Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
DuoPenotti schreef:Als ik het artikel lees waren eerst de mensen met een laag inkomen de mensen in de problemen. Maar nu dus ook de werkende met een middeninkomen.
Dus niet perse dat rommel weitje wat niks mag kosten.
Betreft moeilijk om een paard in te laten slapen als het niet meer goed verkoopbaar is.
Zeker
Maar een paard dat ongezond is de handel in doen is veel naarder voor het paard.
Teveel verhalen van paarden waar dan toch weer geprobeerd word te rijden en daar het paard weer de dupe van is.
Zeker de jongere paarden, waar men zo op hoopt toch weer aan te verdienen.
Sabbientje schreef:DuoPenotti schreef:Als ik het artikel lees waren eerst de mensen met een laag inkomen de mensen in de problemen. Maar nu dus ook de werkende met een middeninkomen.
Betreft moeilijk om een paard in te laten slapen als het niet meer goed verkoopbaar is.
Zeker
Maar een paard dat ongezond is de handel in doen is veel naarder voor het paard.
Teveel verhalen van paarden waar dan toch weer geprobeerd word te rijden en daar het paard weer de dupe van is.
maar ongezond voor de handel, betekend niet altijd ongezond genoeg om niet meer te leven.
Een Dierenarts wil vaak niet zomaar een "gezond" paard inslapen. Gezond tussen haakjes, want vaak zijn paarden die alleen nog maar grasmaaier kunnen zijn, zijn niet gezond, maar vaak te goed voor een spuitje.
En als de DA het paard te goed vind om in te slapen, blijft er maar 1 optie over.
En dat is de optie die paardenliefhebbers vaak niet willen, namelijk de slacht.
Inslapen is dus, naast dat het een hele moeilijke beslissing is, niet altijd even makkelijk.
Sabbientje schreef:DuoPenotti schreef:Als ik het artikel lees waren eerst de mensen met een laag inkomen de mensen in de problemen. Maar nu dus ook de werkende met een middeninkomen.
Zeker
maar ongezond voor de handel, betekend niet altijd ongezond genoeg om niet meer te leven.
Een Dierenarts wil vaak niet zomaar een "gezond" paard inslapen. Gezond tussen haakjes, want vaak zijn paarden die alleen nog maar grasmaaier kunnen zijn, zijn niet gezond, maar vaak te goed voor een spuitje.
En als de DA het paard te goed vind om in te slapen, blijft er maar 1 optie over.
En dat is de optie die paardenliefhebbers vaak niet willen, namelijk de slacht.
Inslapen is dus, naast dat het een hele moeilijke beslissing is, niet altijd even makkelijk.
Citaat:Wel triest om te lezen dat het leven voor een werkende middenklasse voortaan te duur is voor een hobby. Daar waar dat eerder wel kon.
Sansevieria schreef:Molfre schreef:Wat wordt hier makkelijk gepraat over verkopen en in laten slapen. Is dit een gebrek aan empathie of denken sommige mensen echt zo makkelijk over hun vriendje?
Ik heb zelf ook paarden gehad die niet verkoopbaar waren, maar absoluut kerngezond. Als ik in een topic met een ander onderwerp had aangekondigd deze paarden ingeslapen te hebben was ik met de was buiten gehangen.
Dat er een probleem is zodra je naar derden moet keren voor het onderhouden van je paard, daar ben ik het helemaal mee eens. Hoe dat probleem dan wel goed kan worden opgelost, daar heb ik een mening over, maar geen kennis dus daar durf ik niks over te zeggen.
Ik denk dat jij onderschat hoelang mensen wellicht al met hun zorgen worstelen, voordat men ook echt de knoop doorhakt een paard te laten gaan.
En je eigen verantwoording afschuiven naar een ander vind ik persoonlijk echt niet kunnen.
Waarom zou een derde op moeten draaien voor een keuze die je zelf ooit gemaakt hebt?
The_Cat schreef:Je kan er geen oordeel over vellen voor je er zelf voor staat. Als je geen andere keuze meer hebt, dan is het 1 van de 2. En voor sommige paarden is de optie inslapen dan nog vriendelijker dan in de handel gooien
DuoPenotti schreef:Citaat:Wel triest om te lezen dat het leven voor een werkende middenklasse voortaan te duur is voor een hobby. Daar waar dat eerder wel kon.
ik denk dat die empathie er wel is.
Ik vind het ook erg naar dat men tegenwoordig nog maar amper en hobby kan hebben omdat alles te duur is.