Driving Valkenswaard International 2023 geannuleerd

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 20:39

tienus63 schreef:
De voetbalfans gaan zeker wandelen naar een uitwedstrijd.

JAAAA hoor...!!! _/-\o_

Je kunt van voetjebal zeggen wat je wilt
(Stevo Akkermans: 'welke liederen men zingt, hoe men de supporters van de tegenpartij begroet, etc)
maar de spelers lopen op spierkracht.
Niet op fossiele brandstof.

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 08:02

Janneke2 schreef:
maar de spelers lopen op spierkracht.
Niet op fossiele brandstof.

Paarden ook............en die spelers en hu fans gaan ook niet (of zelden) op de fiets of lopend naar de wedstrijd ;).

Tegen de F1 is natuurlijk al langer protest, vorig jaar in Zandvoort ook. Maar aangezien de grote geldmagnaten daar achter zitten zal daarvoor altijd weer een "uitzondering" gemaakt worden. Ik heb niks met F1 maar de idioterie om van alles stop te zetten i.v.m. de stikstofhoax slaat nergens op.
Het schijnt beter dan ooit te gaan met de natuur in Nederland, overigens.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 08:21

ElCid schreef:

Schij uit met die onzin.

(Ja, brandnetels zijn ontzettend goede planten. Eten, drinken en je kunt er zelfs een soort linnen van maken.
Maar brandnetels op het Dwingelderveld wil NIET zeggen dat het goed gaat met de natuur.)

En de bodemprocedure tegen Zandvoort loopt nog. (De laatste zitting waar ik van weet was 14 februari dit jaar.)

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 08:25

Janneke2 schreef:
ElCid schreef:

Schij Scheid uit met die onzin.

(Ja, brandnetels zijn ontzettend goede planten. Eten, drinken en je kunt er zelfs een soort linnen van maken.
Maar brandnetels op het Dwingelderveld wil NIET zeggen dat het goed gaat met de natuur.)

En de bodemprocedure tegen Zandvoort loopt nog. (De laatste zitting waar ik van weet was 14 februari dit jaar.)

Geloof toch niet alle onzin die je voorgeschoteld wordt zou ik zeggen |o ( en leer Nederlands...). En bedankt voor je fijne reactie; daarmee houden we de polarisatie goed in stand. ( en over mijn reactie: "wie kaatst kan de bal verwachten").

On topic: hier mag een paardenevenement dus wel doorgaan [VN] Zeventien landen aan de start in Kronenberg

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 08:27

Hier ook brandnetels en bramen in de duinen, die er 10 jaar geleden nog helemaal niet waren. Nederland wordt 1 groot brandnetelveld, prachtige "natuur".

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 08:27

prompter schreef:
Hier ook brandnetels en bramen in de duinen, die er 10 jaar geleden nog helemaal niet waren. Nederland wordt 1 groot brandnetelveld, prachtige "natuur".

_O-

Popstra

Re: Driving Valkenswaard International 2023 geannuleerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 08:50

Hier prachtige bossen, meren en heel veel leven.
Utrechtse Heuvelrug/Leersumse Veld midden in NL

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 08:59

Oej, ja, inderdaad, Nederlands is een moeilijke taal.

:o _/-\o_ :o
Citaat:
Schij Scheid uit met die onzin.

( en leer Nederlands...)

'Scheid' uit gaat over zaken naar buiten brengen,
'Schij' uit bestaat niet :o
... het werkwoord luidt 'uitscheien' en het had dus 'schei uit' moeten zijn.
Altijd goed om weer eens aan grammatica te denken (maar nooit een favoriet onderwerp van mij).

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 10:15

taalnazi.nl betere plek?

https://www.enhoe.nl/informatie/achterg ... 20uitgeput
cultuurlandschap willen behouden alsof het echte natuur is in Nederland
Gewone bossen horen hier beter, maar we vinden heide mooier.
Heide die onder andere door schapen in stand word gehouden.
Maar nu door de wolf opgevreten worden, want dat hoort ook ineens weer bij onze natuur. Raar allemaal zo raar dat natuur gedoe , lui die elkaar steeds overal tegenspreken.

Maar zullen we voetbal ook af gaan schaffen?
Want hoeveel auto's gaan daar heen elke zondag?

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 10:25

DuoPenotti schreef:
cultuurlandschap willen behouden alsof het echte natuur is in Nederland

Ik val in herhaling: het Dwingelderveld is cultuurlandschap.

Maar er liggen oeroude afspraken om het te behouden.
Citaat:
Gewone bossen horen hier beter, maar we vinden heide mooier.

... dat is dus wel een kwestie van een boel zaken weglaten.
Afspraken over kwetsbare natuur en zeldzame soorten behouden weglaten. Het belang van biodiversiteit weglaten.
En dat dan vervangen ofzoiets door "dat vinden we mooier" ( = uit de duim gezogen, eigenlijk).
Citaat:
Heide die onder andere door schapen in stand word gehouden.
Maar nu door de wolf opgevreten worden, want dat hoort ook ineens weer bij onze natuur.

Ja, gek hè...?
_/-\o_
Wie dacht dat er geen tegenstellingen waren in de natuur...? (Zoals opeten en opgegeten worden...?) (De zogeheten voedselketen.)
Citaat:
Raar allemaal zo raar dat natuur gedoe , lui die elkaar steeds overal tegenspreken.

... het spijt me, maar ik lees hier geen 'tegenspreken' (maar wel een boel onkunde) (zo makkelijk is natuur nou ook weer niet).
Citaat:
Maar zullen we voetbal ook af gaan schaffen?
Want hoeveel auto's gaan daar heen elke zondag?

Pleidooi van Stevo Akkerman vorige week in Trouw: gewoon alle wedstrijden alleen nog maar op teevee.
Scheelt ook heel veel politie-inzet, en dus geld.
Lijkt mij prima.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 12:03

Jemig wat een zuur mens ben jij zeg! Niemand zijn plezier gunnen. Bah!

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 12:08

Ja gezellig, lekker nergens meer naartoe.

En ja cultuurlandschap willens en wetens behouden en de mensen achter de tv plaatsen...goed voor het welzijn van de mens.
Bij corona gaan we zeiken is niet goed voor de psyche van de mensen, maar bij stikstof niets meer toelaten
En 2 km over de grens doen ze alles.

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 12:30

Wat wordt er weer heerlijk ingespeeld op 'traditie' en de menselijke gevoelens. Je kunt prima op een zeepkistje staan en allemaal geëmotioneerde leuzen roepen zoals bovenstaande, maar je bent op die wijze enkel als een krampachtige, populistische haan aan het kraaien. Ik snap dat het jammer is als evenementen niet door kunnen gaan, maar om vervolgens aan alles vast te klampen en het als redenen te gebruiken dat de mens nu zielig is omdat dingen niet door gaan... Dat hebben we intussen ook wel genoeg gezien. :+

Persoonlijk vind ik het een goede beweging dat er meer wordt gekeken naar de natuur en de impact van bepaalde evenementen op een omgeving. Ik ben het daar mee eens dat er ook wel naar alles mag worden gekeken. Zet inderdaad een F1 net zo hard onder de loep als een evenement met een minder sterke lobby. :j Ook al ben ik zelf groot liefhebber van F1, zou ik het wel terecht vinden als een evenement zoals de F1 op gelijke manier wordt behandeld. Net als dat ik in het algemene debat vind dat grote uitstoters ook strenger moeten worden behandeld, zelfs al brengen ze veel geld in het laatje.

Mijn ideale beeld is dat evenementen en goede natuur samen kunnen gaan, maar daarvoor moet er wel verandering komen in de manier hoe we kijken naar zowel de evenementen zelf als naar de natuur. Je komt nergens als je star blijft volhouden dat het allemaal wel kan, maar dan zullen in de toekomst probleemgerichte oplossingen op veel grotere schaal moeten plaatsvinden dan dat ze op dit niveau doen.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 13:26

Ik vind helemaal niet dat de natuur er beter voor staat dan ooit...ja wel op sommige vlakken; sloten bvb zijn, hier in Friesland waar ik woon in elk geval, een stuk schoner dan toen ik tiener was; toen waren sloten donkere, zwarte slinger waar je met zelfs de grootste fantasie de bodem niet kon zien. Die zijn nu veel schoner met helder water erin waar je prima tot op de bodem kan kijken.

Maar de bossen; nee, die zijn stiller dan ooit. Als ik vroeger, toen we in Emmen woonde welgeteld 50 meter van de bosrand, het bos inging hoorde je van alles, zag je hier en daar een hert/ree/konijn en vogels hoorde je van alle kanten. Soms hoorde je op een afstand geritsel en gekraak van een dier die snel weg ging omdat die jou hoorde.
Als ik nu naar het bos ga ( althans hier in de omgeving, ik kan niet spreken over oa de Veluwe) zijn de bossen stil...doodstil zelfs. Zelfs als je zo'n beetje de enige bent die in het bos is ( op drukke dagen is het namelijk uiteraard niet verrassend dat je geen bosdieren tegen komt). Soms hoor je in de verte 1 of 2 vogels, maar verder is het stil.

Weidevogels; ook nog amper.

Aan de andere kant zie ik dan wel weer vaker Buizerds dan vroeger, dus die doen het juist weer beter in deze regio ( zuid west Friesland).

Maar alles bij elkaar; nee, de natuur staat er niet beter voor dan ooit. Ja op sommige vlakken ja, maar er zijn heel veel dieren verdwenen of nog amper aanwezig.

Neemt niet weg dat ik het er mee eens ben dat stikstof misbruikt wordt om zo een hoop kapot te maken...ten goede van wat, wie? Vooralsnog lijkt dat de industrie ( en dus het grote geld) te zijn voor wie we het doen.

We doen het niet voor de natuur in elk geval. Anders zouden we niet massaal graasweiden van oa reeën afpakken om vol te plempen met zonnepanelen; versterk daken een gooi die vol, maar ga niet vruchtbare gronden, waar zowel de mens als wild voedsel aan onttrekken, volgooien met zonnepanelen......die veelal ook nog eens stroom opwekken voor het buitenland/buitenlandse bedrijven. De Nederlandse burger heeft er amper profijt van; 60% van alle grote zonnevelden zijn in handen van buitenlandse bedrijven en ontvangen ( of ontvingen in elk geval) daar flink subsidie voor...betaalt door de Nederlandse burger, maar geen stroom voor de Nederlandse burger.
En wild zoals reeën hebben weer ruimte in kunnen leveren.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 15:07

Dan de formule1 ook maar cancelen.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 15:19

Dan kunnen de pretparken, concerten en festivals ook wel gecanceld worden.
Al die verkeersbewegingen van de bezoekers.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 16:30

Tja, de natuurorganisaties hebben geprocedeerd tegen de 25 kilometergrens in de stikstof vergunningssysteem.

Die grens is in het nadeel van de boeren en in het voordeel van de industrie.
LTO...? - Afwezig.

De cynici zeggen dat je als boer maar een hoge schoorsteen moet neerzetten...

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 08:42

tienus63 schreef:
Dan kunnen de pretparken, concerten en festivals ook wel gecanceld worden.
Al die verkeersbewegingen van de bezoekers.

goed plan

de beleving kan best vanuit video :j

Want eigenlijk is dit wel zoals het dan hoort te zijn.
Elk evenement, niet enkele niet.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 10:56

Neeeeee niks cancelen!!! Ben je gek.

Niks toe geven aan al die onzin over te veel stikstof. Als we dat doen is het eind zoek en kun je net zo goed in een kalifaat gaan leven waar je vooral geen plezier& ontspanning in je leven mag hebben.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 11:13

Ja maar als je aan mensen hun voetbal komt, eens kijken hoe snel het gezeik over is.
Paarden is voor de meeste toch ver van het bed.
Dan maar eens alles. Dan word er geen Groen links en D66 meer gestemd. Want dan kan men ook niet meer met het (klein)kind naar de Efteling of naar de Beekse Bergen.

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 14:20

Popstra schreef:
Neeeeee niks cancelen!!! Ben je gek.

Niks toe geven aan al die onzin over te veel stikstof. Als we dat doen is het eind zoek en kun je net zo goed in een kalifaat gaan leven waar je vooral geen plezier& ontspanning in je leven mag hebben.

Dat is ook de bedoeling, agenda 2030 :o

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 09:18

Hippisch Hooghalen is ook afgelast

Mirranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 16:07

En zo gaan straks alle evenementen naar de kl*te. En natuurlijk de manege's en pensionstallen zelf ook.
Alles voor een niet bestaand en compleet op papier bedacht probleem, zo tof -:(-

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 09:37

Mirranda schreef:
En zo gaan straks alle evenementen naar de kl*te. En natuurlijk de manege's en pensionstallen zelf ook.
Alles voor een niet bestaand en compleet op papier bedacht probleem, zo tof -:(-

Inderdaad