nikkel schreef:Dat de dierenactivisten protesteren kan ik begrijpen, dat is hun vak. Maar het gevolg is wel, als je dat voor koers doet er paarden compleet door het lint gaan en de adrenaline ongeveer de oren uitkomt.
Paarden weten nm. bijzonder goed wanneer het koers is. Daarmee het risico lopend op zeer ernstige blessures bij paarden en jockeys.
De oude pedigrees met bewezen stayersbloed zie je bijna niet meer, evenals het oude chaser type.
Dat laatste klopt niet; wat er op Cheltenham donderdag de ring in komt is echt heel anders qua type dan wat er in juli en augustus op Tattersalls door de ring gaat.
Verreweg de meeste toppaarden in de National Hunt hebben een stamboom met 10+ furlong paarden, dus dat bewezen stayersbloed zeldzaam wordt, is ook slechts een aanname. Bovendien was Red Rum gefokt als sprinter. 
Rule_Breaker schreef:Ik ben ook geen fan hiervan, maar bij het kijken van het filmpje moest ik toch wel lachen om een aantal paarden die hun ruiter verloren hadden en met oortjes naar voren op kop liepen
Maar het zegt al genoeg dat de ambulance uit voorzorg meerijdt met de groep. Zit in de auto dan eigenlijk de dierenarts? Voor als het mis gaat of moet die ergens anders vandaan komen?
Eén van de paarden die van de week is overleden, Envoye Special, is zo aan z'n einde gekomen: unseated rider, bleef met de groep meerennen, over de sprongen heen en is na een aantal fences alsnog gevallen.
De DA zit in een van de andere volgauto's. De BHA wil dat, in het geval van een ongeluk, binnen een minuut de medische staff ter plaatse kan zijn, zowel voor paarden als voor mensen.