Vegan Streaker verstoort paardenshow in de Efteling

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 19:23

Tieme schreef:
DuoPenotti schreef:
Hoe worden die paarden eigenlijk gehouden naast de shows?
Niet als kritiek maar omdat ik dat niet weet.

Zijn die van de Efteling of van de ruiters zelf? Of...?

https://www.eftepedia.nl/lemma/Rijsport ... e_Efteling

Dankje wel
Wat leuk om te lezen :j
Nooit geweten.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 21:23

Presumido

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 21:32

Vriend93 schreef:
Volgens mij hebben die paarden het super goed, ze hoeven immers maar een paar vrij korte shows per dag te doen. Een gemiddeld (manege)rijpaard moet veel harder werken i.m.o.

Goed en waar verblijven ze de rest van de tijd?
Op de wei samen?

Hutcherson

Re: Vegan Streaker verstoort paardenshow in de Efteling

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 22:25

Zie hierboven _Mir

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 05:25

Ik lees daar niks over hoe ze gehouden worden, of lees ik daar overheen? Staan ze dagelijks op wei, of staan ze 22 uur per dag op stal om er 4x per dag een half uurtje uit te mogen onder het zadel? Daar ben ik ook wel benieuwd naar :j

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 07:25

https://manegeduiksehoef.nl/accomodatie.htm

De paarden staan zoveel mogelijk buiten staat hier.

Goed dat de Efteling er geen politie bij gehaald heeft, hoe minder ruchtbaarheid hier aan, hoe beter. Dan loont het voor hun niet meer om hun acties te doen. En gaan ze zich misschien eens op echt dierenleed richten.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 07:34

Paul de leeuw had eens de Vegan Streaker in een string door zijn show lopen. Dat werd hilarisch toen Paul hem zijn string van de kont ging trekken.

Lys_PPA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 07:50

In de tijd dat mijn paard nog bij de fokker te koop stond is hij ook proefgereden door het showteam van de Efteling (Z'n karakter was efteling-proof :P). Mede daarom inderdaad ook wel geinteresseerd om te weten hoe de paarden daar gehouden worden.

En on-topic, tja zo'n streaker, vooral geen aandacht aan geven :+

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 07:52

rien10 schreef:
Paul de leeuw had eens de Vegan Streaker in een string door zijn show lopen. Dat werd hilarisch toen Paul hem zijn string van de kont ging trekken.

:D Goede actie!

Volgens mij vinden veel paarden die dat soort shows lopen dat ook nog wel leuk. Heb weleens die riddershows gezien en die paarden leken daar echt lol in te hebben.

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 09:16

Vorig jaar ben ik bij die show geweest en waren er paarden die bij die mega gestresst waren. Ik kon er echt niet naar kijken. Een paard moest de show uit omdat het gevaarlijk werd, de ruiter lag er een paar keer bijna naast. Wat mij betreft mogen de shows met paarden daar ook stoppen. Of er moet beter gekeken worden naar welke paarden dit leuk vinden.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 09:18

Hoe kun je nou van een keer kijken beslissen dat het welzijn niet goed is?

Privé gehouden paarden zullen vast ook dagen hebben waarop ze gestrester zijn dan normaal. Dat ziet alleen de rest van de wereld niet.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 09:49

MyChoice schreef:
Vorig jaar ben ik bij die show geweest en waren er paarden die bij die mega gestresst waren. Ik kon er echt niet naar kijken. Een paard moest de show uit omdat het gevaarlijk werd, de ruiter lag er een paar keer bijna naast. Wat mij betreft mogen de shows met paarden daar ook stoppen. Of er moet beter gekeken worden naar welke paarden dit leuk vinden.

Ik heb de show meerdere keren gezien en zag supermakke dieren die een paar rondjes in de baan mochten galoperen en dat was het.

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 09:51

rien10 schreef:

Dat was ook Peter. Hij leeft alleen van onze belastingcenten, dat is dan weer een beetje jammer. Die gast moeten ze veel harder aanpakken en aan het werk zetten.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 10:44

Dus hij kan niet werken maar wel allerlei gevaarlijke stunts uithalen? Mankeert hij mentaal dan wat?

DanielleDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 10:56

Heb een Efteling abonnement en ga regelmatig bij die show kijken. Zoals ik het zie is dit geen omstreden show hoor, die paarden vinden het hartstikke leuk om te doen. Het eerste stukje is met de paarden, waarbij de paarden een paar keer langs het publiek heen en weer rijden.

Later in de show is er ook een stuk met vuur, maar dan zijn de paarden al lang weg. Daarbij is inderdaad wel eens een stuk van het decor in brand gegaan waarna de show (ook) ontruimt werd. Maar geloof niet dat er regelmatig iets mis gaat of je de show omstreden kunt noemen.

Vriend93

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 11:03

Ik heb hem ook meerdere keren gezien en nog nooit een gestressed paard gezien :n

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 11:16

Mijn paard had vorige week ook een keer de bokkenpruik op nadat een half uur voor het rijden opeens twee koeien over ons erf liepen.
Hij bleef maar zoeken waar die monsters waren en uiteindelijk maar even gaan longeren. :P
Nooit meer rijden maar? Arme beest. :D

Ook vaak geweest en altijd ontspannen paarden gezien.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 11:19

Elisa2 schreef:
Dus hij kan niet werken maar wel allerlei gevaarlijke stunts uithalen? Mankeert hij mentaal dan wat?

Hij is een streaker. Doe eens een gok :D

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 11:21

_San87_ schreef:
Elisa2 schreef:

Hij is een streaker. Doe eens een gok :D

Oja _O-

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 11:44

Haha, wilde zoiets ook zeggen, denk dat er wel wat mis is ja...
Maar gevoelsmatig klopt dat niet nee....

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 14:09

DanielleDV schreef:
Later in de show is er ook een stuk met vuur, maar dan zijn de paarden al lang weg. Daarbij is inderdaad wel eens een stuk van het decor in brand gegaan waarna de show (ook) ontruimt werd. Maar geloof niet dat er regelmatig iets mis gaat of je de show omstreden kunt noemen.

Er gaat niet regelmatig iets fout maar toevallig is er wel een ruiter van een paard gevallen en op een ander moment is een paard gestruikeld en dat alles binnen dagen na het in brand vliegen van het decor.
Dus in 1 week waren er 3 incidenten.
Maar daarvoor en daarna (tot deze streaker) waren er geen incidenten volgens mij.

De dag van de brand was al geen goede dag voor de Efteling. Toen is er ook nog een bouw vrachtwagen tegen 1 van hun treintjes gereden.

Vriend93

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 18:35

Hoe krijgen ze dat nou weer voor elkaar :')

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 21:01

De manager tegen de stagiair bij Ravelijn: "potverdorie, je moest de cape insmeren met vuurgel, niet het decor.. Jij bent hier wel klaar voor vandaag.. Ga jij maar even bij de treintjes helpen, jongen.."

Vriend93

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 21:32

Ja zou je bijna denken :+