Elf paarden overleden bij drijfjacht in Nevada

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KimD

Re: Elf paarden overleden bij drijfjacht in Nevada

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-23 07:29

Ik kan heel veel hebben qua schokkend, maar na 0.48 seconde kreeg ik van dat beeld buikpijn, wat een vreselijk gezicht en dat arme arme dier.... |( Ik heb niet verder gekeken maar buiten het gefilmde geval en het leed van deze hengst, waarom wordt dit nog op deze manier gedaan als er zoveel paarden sterven? Die sterven niet omdat het een ongeluk is maar omdat ze moedwillig zo worden opgedreven.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-23 07:44

Verschrikkelijk om te lezen en verschrikkelijk dat dit soort dingen gebeuren. Blijf het dan ook altijd weer bijzonder vinden dat organisaties die de natuur een warm hart toe dragen zulke sadisten kunnen zijn . Bij ons hebben we staatsbosbeheer die met droge ogen dieren laten verhongeren.

criollo_yess

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-23 07:56

Ik heb besloten om het filmpje ook maar niet te kijken, lijkt me verschrikkelijk. Waarom niet zo snel mogelijk die hengst met gebroken been doodschieten vanuit de helikopter ipv minutenlang opjagen dan? Iedereen heeft daar wapens. Zou toch niet zo moeilijk moeten zijn.

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-23 08:01

criollo_yess schreef:
Ik heb besloten om het filmpje ook maar niet te kijken, lijkt me verschrikkelijk. Waarom niet zo snel mogelijk die hengst met gebroken been doodschieten vanuit de helikopter ipv minutenlang opjagen dan? Iedereen heeft daar wapens. Zou toch niet zo moeilijk moeten zijn.

Dat vroeg ik me ook af. Heb het filmpje niet afgekeken en misschien was dat wel wat ze probeerden maar konden ze niet genoeg dichtbij komen?
Enniwee, iedereen heeft daar idd wapens dus afschieten was het meest logische geweest.

Over het 'natuurbeleid' zo, dat zou ook anders moeten kunnen. Maar natuurclubjes zijn blijkbaar overal wel vrij incompetent te noemen.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-23 08:07

criollo_yess schreef:

+1

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-23 08:30

Durf niet te kijken. Walgelijk. Hoop dat dit nieuws viral gaat en dit nooit meer kan gebeuren.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-23 08:30

Jennyj01 schreef:
Verschrikkelijk om te lezen en verschrikkelijk dat dit soort dingen gebeuren. Blijf het dan ook altijd weer bijzonder vinden dat organisaties die de natuur een warm hart toe dragen zulke sadisten kunnen zijn . Bij ons hebben we staatsbosbeheer die met droge ogen dieren laten verhongeren.

Deze organisatie geeft geen donder om de natuur, dit gaat gewoon om geld. De paarden die gevangen worden, worden voor een hoop geld verkocht en de rest mag kreperen.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-23 08:40

Wat ontzettend walgelijk en afschuwelijk dit |( dit is zo gruwelijk onnodig... het zal weer allemaal om geld gaan over de rug van die arme dieren...

Het filmpje een paar tellen gezien maar het is te gruwelijk. Ik snap ook eigenlijk dit dat jullie dit direct doorlinken. Kan het geen verstopte link met dik vetgedrukte waarschuwing zijn?

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-23 08:45

Nee de paarden worden niet voor veel geld verkocht, niemand wil ze hebben..ze slijten hun dagen vaak bij mustang opvang centrums en als ze geluk hebben worden ze geadopteerd. Nouja dat is dus ook geen geluk als het door de verkeerde gebeurd en ze alsnog bij de slacht belanden.

https://www.animalstoday.nl/geadopteerd ... ar-slacht/

Probleem is hier ook wederom het beleid! Ze zouden aan geboortebeperking moeten doen om de kuddes beheersbaar te houden. Maar ja, dan komen er weer praktische en ethische kwesties om de hoek kijken want dan moeten de dieren ook gevangen worden. En zo met helikopter gaat dus gruwelijk mis..daarnaast is het castreren van wilde hengsten ook niet zonder gevaar voor eigen leven.

In principe is het leven van deze mustangs voor de meeste mensen geen donder waard en zo worden ze dan ook behandeld. :-(

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-23 09:14

En ze worden mak gemaakt door wannabe cowboys die dan likes krijgen op hun insta...

Bijzonder amerikaans dit ook. Mannen met kleine pieltjes achter de wilde paarden aan.. Gebeurt al jaren zo.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-23 09:47

Avalanche schreef:
Jennyj01 schreef:

Deze organisatie geeft geen donder om de natuur, dit gaat gewoon om geld. De paarden die gevangen worden, worden voor een hoop geld verkocht en de rest mag kreperen.

Die dieren gaan voor een habbekrats weg naar mensen die bv meedoen aan de Mustang Make Over.
De kleurtjes zijn doorgaan iets duurder maar en gewone bruine heb je voor pakweg 100 a 125 dollar.
Vaak staan die paarden jaren in de 'opslag' of gaan met de vrachtwagen richting mexico om geslacht te worden.

Auction site: https://wildhorsesonline.blm.gov/Auction

Maar damn...wat zitten er gave paarden tussen:https://www.youtube.com/watch?v=s3qcyK5gFp0

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-23 09:57

Dit staat al jaren ter heftig discussie en de hele BLM is ook al jaren in opspraak. Het is een schandelijke en in en in trieste manier om dit "probleem" op te lossen. De paarden die gevangen worden staan vaak langere tijd, soms jaren, in de "opslag" ( kale, te kleine paddocks met te weinig voer) voordat ze naar de slacht gaan of verkocht worden.
De Mustang Make Over is ook een grof schandaal; een aantal egotrippende ruiters die willen laten zien hoe goed ze zijn ten koste van lam geslagen, vaak ondervoede, paardjes.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-23 09:57

Azmay schreef:
Suzanne F. schreef:
Maar waarom doen ze dit? Ze moeten gevangen worden? Waarvoor? En dan?

Er zijn er te veel en omdat ze uitheems zijn slopen ze het ecosysteem.

Andere oplossingen zijn te bewerkelijk of te duur vinden ze.

De enige "inheemsen" in Amerika zijn de Indianen. Die sloopten het ecosysteem niet maar moesten toch weg....omdat "uitheemse" mensen al het land wilden hebben.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-23 10:08

Ik werd al naar van de tekst, ga het filmpje dan ook zeker niet kijken. Bah wat een stel debielen.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-23 10:18

Mijn maag draait al om door de tekst en ik kan heel weinig hebben, dus ik ga het filmpje niet bekijken. Misschien kan de link naar het filmpje inderdaad best verwijderd worden? De omschrijving is jammer genoeg al gruwelijk genoeg. Arme dieren, zoveel lijden voor eigenlijk niets.

Kimddddd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-23 10:23

Zo sneu om die hengst zo te zien strompelen....erg verdrietig en volgens mij ook onnodig en waarom als ze toch in een afgelegen gebied wonen...moeten ze weg?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-23 10:31

Elisa2 schreef:
Nee de paarden worden niet voor veel geld verkocht, niemand wil ze hebben..ze slijten hun dagen vaak bij mustang opvang centrums en als ze geluk hebben worden ze geadopteerd. Nouja dat is dus ook geen geluk als het door de verkeerde gebeurd en ze alsnog bij de slacht belanden.

https://www.animalstoday.nl/geadopteerd ... ar-slacht/

Probleem is hier ook wederom het beleid! Ze zouden aan geboortebeperking moeten doen om de kuddes beheersbaar te houden. Maar ja, dan komen er weer praktische en ethische kwesties om de hoek kijken want dan moeten de dieren ook gevangen worden. En zo met helikopter gaat dus gruwelijk mis..daarnaast is het castreren van wilde hengsten ook niet zonder gevaar voor eigen leven.

In principe is het leven van deze mustangs voor de meeste mensen geen donder waard en zo worden ze dan ook behandeld. :-(
Grappig, in Afrika kunnen ze van alles op een veilige manier verdoven, zelfs voorzien van medische hulp, inclusief leeuwen en olifanten, en een paar paarden in Amerika zou dan levensgevaarlijk zijn? Het is pure onwil en wat Popstra zegt: mannen met compensatiedrang die hun wildwest fantasieën botvieren op deze paarden.

Ze hoeven er niet achteraan met de heli, ze kunnen ook met de heli tot een paar 100m van de kudde komen, te voet verder gaan, een arts meenemen die de hengsten dart met een geweer, castreren, ontsmetten, klaar. Maar daarvoor moet je hersenen hebben en laat dat nou net een probleem zijn voor het gros van de Amerikanen.

Kimddddd schreef:
Zo sneu om die hengst zo te zien strompelen....erg verdrietig en volgens mij ook onnodig en waarom als ze toch in een afgelegen gebied wonen...moeten ze weg?
Geen mustangs = meer ruimte voor vee om het ecosysteem kapot te kunnen maken.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-23 10:40

Avalanche schreef:
Jennyj01 schreef:

Gefeliciteerd.

Een hoop geld valt wel mee hoor, ik verbaas me regelmatig over de lage prijzen.

Walgelijke beelden.

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-23 10:45

Ik zou ook willen dat ik het filmpje niet had bekeken, krijg die beelden denk ik nooit meer van m’n netvlies…

En dan heb ik het alleen nog maar gezíén, die arme paarden moesten dat doormaken. Echt… :r

ChantalAM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-23 10:48

Ik zat al met tranen in mijn ogen het bericht te lezen laat staan dat ik het filmpje zou gaan kijken.
Zo verschrikkelijk wat sommige mensen dieren aan doen.
Maar om nu te zeggen dat de mustang make over allemaal ego is. Heb toch flink wat video's gezien van mensen die op een verantwoorde manier met zo'n mustang omgaan en er in 100 dagen een zeer braaf paard van weten te maken. Jammer genoeg zijn dat wel maar een paar druppels op een gloeiende plaat.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-23 10:54

Filmpje niet gekeken. Hoop dat de helicoptercrew ter verantwoording wordt geroepen voor dierenmishandeling.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-23 10:56

Gezien jullie berichten ga ik niet kijken......
Maar Amerika en het moet anders.... dat kan wel erg lang gaan duren

amigamia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-23 11:00

Heb na het lezen van de tekst het filmpje maar niet gekeken .

Lindsey_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-23 11:07

ik kijk maar niet, dan slaap ik weer een week niet. :( Arme paarden...

Maar hier zijn ze niet heel veel beter... RWS heeft destijds een Konik hengst zijn kudde afgenomen en hem maandenlang in een stal laten verkommeren en daarna doodgeschoten. Vraag Margriet Markerink maar eens...

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-23 11:11

RWS?