politiebureau

En mijn reactie van toen:
Mizora schreef:
Ik kan je zeggen, mijn moeder vond het niet zo grappig. Fedor, want dat is zijn naam (het is een hengstveulen), heeft zichzelf langs het gammele poortje gewrongen omdat de klussers van het weekend vergeten waren het touw er omheen te knopen. Het paaltje waar het hek aan sluit is gebroken door een eerdere actie van Fedor, daardoor moet er nu een touw omheen - je kan hem anders uit het slot drukken.

De dierenarts kwam die ochtend voor een tweede basisenting dus mijn moeder ging de pony's alvast in een kleiner stuk zetten zodat ze later Dante (dat is zijn maatje) gemakkelijker konden pakken. Dante is namelijk niet tam. Fedor wel, dat lijkt me duidelijk.

Even gezocht naar Fedor maar toen was de dierenarts er al en hebben ze eerst Dante geënt en ontwormt. Terwijl ze bezig met hem waren, belde de politie of we toevallig een pony mistte. (die hadden ons nummer nog omdat Victor 2x is uitgebroken. Daarna is Victor verhuisd)

De dierenarts heeft mijn moeder gereden naar het politiebureau en daar ook direct geënt en ontwormt. Daarna is mijn moeder terug gaan lopen naar huis, wat ongeveer 20-25 minuten lopen is.

Ik heb dit verslag ook maar telefonisch gehoord, want ik zit in Wageningen en mijn ouders in H'sluis. Vandaar dus geen hulp van mij.

Wat een verhaal! Wel lief van de agenten dat ze hem toch even naar binnen hebben gehaald. Complimenten dan ook voor jullie opvoeding dat die zo makkelijk hanteerbaar is voor de agenten. Mijn pony was alle kanten op gerend (iets met eenkennig en alleen alles doen voor mij, maar niet voor een ander).
En jullie hebben hem nog steeds?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-23 08:32

Ons Ulrike(Fjord) was van stal verhuisd binnen de stalling. Mevrouw vond haar nieuw onderkomen niet fijn en klom bij de eerste de beste gelegenheid over de voerkar en stond daarna pontificaal in haar oude stal. :+

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-23 08:41

Hoe is die die trap opgekomen? :wow: :wow: :wow:

Moet een stevige zolder zijn hoor. Denk dat je als eigenaar toch wel een paar keer moet knipperen met je ogen vooraleer je gelooft wat je ziet.

Hulde aan die brandweer mannen.

Geen idee hoe ik zou reageren. Paniek denk ik en achteraf er flink mee lachen maar het moment zelf grote paniek vrees ik.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-23 08:41

whaaha, het zou ook eens geen tinker zijn.
Zou mijn ruin ook nog wel van zoiets kunnen verdenken uit te proberen.

Taucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-23 19:46

Haha grappig!

Vooral grappig die “hoe dan” vragen van de bokkers boven mij. :=

Jullie leren je paardenbeessie toch ook hoe ze op het blok kunnen komen? Beginnen met 1 pootje, met wat tussenstappen alle pootjes, soms zelfs nog eens van het ene blok naar het andere hupsen, allemaal geen probleem. Als dat met een blok lukt, dan is een trap met ultieme voerbeloning echt helemaal geen koud kunstje meer :Y)

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 08:33

Stel je werkt bij de brandweer en je krijgt te horen dat je een paard op een zolder moet gaan redden... Je denkt toch meteen dat het 1 april is :')

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 08:42

:)) oh what a feeling, dancing on the ceiling :)ddd

Je vraagt je toch af hoe ze het ook bedenken _O-

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 09:04

Geweldig! Tinkers zijn net grote shetlanders, dus ik snap het wel ;-) Ik heb ze allebei. Gelukkig heb ik geen hooizolder...