[FOTO] Sfeerimpressie van Equiday in Ermelo

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 14:09

Achterom schreef:
Mkango schreef:
Ik denk zomaar dat dat niet is wat Achterom bedoelt, een verschuiving richting een Horse Event-achtig evenement. :+ Denk dat ze meer doelt op meer verdieping op het gebied van NH, werken aan de hand etc. dan op de wedstrijdsport.

Precies :j een paar jaar geleden ben ik nog geweest en heel eerlijk: het niveau van de meeste demo's was niet erg hoog, uitzonderingen daargelaten. Veel uitleg over basisbeginselen van grondwerk, clickeren en wat kunstjes. Niveau kan wedstrijdgericht zijn, maar dat hoeft natuurlijk niet.
Voor mijzelf geldt dat ik al heel lang met NH bezig ben, en blijkbaar al (te) veel heb gezien. Ik vind het leuk om op zo'n evenement geprikkeld te worden, nieuwe mogelijkheden te ontdekken etc.

Ik snap je punt. Al begrijp ik ook dat ze al die methoden en stromingen zo toegankelijk mogelijk willen maken voor iedereen die het nog niet goed kent (en ik zelf de indruk heb dat 50% als het niet meer is die daar rondloopt beginner is). Een show zien van een paard die heel ver is in parelli of dressuur aan de hand, ziet er geweldig uit, maar geeft geen vertrouwen of inspiratie voor iemand die pas bij de beginselen staat van zoiets.
Toch was er ook wel wat diepgang. Zo liet Karin Leibbrandt in een demoles paarden overgangen rijden vanuit zijgangen, om dat te kunnen moet je wel echt al wat verder zijn. Dit was ohz, maar ik neem de inspiratie wel mee omdat ik zelf veel knutsel aan de hand en al bezig was om in zijgangen halt te houden en weer verder te stappen in dezelfde zijgang zonder frame te verliezen.
Bij een demo over hoe je paard te masseren ben ik dan weer weggelopen, omdat ik daar al meer ervaring en kennis in heb en het te basic vond. De lezing over hoefproblemen vond ik dan weer waanzinnig interessant. Ik heb al best wat kennis over hoeven, maar zij kwam met een extreem voorbeeld van ‘hoof gone wrong’, erg tof om dat proces te zien en uitleg bij te krijgen.

eilleen333

Re: [FOTO] Sfeerimpressie van Equiday in Ermelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 17:16

Je kan makkelijk het niveau gedurende de dag laten oplopen. In de ochtend voor beginners en later op de dag voor de gevorderden bijvoorbeeld. Dan kan je evt ook de opbouw zien.

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 17:47

eilleen333 schreef:
Je kan makkelijk het niveau gedurende de dag laten oplopen. In de ochtend voor beginners en later op de dag voor de gevorderden bijvoorbeeld. Dan kan je evt ook de opbouw zien.

Of in bijvoorbeeld 1 (of 2) ring(en) de "moeilijkere" dingen laten zien

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 22:24

Mooie fotocollectie. Mijn interesse ligt niet heel erg bij deze vormen van ' paardensport' maar wel leuk om te zien!

Ik kreeg tijdens paardenhouderij een aantal keer hoeven bekappen. Weet er niet veel meer van behalve dat we een halve been in onze handen gedrukt kregen om te oefenen. Ik vond het eerst heel gek maar toen de docent uitlegde dat op een levend paard oefenen als beginner niet heel verstandig is , vond ik het vrij logisch. Maar het was wel een beetje luguber.

Aan de andere kant werden zo ook delen van het paard gebruikt wat anders zo weggegooid werd. Maar geeft mij ook maar hele paarden.