DuoPenotti schreef:Ja dat is idd de vraag.
Dat half uurtje van de fnrs hoop ik niet.
Nogmaals dat halve uurtje FNRS is specifiek voor manege paarden als je zes uur of zo per dag in lessen moet lopen, heb je weinig behoefte aan heel lang vrije beweging en meer aan rust in je stal
Persoonlijk had ik de luxe dat mijn ponies de rest van de dag in de wei konden en een paar halve uurtjes lessen liepen en alleen voor de nacht op stal kwamen, maar dat is voor maneges die in of aan een stad zitten natuurlijk niet mogelijk en daarom kunnen ze echte lange weidegang als overkoepelende organisatie niet gaan eisen.
Dat wil niet zeggen dat ze het niet anders zouden willen, maar ze moeten gewoon rekening houden met de omstandigheden van alle bij hen aangesloten maneges
Zo is ook de minimale bak afemeting 15 bij 30 omdat een van de oprichters van de FNRS een oude koestal had omgebouwd als manege en die had die afmetingen, dus hij kon kwalijk zeggen dat alle maneges een grotere minimale maat moesten hebben.
Maar nogmaals, het staat volkomen los van algemene welzijns regels
Elisa2 schreef:Ja alleen dan moeten er wellicht ook consequenties aan verbonden gaan worden als pensionhouders zo,n diploma hebben maar vervolgens niet aan de normen van paardenwelzijn voldoen.
Dat is meestal wel de bedoeling, dat er makkelijker bekeuringen uitgedeeld kunnen worden omdat je beer had moeten weten.
Nu kun je nog wegkomen met ik wist het niet, ik zal het veranderen, maar als je een bewijs op zak hebt dat je beter weet, gaat dat natuurlijk niet en heb je meteen een prent aan je broek.