Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
DuoPenotti schreef:gillian schreef:
Waarom dan de reacties open laten? Er zijn inmiddels wel genoeg wolven topics toch
Precies
Herhaling 1001
Ja ook van mij.
Van de EU mag een probleem wolf geschoten worden.
1 die herhaaldelijk vee/weide dieren aanvalt valt daaronder.
Nee Nederland moet weer eens andere regels maken.
Met als gevolg oa dit.
Paardje dat waarschijnlijk nog nooit opgesloten heeft gestaan kan vaak niet zomaar binnen.
Ipv met de vinger naar de eigenaar wijzen zouden wij paarden liefhebbers dat toch moeten weten.
Wijs naar ons slappe beleid. Daar zitten de schuldige.
Weet je het woensdag
[ [url=m/rAfgpn.jpg]Afbeelding[/url] ]
Sanet schreef:Er staat toch nergens dat de pony alleen stond? Misschien wel in een groep van 30 Shetlanders. Waar ga je die laten dan?
Ik hoop oprecht dat het dier gestorven is van de eerste initiële schrik van “er is een wolf” ipv terwijl de wolf lekker aan het snacken was of nog erger, pas uren daarna.
Schapenwol schreef:Sanet schreef:Er staat toch nergens dat de pony alleen stond? Misschien wel in een groep van 30 Shetlanders. Waar ga je die laten dan?
Ik hoop oprecht dat het dier gestorven is van de eerste initiële schrik van “er is een wolf” ipv terwijl de wolf lekker aan het snacken was of nog erger, pas uren daarna.
Misschien. Dat weten we inderdaad niet. Wat zou jij doen als je een groep van 30 shetlanders (inclusief een hoogbejaarde) had in bekend wolvengebied?
Onali schreef:Ik ga echt lachen om de mensen die nu, zoals gewoonlijk, ophokken zeggen.
Als het straks in de zomer weer 30 graden is kan je niet eens fatsoenlijk je paard of pony 's nachts in aangenamere temperaturen buitenzetten want wolf.
Er zijn echt wel redenen te bedenken waarom het diertje nog buiten stond: oude bomen moet je niet verplanten.
Dat gezegde is er ook niet voor niks.
Had ik het anders gedaan? Waarschijnlijk wel, mits ik de mogelijkheden had.
Maar ipv iets te doen tegen de beschermde status van de wolf gaan we weer gezamelijk zeiken over de tekortkomingen van de eigenaar.
Zal verdorie je dier zijn.
DuoPenotti schreef:Onali schreef:Ik ga echt lachen om de mensen die nu, zoals gewoonlijk, ophokken zeggen.
Als het straks in de zomer weer 30 graden is kan je niet eens fatsoenlijk je paard of pony 's nachts in aangenamere temperaturen buitenzetten want wolf.
Er zijn echt wel redenen te bedenken waarom het diertje nog buiten stond: oude bomen moet je niet verplanten.
Dat gezegde is er ook niet voor niks.
Had ik het anders gedaan? Waarschijnlijk wel, mits ik de mogelijkheden had.
Maar ipv iets te doen tegen de beschermde status van de wolf gaan we weer gezamelijk zeiken over de tekortkomingen van de eigenaar.
Zal verdorie je dier zijn.
Precies dat!
Ja gelukkig kan ik mijn paarden binnen zetten.
Maar ik kan ook verder kijken dan mijn neus lang is en weet dat niet elke eigenaar dat kan.
Maar ook niet elk paard. Denk aan dampige paarden.
Idd in de zomer koeler binnen zetten in de nacht buiten.
Wijzen moet naar den haag en verder niet naar eigenaren die vast niet zonder reden deze pony buiten hadden staan.
Schapenwol schreef:Ik vind juist dat er gechargeerd wordt door de anti-Den Haag wijzers. Het beleid moet anders maar je bent altijd verantwoordelijk voor je dieren.
-ophokken? We hebben het over de kwetsbaarste dieren en enkel de nachten. 90% van de paardenhouders zet hun paarden sowieso 's nachts binnen. Maar mensen in wolvengebied zijn ineens massaal voor 24/7 buiten, zomer en winter. Come on..
-30 graden? Dat is het hier 7 dagen per jaar. En ook dan staan veel paarden gewoon 's nachts op stal en daar heeft nog nooit een haan naar gekraaid in paardenland maar nu is dat ineens onverteerbaar? Paarde overdag "ophokken" bij 30 graden is dan weer geen probleem, want dan hebben ze het koeler dan op de wei is het argument... veilig voor wolven is dan weer geen argument? Heel apart. Zorg voor schaduw op je wei en dan hoef je ze 's nachts niet perse buiten te zetten.
En nogmaals, dit is voor gezonde, grote paarden echt niet nodig. Maar als ik een shetlander van 33 zou hebben, in een gebied waar de wolven bij wijze van spreken lang je hek lopen, dan zou ik daar wel wat mee doen ja.
En ik ken helaas genoeg mensen die wel klagen en terwijl ze boze mailtjes naar Den Haag typen gewoon hun kwetsbaarste dieren in hun achtertuin laten opeten. Die NIKS willen doen om hun dieren iets veiliger te houden. Die gewoon bozig weigeren de realiteit van dit moment onder ogen te zien. Dan heb ik medelijden met het dier, maar niet met de eigenaar. Ik geef ze ook niet de schuld, want de wolf bijt, zij niet. Maar ik ga ook niet mee janken.
Dagahra schreef:Onder welke steen leef jij? Ik ben die lange droge/warme zomers inmiddels zat
En wij zouden graag ons land willen aanpassen! Maar 18 hectare wolfwerend maken, is onbetaalbaar.
Muisbal schreef:Ik heb me niet verdiept in de wolven en godzijdank woon ik niet in een gebied waar wolven waarschijnlijk ooit een probleem worden. Maar wat mij opvalt is dat de wolven de dieren doden, maar eigenlijk niet opeten.
Is dat niet gek? Zou een wolf niet alleen moeten jagen als hij honger heeft en dan dus ook het prooi opeten? Weet iemand hoe dat zit?
Schapenwol schreef:Ik ben helemaal niet pro-wolf, maar ik vraag me wel af wat zo'n oude shetlander in bekend wolvengebied 's nachts buiten doet?
Ik zal wel een hoop mensen over me heen krijgen maar met zo'n kwetsbaar dier is het wel een beetje kat op het spek binden.
Van mij mogen ze allemaal weg, want het is natuurlijk kut als je zo voorzichtig moet doen en je niet onbevangen je dieren kan houden, maar op dit moment is het wel de realiteit en dan moet je wel je verantwoordelijkheid nemen.
Molfre schreef:In de buurt van Arnhem is van het weekeind ook een veulen doodgebeten en opgegeten, op een paar lichaamsdelen na. Nog geen 24 uur oud