Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Amber_anne schreef:Het ging er in die andere topics over waarom het ene wel wordt gezien als mishandeling/sexueel misbruik maar een handeling door een dierenarts niet

Mars schreef:Dit bedoel ik dus idd.
Dat men zelfs op bokt het verschil niet begrijpt tussen een dier seksueel misbruiken vs het onderzoek van een dierenarts gaat me mijn pet te boven.
Niet zo raar dat de paardenwereld zo onder een vergrootglas ligt bij dierenwelzijnsorganisaties.
Mars schreef:Uit eerdere topics over paarden die seksueel misbruikt zijn. Er is een aardige groep bokkers die het okee vind want 'paard merkt toch niks van mensenpenis'. Je zou je verbazen.
Wat een onzin de conclusie die je hier uit trekt. Niemand vind het OK. Midas Dekker heeft alleen ooit aangegeven, dat een mannen piemel in een vagina van een merrie geen pijn doet. Puur feitelijk heeft hij dat zo genoemd waarmee hij niet zei, dat het dus maar OK is om te doen. Een hengsten piemel is gewoon veel dikker en groter meestal.prompter schreef:En omdat Midas Dekkers zegt dat het geen pijn doet, doet het dus geen pijn? Wat een vreemde redenatie.
Elisa2 schreef:Sorry maar ik kan dat niet..te vaak aan de andere kant gestaan en gezien wat dat soort mensen aan kunnen richten. En nee, misschien kunnen ze niets aan doen..zolang ze geen schade aanrichten heb ik er geen problemen mee. Maar als ze dat wel doen dan heb ik er geen goed woord meer voor over en vind dat zulk gedrag ook in geen enkel geval genormaliseerd moet worden.
En over castreren, in 9 vd 10 gevallen zijn het altijd mannen die sexueel gestoord gedrag vertonen. Daar zit echt wel een link met hormonen en testosteron..van mij mogen de straffen daar op als ze slachtoffers maken dus ook een stuk hoger zijn.
superpony schreef:MirjamRobin schreef:Ik wens die mensen niet dood, maar zoals wat werd geroepen; castreren is ook geen loze kreet. Het gaat Elisa erom dat iemand dan minder die gevoelens krijgt. Het is niet geroepen om iemand te kwellen. Dan zou het wel door de slager mogen zonder verdoving. We hebben het over een operatie die vaker wordt gedaan, ook als mensen geen problemen hebben op dat vlak.
Zo zijn er ook wel vrouwen die vanwege bijv down gesteriliseerd zijn. Niet om ze te pesten of pijn te doen.
Maar mensen zouden wel hulp moeten krijgen en niet moeten rondlopen als tikkende tijdbommen. Want het kan 10,20, 30+ jaar goed gaan en toch een keer fout. Alleen daarom werd aangedragen of als je dit weet castreren een goede, snelle en makkelijke oplossing zou zijn. Niet alleen voor de omgeving, maar ook voor de persoon zelf.
Anastasia24 schreef:Ja maar iemand die ziek is(zoals in dit geval), en tóch over gaat op handelen(want he, hij wist precies wat hij deed), waarom dan geen hulp zoeken voordat er slachtoffers zijn?(paard, eigenaren). Kijk niemand kiest ervoor, maar het is wél een keuze erop te handelen en geen hulp te zoeken of hulp te zoeken rondom alochol. Hij klom doelbewust over dat hek en gooit het vervolgens op het idee dat het ''erger had kunnen zijn'' en dat hij zich nog inhield want het was geen kind. Komop.
Rechtssysteem stelt weer eens teleur. 90 dagen taakstraf. Ik vind zelf dat mensen zwaar onderschatten hoe dieren hiermee omgaan; dit is trauma, ook voor het dier, die weten dat dondersgoed. Voor mij vallen kinderen en dieren onder dezelfde boeg.
VuurVleugels schreef:Het grappige (maar eigenlijk dieptrieste) is dat mensen niet doorhebben hoe hun reacties op dit soort dingen juist voor een verergering van het probleem zorgen. Er heerst zo'n extreem taboe op seksueel gedrag richting wezens die niet tot consent geven in staat zijn dat er direct naar 'castreren', 'opknopen' en 'ophangen' verwezen wordt in de media. De enkele lekker tactische reacties in dit topic zijn ook prachtige voorbeelden daarvan.
Natuurlijk is seks met wezens die geen consent kunnen geven alles behalve oké. Maar denken jullie nou echt dat dit soort reacties de deur open zet voor mensen met dergelijke verlangens om hulp te zoeken? Zelfs bij de GGZ vind je dit soort persoonlijke veroordelingen en het beleid hieromheen (zoals dit voorbeeld laat zien) maakt alles 10x erger. Want inderdaad, het is wachten op het eerste kind.
De samenleving schiet zichzelf in alle voeten die ze heeft hiermee.
Mars schreef:Amber_anne schreef:Het ging er in die andere topics over waarom het ene wel wordt gezien als mishandeling/sexueel misbruik maar een handeling door een dierenarts niet
Dit bedoel ik dus idd.
Dat men zelfs op bokt het verschil niet begrijpt tussen een dier seksueel misbruiken vs het onderzoek van een dierenarts gaat me mijn pet te boven.
Niet zo raar dat de paardenwereld zo onder een vergrootglas ligt bij dierenwelzijnsorganisaties.
Anastasia24 schreef:Ik ben een paardenliefhebber MAAR ik vind het veel erger dat een vrouw/kind/man wordt verkracht dan wat er hier is gebeurd met deze merrie. Volgens mij kan de merrie terugschoppen als ze er niet mee eens is / het pijn doet. Dat doet een merrie normaal gezien ook wanneer een hengst haar wil penetreren wanneer ze onvruchtbaar is.Voor mij vallen kinderen en dieren onder dezelfde boeg.
Cer schreef:Er is een dorpje in Colombia waar sex met ezels bij de cultuur hoort..als ik het goed heb.
Ik weet niet of dat perse ziek is, of iets wat ze daar gewend zijn?
(staat los van de dwanggedachten van de OP)
Riel schreef:Anastasia24 schreef:Ik ben een paardenliefhebber MAAR ik vind het veel erger dat een vrouw/kind/man wordt verkracht dan wat er hier is gebeurd met deze merrie. Volgens mij kan de merrie terugschoppen als ze er niet mee eens is / het pijn doet. Dat doet een merrie normaal gezien ook wanneer een hengst haar wil penetreren wanneer ze onvruchtbaar is.Voor mij vallen kinderen en dieren onder dezelfde boeg.
Amber_anne schreef:Als je denkt dat dit de reden is dat de paarden wereld onder een vergrootglas ligt leef je echt onder een steen.