Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Supervixen schreef:Er komen wel een aantal vragen bij me op. Hoe doe je dit praktisch gezien.
Je zit op een paard een stuk hoger dan iemands gezicht. De boswachter moest wel heel erg dichtbij staan anders kon de ruiter niet bij zijn gezicht komen lijkt me?
Hoe kun je vanaf een paard een gerichte klap geven in het gezicht geven van iemand met genoeg kracht dat de boswachter er verwondingen aan overhoudt? Dan moet je bukken en dan heb je toch een hele rare houding van waaruit dat niet lukt?
Of zou hij een zweep hebben gebruikt?
Ik vind de hele situatie echt achterlijk, aggressief reageren op iemand die je terecht wijst kan echt nooit, ook al is de boswachter misschien onbeleefd. Je zit fout. Punt.

Supervixen schreef:Er komen wel een aantal vragen bij me op. Hoe doe je dit praktisch gezien.
Je zit op een paard een stuk hoger dan iemands gezicht. De boswachter moest wel heel erg dichtbij staan anders kon de ruiter niet bij zijn gezicht komen lijkt me?
Hoe kun je vanaf een paard een gerichte klap geven in het gezicht geven van iemand met genoeg kracht dat de boswachter er verwondingen aan overhoudt? Dan moet je bukken en dan heb je toch een hele rare houding van waaruit dat niet lukt?
Of zou hij een zweep hebben gebruikt?
Ik vind de hele situatie echt achterlijk, aggressief reageren op iemand die je terecht wijst kan echt nooit, ook al is de boswachter misschien onbeleefd. Je zit fout. Punt.
KootMiraDrum schreef:Ik hou mijn hart vast voor het paard, als dat een tegenwoord heeft.
Onali schreef:Dit artikel is bijzonder, ik heb iets heel anders gelezen.
Vind het trouwens wel je eigen straatje schoonvegen metCitaat:sprak de ruiter op correcte wijze aan op zijn gedrag.
Wat is op correcte wijze aanspreken? Vind het een bijzondere woordkeuze.
Wat ik heb gelezenCitaat:*knip
Het incident gebeurde in het bos- en heidegebied aan de Groesbeekseweg. Volgens Burgernet zat de ongeveer 60-jarige ruiter op een bruin paard. Het is niet bekend of de boswachter gewond raakte door de mishandeling. Burgernet roept mensen die iets gezien hebben op 112 te bellen.
Bron https://112nederland.nl/2023/04/02/bosw ... en-ruiter/
Mando schreef:Dat was ook mijn eerste gedachte.
Verhaal heeft altijd 2 kanten.
Wie weet kwam de boswachter dreigend over waardoor de ruiter boos werd.
Sneu voor de man dat mag nooit gebeuren maar je weet niet wat eraan vooraf is gegaan.
Avalanche schreef:Maar in tegenstelling tot paarden, zijn mensen soms agressief, niet omdat dat uitgelokt is door het slachtoffer, maar omdat ze vinden dat ze ergens recht op hebben en het beter weten dan de rest van de wereld.
Echwel schreef:Vorige week liepen wij met de honden in een losloopgebied waar ook een bredere zandweg begaanbaar voor paarden omheen loopt.
Wij zagen een dame te paard de hoek om komen, dus alle honden (6) vastgepakt en in de berm gaan staan.
Ze bleef op de kruising staan dus wij riepen ga maar we hebben ze vast.
Nee paard moest eerst rustig kijken en ze bleef dus gewoon staan
We konden geen kant op
Dus ik riep, benen erin en doordraven.
Nou toen kwam er toch een verbale zooi oliebol uit, wij weten niets van paarden, mogen daar geen losse honden, eh op dat moment zaten ze vast, tot aan k.twijf aan toe.
Ik dacht echt op dat moment, waar is de etiquette gebleven.
Echwel schreef:Vorige week liepen wij met de honden in een losloopgebied waar ook een bredere zandweg begaanbaar voor paarden omheen loopt.
Wij zagen een dame te paard de hoek om komen, dus alle honden (6) vastgepakt en in de berm gaan staan.
Ze bleef op de kruising staan dus wij riepen ga maar we hebben ze vast.
Nee paard moest eerst rustig kijken en ze bleef dus gewoon staan
We konden geen kant op
Dus ik riep, benen erin en doordraven.
Nou toen kwam er toch een verbale zooi shit uit, wij weten niets van paarden, mogen daar geen losse honden, eh op dat moment zaten ze vast, tot aan k.twijf aan toe.
Ik dacht echt op dat moment, waar is de etiquette gebleven.
speedfiets_2 schreef:Niet om het gedrag van de ruiter goed te praten maar ik zou ook niet blij zijn als er 6 honden los lopen waar het niet mag en die eigenaar gaat mij dan uitleggen hoe ik moet rijden. Daarnaast hoort men iemand in stap te passeren.
Monique1963 schreef:of stel nou dit. Je bent lekker aan het rijden over de mooie ruiterpaden. Het leven is mooi en goed. Je paard schrikt zich ineens ergens te pletter van, van een loslopende hond bijv, je paard spuit ervandoor en godzijdank heb je hem eindelijk weer bij elkaar, maar tja je bent wel een km van het ruiterpad af. Komt daar net die boswachter aan. Je legt het hem uit op je toch al geagiteerde paard. Maar de man is een man van de regels, hij doet zijn werk goed en heeft geen begrip. Er ontstaat een woordenwisseling. Het paard is toch al over de zeik en begint te klieren. De boswachter denkt dat je weg wilt vluchten en pakt het dier bij de teugels. In een woest moment komt je voet tegen zijn kin. De boswachter laat los en je gaat er vandoor. De boswachter heeft er zwaar de pé in en meld het voorval met de versie die in de media komt. De ruiter gaat na het weekend praten met de boswachter, ze drinken er samen een biertje bij en iedereen weer happy.
En tuurlijk kan het een hufterige ruiter zijn geweest, maar een verhaal heeft altijd twee kanten, wij kennen de andere kant niet.
Monique1963 schreef:of stel nou dit. Je bent lekker aan het rijden over de mooie ruiterpaden. Het leven is mooi en goed. Je paard schrikt zich ineens ergens te pletter van, van een loslopende hond bijv, je paard spuit ervandoor en godzijdank heb je hem eindelijk weer bij elkaar, maar tja je bent wel een km van het ruiterpad af. Komt daar net die boswachter aan. Je legt het hem uit op je toch al geagiteerde paard. Maar de man is een man van de regels, hij doet zijn werk goed en heeft geen begrip. Er ontstaat een woordenwisseling. Het paard is toch al over de zeik en begint te klieren. De boswachter denkt dat je weg wilt vluchten en pakt het dier bij de teugels. In een woest moment komt je voet tegen zijn kin. De boswachter laat los en je gaat er vandoor. De boswachter heeft er zwaar de pé in en meld het voorval met de versie die in de media komt. De ruiter gaat na het weekend praten met de boswachter, ze drinken er samen een biertje bij en iedereen weer happy.
En tuurlijk kan het een hufterige ruiter zijn geweest, maar een verhaal heeft altijd twee kanten, wij kennen de andere kant niet.