Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Gitana schreef:pmarena schreef:Fatsoenlijk om geen "afval van paarden" achter te laten: ja mee eens
Maar waar ga je dan precies die mest laten.....
Ja er zijn idd een paar ongemakkelijkheden. Een schep lost het niet zomaar op.
Dan zou je dus altijd een soort zak bij je moeten hebben om het (iig een stukje) mee te kunnen nemen. Die heb ik ooit weleens ergens voorbij zien komen.
Daarnaast stappen veel mensen met krukje op en zullen liever niet willen afstappen. Verder is het bij sommige paarden ook nogal onhandig om af te gaan stappen, vooral als je alleen bent.
In het allerergste geval zou je dus een halster, lange lijn, schep, zak en krukje mee moeten nemen.
Naast dat mensen last hebben van een hoop mest is het ook gewoon aso. Hondenschijt ruim je ook op en je kakt zelf ook niet op straat
Boras schreef:Ach weer een kwestie van beschaving, fatsoen en/of empathie; deze keer om geen poep achter te willen laten op een plek waar veel mensen zijn.
Je zou op voorhand eigenlijk verwachten dat het geen discussie oplevert.
Gini schreef:Boras schreef:Ach weer een kwestie van beschaving, fatsoen en/of empathie; deze keer om geen poep achter te willen laten op een plek waar veel mensen zijn.
Je zou op voorhand eigenlijk verwachten dat het geen discussie oplevert.
Dit dus.
Maar in de paardenwereld zijn we er goed in te wachten tot regelgeving ons inhaalt. En dat deze man nu verweten wordt van een zeikerd te zijn terwijl hij juist diegene is die ons - paardenmensen - in gemak voorzag door een bezem en schep te installeren. Dus hij wilde zelfs helpen, maar we zijn eens te meer arrogant gebleken en nu is hij een zeikerd en heeft die maar een saai leven. Paardenmensen moeten hun ogen eens openen, de gemiddelde recreant op het strand staat aan de zijde van deze meneer. Dat verbod is er niet alleen door meneer gekomen. Hij is niet de zeikerd, wij zijn de gekken die onze paarden maar laten kakken en beweren dat niemand daar last van heeft.
'Wij' is in deze uiteraard niet generiek bedoeld.
Nico12 schreef:Tim heeft gelijk ruiters mogen daar niet komen. Maar als ruiter ben ik het ondertussen zat. Veel zandwegen worden verhard met afval en grind. Bossen verboden. Ik mag in de loop der tijd op zoveel plaatsen minder komen dat de keuze is : negeer verbod. Als mijn paard daar dan schijt geeft ie precies mijn stemming weer. Heb er de schijt aan. En een bekeuring, jammer dan, dat heb ik er op dit moment gewoon voor over om mijn stemming af te reageren.
pien_2010 schreef:Nico12 schreef:Tim heeft gelijk ruiters mogen daar niet komen. Maar als ruiter ben ik het ondertussen zat. Veel zandwegen worden verhard met afval en grind. Bossen verboden. Ik mag in de loop der tijd op zoveel plaatsen minder komen dat de keuze is : negeer verbod. Als mijn paard daar dan schijt geeft ie precies mijn stemming weer. Heb er de schijt aan. En een bekeuring, jammer dan, dat heb ik er op dit moment gewoon voor over om mijn stemming af te reageren.
Tja, zo weten we altijd voor onszelf ons gedrag te verklaren![]()
Nico12 schreef:Tim heeft gelijk ruiters mogen daar niet komen. Maar als ruiter ben ik het ondertussen zat. Veel zandwegen worden verhard met afval en grind. Bossen verboden. Ik mag in de loop der tijd op zoveel plaatsen minder komen dat de keuze is : negeer verbod. Als mijn paard daar dan schijt geeft ie precies mijn stemming weer. Heb er de schijt aan. En een bekeuring, jammer dan, dat heb ik er op dit moment gewoon voor over om mijn stemming af te reageren.
Freyr schreef:Ik vraag mij eerlijk gezegd af hoe massaal dit verbod wordt genegeerd: niemand in mijn omgeving gaat nog naar Castricum door het verbod. Ik baal er nog steeds gigantisch van en heb dan aardig de pest erin dat mensen het als nog negeren. Zo krijgen we de boel daar nooit mee voor een eventuele oplossing.
Daarbij is de titel aardig misleidend. Je mag gewoon nog op het strand in Castricum, maar niet meer via het plateau van de strandopgang.
Elisa2 schreef:Nico12 schreef:Tim heeft gelijk ruiters mogen daar niet komen. Maar als ruiter ben ik het ondertussen zat. Veel zandwegen worden verhard met afval en grind. Bossen verboden. Ik mag in de loop der tijd op zoveel plaatsen minder komen dat de keuze is : negeer verbod. Als mijn paard daar dan schijt geeft ie precies mijn stemming weer. Heb er de schijt aan. En een bekeuring, jammer dan, dat heb ik er op dit moment gewoon voor over om mijn stemming af te reageren.
Maar is het dan niet een beter idee om met de gemeente in gesprek te gaan? Of met staatsbosbeheer of wie dan ook die gaat over de zandpaden en de bossen etc.?
Shenavallie schreef:Er staat mij bij - uit de tijd dat ik nog in het westen woonde - dat je alleen tijdens een bepaalde periode in het jaar (dacht oktober tot maart) met je paard op het strand mocht rijden en verder alleen in de duinen. Zelfs met georganiseerde buitenritten werd er alleen in deze maanden naast duinritten ook strandritten gegeven. Weet niet hoe het nu zit? Maar als ik de OP lees, dan denk ik dat het de mentaliteit van een bepaalde generatie is. Erg jammer, want dat verpest het voor anderen ook.
Elisa2 schreef:Nico12 schreef:Tim heeft gelijk ruiters mogen daar niet komen. Maar als ruiter ben ik het ondertussen zat. Veel zandwegen worden verhard met afval en grind. Bossen verboden. Ik mag in de loop der tijd op zoveel plaatsen minder komen dat de keuze is : negeer verbod. Als mijn paard daar dan schijt geeft ie precies mijn stemming weer. Heb er de schijt aan. En een bekeuring, jammer dan, dat heb ik er op dit moment gewoon voor over om mijn stemming af te reageren.
Ik snap wel dat je je zo gaat voelen als alle buitenrijmogelijkheden zo ongeveer verboden of onmogelijk gemaakt worden.
Maar is het dan niet een beter idee om met de gemeente in gesprek te gaan? Of met staatsbosbeheer of wie dan ook die gaat over de zandpaden en de bossen etc.?
Ook snap ik wel dat je er dan letterlijk schijt aan hebt..alleen helpt dat de zaak totaal niet vrees ik.
Autumnn schreef:Elisa2 schreef:
Dat is gedaan, alleen wijst PWN naar de gemeente en de gemeente is nooit bereikbaar voor commentaar, reageert nergens op en als je vraagt wat dan een alternatief is “moet je maar doorrijden naar Bakkum”. Wat een heel stuk verder weg is. Door het afsluiten van deze strandopgang verbieden ze meer dan alleen strand Castricum, maar ook heel veel mooie routes in de omgeving en dat is wat vooral wringt bij de ruiters.
karrij schreef:Knikmops57 schreef:Gevolg van de ‘laat maar waaien maatschappij.’![]()
Vorige week tijdens een lunch op een vol terras, niet aan het strand trouwens, nog getuige van een amazone en begeleider met fiets, die even een flesje drinken kwamen halen.
Wel met achterlating van een flinke hoop mest op 10 meter van het terras...
Poedersuiker voor de welwillende mensen die wél gewoon hun zooi opruimen.
Tja ik heb daar dan weer minder "problemen "mee, jengelde /gillende kinderen op een terras vind ik vervelender. En gelukkig stinkt paardenshit niet
_San87_ schreef:Voor het beheer van duingebied en strand moet je trouwens de waterschappen zijn. Niet bij de gemeente.