Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Latinnnn schreef:Serieus? Dat zijn dan de misstanden?
De meeste manege- instructeurs op een paar uitzonderingen na hebben geen idee waar ze mee bezig zijn.
Dieren lopen met weggedrukte ruggen, harnachement wat niet past,ruiters die niet met gevoel leren rijden maar schoppen, rukken en meppen en hoppend lichtrijden. Dieren die niet over hun rug gereden worden, maar krabbelen. Veel te kleine kinderen op veel te grote dieren. Ouders die voor de beste kantine gaan, maar totaal niet naar dierenwelzijn kijken, maar trots zijn als hun kind niet van een bokkende pony afvalt
( lees pony die pijn heeft en niet meer weet waar hij t zoeken moet)
Dieren die overdag niet (in vrijheid) buitenkomen of überhaupt een wei zien.
Zogenaamde sterrenbedrijven die geen ster of veiligheidscertificaat waardig zijn. ( uberhaupt is dit certificaat geen drol waard)
Maar ook ruiters veel te snel gevorderd ruiter noemen, terwijl ze amper een dier zelf goed kunnen rondsturen en geen idee hebben wat een vluchtdier is en hoe je daar mee om moet gaan.
Oa: kuddegedrag leren, hoe benader je een paard, hoe breng je een paard naar of van de wei etc.
Er komt meer bij kijken om goed met paarden om te kunnen gaan.
Cayenne schreef:Ik zit nu te kijken en ik schrik ervan hoeveel manege's blijkbaar nog stands hebben.
Cayenne schreef:Ik ben van 1980 en rond 1990 voor het eerst naar een manege. Daar stonden de pony's toentertijd ook allemaal in stands.
En een andere manege die ik ken heeft tot een paar jaar geleden ook altijd de paarden in stands gehad.
Ik ben benieuwd of het FNRS sterrensysteem ook nog opgenoemd gaat worden, want dat slaat vaak ook nergens op.
Latinnnn schreef:Serieus? Dat zijn dan de misstanden?
De meeste manege- instructeurs( op een paar uitzonderingen na) hebben geen idee waar ze mee bezig zijn.
Dieren lopen met weggedrukte ruggen, harnachement wat niet past,ruiters die niet met gevoel leren rijden maar schoppen, rukken en meppen en hoppend lichtrijden. Dieren die niet over hun rug gereden worden, maar krabbelen. Veel te kleine kinderen op veel te grote dieren of veel te zware ruiters..
Ouders die voor de beste kantine en binnenrijbak gaan, maar totaal niet naar dierenwelzijn kijken, maar trots zijn als hun kind niet van een bokkende pony afvalt
( lees pony die pijn heeft en niet meer weet waar hij t zoeken moet)
Laten we de springlessen en spelletjes te paard maar even overslaan, dat is helemaal verschikkelijk om aan te zien.
Dieren die overdag niet (in vrijheid) buitenkomen of überhaupt een wei zien.
Zogenaamde sterrenbedrijven die geen ster of veiligheidscertificaat waardig zijn. ( uberhaupt is dit certificaat geen drol waard)
Maar ook ruiters veel te snel gevorderd ruiter noemen, terwijl ze amper een dier zelf goed kunnen rondsturen en geen idee hebben wat een vluchtdier is en hoe je daar mee om moet gaan.
Oa: kuddegedrag leren, hoe benader je een paard, hoe breng je een paard naar of van de wei etc.
Er komt meer bij kijken om goed met paarden om te kunnen gaan.
Elisa2 schreef:https://www.horses.nl/algemeen/gebruik- ... -verboden/
Misleidend artikel dan...alleen bij de FNRS verboden?
Utixo schreef:Bij de laatste manege... een loopstal klinkt mooi, en je zou misschien denken; breek de boel uit en creëer zo een loopstal. Maar vergeet niet dat deze dieren allemaal al jaren zo gehouden worden en de daarbij behorende problemen hebben zoals voernijd en anti-sociaal gedrag. Er moet iets verbeteren, maar alles bij elkaar gooien is niet de oplossing...