[VIDEO]Tweeling geboren in Eemdijk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 13:01

Ibbel schreef:
Het is mijn ervaring ondertussen dat tenzij je er naast gaan liggen, paarden sowieso sneaky genoeg zijn om nét dat veulen eruit te persen tussen 2 blikken op de camera.
Om het half uur een wekker is al te ruim, en dan kan je net zo goed helemaal wakker blijven. En dat doe je geen nachten achtereen, dus ik snap best dat je een bevalling mist.
Ik heb er ook zat gemist, gewoon omdat die trutten wachtten tot ik weg was. Dus de laatste veulens heb ik er idd vrijwel letterlijk naast gelegen en dat werkte. In combinatie met melk testen heeft het me ook nooit meer dan 1 nacht waken gekost.

Anyway, hoe doet de zwakste van de twee het? Trekt dat al een beetje bij of blijft het nog even spannend?

Maar voor alle moderne technieken had je 2 soorten mensen;

Ze wachten gewoon af en hadden opeens een veulen
Of mensen/personeel gingen in de stal slapen. Wij hebben zo vaak weken op matjes en klap bedjes geslapen.

Elisa2 schreef:
Wat ontzettend fijn dat dit allemaal goed gegaan is.

De merrie had geen birth alarm om denk ik? (niet bedoeld als commentaar, puur interesse)

Als het mis gaat met een tweelingdracht dan gaat het vaak sowieso goed mis, als je er dan bij bent valt er helaas ook weinig te doen.

Geniet lekker van de veulens, en hopelijk wordt Blue gauw wat sterker. :-)

Een tweeling dracht geeft altijd extra risico, maar je hebt ook de gewone risico's nog, dus je wil er altijd bij zijn of er iig zicht op hebben.
Je kan altijd meer doen dan als je er niet bij bent. Je kan de merrie ook nog helpen/redden bijv. Dus nee, ben het er niet mee eens dat je weinig kan doen. Je kan altijd meer doen dan niks.

Elisa2

Re: [VIDEO]Tweeling geboren in Eemdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 14:43

Nou, hier viel er niets aan te redden helaas..ondanks dat iedereen (incl. DA) er bij was.

Maar goed, ben het er wel mee eens dat het altijd verstandig is om er bij proberen te zijn.Het is ook belangrijk voor als het vlies niet snel genoeg los komt en voor eventuele andere complicaties. (red bag, dummy veulen)

judithM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 20:10

Hoe is het met de tweeling? Ben benieuwd naar foto's :)

MirjamHartog

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-23 00:12

Het gaat steeds beter hier lagen ze woensdag te zonnen

judithM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-23 06:42

Wat fijn!

Pemmes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-23 07:19

<3 Wat prachtig

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 08:24

Hoe gaat het nu met ze?

MirjamHartog

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 08:27

Even voor de mensen die zich af vragen hoe het met ze gaat. Het gaan emmer Belle en Blue allebei super goed! Zijn al lekker eventjes op de wei geweest en zijn lekker aan het rennen met elkaar. Als je mij wilt volgen kan je of op insta Mirjam.hartog en/of op tiktok Beatle.blaze daar worden meerdere dingen geplaatst en kun je dus ook zien dat ze een half broertje 29 april hebben gekregen.

ElfBeau_067

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 08:48

Wat veel geluk! Knap ook zonder hulp. Wat een dotjes zeg, ik zou ze zo meenemen naar huis! Helaas dat ik geen paarden mag.. Ik vind het ook leuk om zo een “echte” paardentweeling op internet gezien te hebben. Zocht daar eerst weleens op YouTube naar maar ik vond meestal geen resultaten of geen leuke resultaten.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 08:50

Wat fijn dat het zo goed gaat!

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 08:54

MirjamHartog schreef:
Het gaat enorm goed met ze allebei. Belle krijgt al wat praatjes en blue gaat steeds een beetje beter en word wat meer zelfstandig.

Inderdaad er zijn genoeg mensen die het toch beter weten of het beter doen in hun ogen:)

laat het gaan.. dat zijn namelijk altijd dezelfden hier op bokt die alles maar dan ook alles veeeeeel beter zeggen te kunnen doen.

gefeliciteerd met de kleintjes en geniet er van.

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 08:58

MirjamHartog schreef:
Even voor de mensen die zich af vragen hoe het met ze gaat. Het gaan emmer Belle en Blue allebei super goed! Zijn al lekker eventjes op de wei geweest en zijn lekker aan het rennen met elkaar. Als je mij wilt volgen kan je of op insta Mirjam.hartog en/of op tiktok Beatle.blaze daar worden meerdere dingen geplaatst en kun je dus ook zien dat ze een half broertje 29 april hebben gekregen.

Fijn om te horen TS. Ik heb je een volg verzoek verstuurd via insta (Troeli…) lijkt me leuk om die 2 te volgen.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 09:01

MirjamHartog schreef:

Jammer wel voor al die mensen zonder tiktok en insta :D

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 21:51

Fijn dat het goed gaat met ze. Ik kijk ook even op Insta!