MyWishMax schreef:Waar ga je met spoed een transporteur vandaan halen? Bij spoed ga ik niet wachten tot er iemand is, maar is het aankoppelen en wegrijden. Medische afspraken die geen spoed zijn verzetten we gewoon met heet weer. Spoed is voor ons toch een echte spoedklus waarbij je geen tijd hebt om te wachten.
Toch blijft de grens voor trainen/rijden lastig. Niet voor vervoer, maar echt het paardrijden of trainen zelf. Ik heb er 1 die gewoon heerlijk loopt, daar merk je niks aan. Niet overmatig zweten, echt niks. Dus tijdens de hittegolven hebben wij gewoon 's ochtends gereden, ook al was het dan al warm. Niet op het heetst van de dag en zelfs liever niet 's avonds door de warmte die blijft hangen. Maar ik heb stalgenoten die al niet meer gaan rijden bij 23 graden en zon, omdat paard er niet tegen kan. Of ook niet s avonds of s ochtends gaan rijden als het 25 graden is geweest overdag.
De accomodatie maakt ook veel uit, een geisoleerde binnenbak is veel koeler. Een lekker bosritje als het zo warm is s"morgens of s"avonds is vaak ook goed te doen.
Rijden voor 11:00 in de ochtend, niet te gek en met goed koelen er na gaat vaak ook wel.
En inderdaad het is zo verschillend per paard...
Spoed is hier ook gelijk gaan trouwens, als het dan te warm is op de trailer zijn er altijd nog wel handigheidjes die toegepast kunnen worden. Goed koud afsponzen bijv.
Goed bedacht, zo had ik het nog niet bekeken.