Te paard langs alle hunebedden in Nederland: Karin gaat het doen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 13:15

Rizette schreef:
Keileuk idee, maar 35 km is erg veel zeker voor een paard van 5. Zal het ook nog eens erg warm zijn bijv. Ik zou er 10 dagen bij aan plakken, Niet 350 km in 10 dagen proppen. Maar de helft per dag pakken.En dan ook nog wat vrije dagen.Het moet ook eerlijk voor jouw paard blijven. Denk echt dat het teveel is. Op het moment dat jouw paard het niet meer volhoudt kun je jezelf wel voor je hoofd slaan. Je zoekt de publiciteit op dus iedereen maakt dat ook nog eens een keer mee. Heb eens een topic gevolgd van een familie die een bedevaartstocht wilde houden. Was ook eigenlijk door iedereen die het volgde al wel te zien dat het niet ging werken. Ze zijn dacht nog tot Noord Frankrijk gekomen en toen was het al op. Beter voorzichtig dan te veel zou ik zeggen.

Ik zit in de organisatie van de paardenvierdaagse Zorgvlied. De ritten zijn altijd rond de 20 a 25 km PD. Vorig jaar was er 1 dag een rit van 28 km nou daar kwam commentaar op omdat het te zwaar was. Dus alle dagen 35 km is best veel. Maar je kunt dit qua tijd wel beter spreiden over de dag. Bijvoorbeeld van 8 uur tot 11 uur en van 18 uur tot 21 uur. Dat kan met de 4 daagse niet, dan start je vanaf 11 uur en moet je om 18 uur binnen zijn. Dus mij lijkt het wel kunnen.

anca

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 14:22

Woon vlak bij het groninger hunnebed maar heb je gemist . Zag het te laat dat je vandaag hier langs kwam :D

pien_2010

Re: Te paard langs alle hunebedden in Nederland: Karin gaat het doen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 15:24

Ik vind het keigaaf en ik volg. Ik duim dat het allemaal goed gaat en ze een geweldige reis heeft!

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 15:46

pien_2010 schreef:
Ik vind het keigaaf en ik volg. Ik duim dat het allemaal goed gaat en ze een geweldige reis heeft!

Leuke woordgrap Pien :D

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 16:14

vikawiek schreef:
pien_2010 schreef:

Leuke woordgrap Pien :D

_O- per ongeluk!

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 16:35

pillow schreef:
Rizette schreef:
Keileuk idee, maar 35 km is erg veel zeker voor een paard van 5. Zal het ook nog eens erg warm zijn bijv. Ik zou er 10 dagen bij aan plakken, Niet 350 km in 10 dagen proppen. Maar de helft per dag pakken.En dan ook nog wat vrije dagen.Het moet ook eerlijk voor jouw paard blijven. Denk echt dat het teveel is. Op het moment dat jouw paard het niet meer volhoudt kun je jezelf wel voor je hoofd slaan. Je zoekt de publiciteit op dus iedereen maakt dat ook nog eens een keer mee. Heb eens een topic gevolgd van een familie die een bedevaartstocht wilde houden. Was ook eigenlijk door iedereen die het volgde al wel te zien dat het niet ging werken. Ze zijn dacht nog tot Noord Frankrijk gekomen en toen was het al op. Beter voorzichtig dan te veel zou ik zeggen.

Ik zit in de organisatie van de paardenvierdaagse Zorgvlied. De ritten zijn altijd rond de 20 a 25 km PD. Vorig jaar was er 1 dag een rit van 28 km nou daar kwam commentaar op omdat het te zwaar was. Dus alle dagen 35 km is best veel. Maar je kunt dit qua tijd wel beter spreiden over de dag. Bijvoorbeeld van 8 uur tot 11 uur en van 18 uur tot 21 uur. Dat kan met de 4 daagse niet, dan start je vanaf 11 uur en moet je om 18 uur binnen zijn. Dus mij lijkt het wel kunnen.

Uit het verhaal van TS en de blog van haar eerste dag begrijp ik dat ze er regelmatig naast loopt en er alle tijd voor lijkt te nemen op een dag. In Nederland, met vlakke wegen en goede ruiterpaden is 35 per dag goed te doen. Buiten Nederland zou ik het ook afraden. Het gezin dat op stap naar Frankrijk ging had nog ambitieuzere afstanden + ander soort wegen en meer hoogteverschil, dus dat is niet te vergelijken (daar stond ik toen ook wat bezorgd tegenover).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 07:15

Zo leuk dit! 8-) Geen idee welke nummers de Hunebedden hier om de hoek, hebben. Maar hoop je te zien! *\o/*

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 23:21

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 07:59