Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
DuoPenotti schreef:Daarom ook BBB:Citaat:Natura 2000 gebieden moeten zo veel als mogelijk beleefd kunnen worden door de mens. Ontoegankelijke natuurgebieden worden per direct worden opengesteld. De burger betaalt er via de belastingen aan mee en heeft er recht op om van deze gebieden te genieten én te controleren wat er met zijn of haar belastingcenten is gebeurd
DuoPenotti schreef:Maar als het alleen over dat fietspad gaat klopt de hele titel niet meer.
Overigens in de berm naast een fietspad is naar mijn weten wel weer altijd toegestaan geweest
@ Sarino dat klopt ook. Steeds meer word afgesloten maar we betalen wel belasting er voor.
Daarom ook BBB:Citaat:Natura 2000 gebieden moeten zo veel als mogelijk beleefd kunnen worden door de mens. Ontoegankelijke natuurgebieden worden per direct worden opengesteld. De burger betaalt er via de belastingen aan mee en heeft er recht op om van deze gebieden te genieten én te controleren wat er met zijn of haar belastingcenten is gebeurd

Mocht die mest wél een probleem zijn dan had dat zonder meer opgelost kunnen worden, de mensen die er staan zijn meer dan bereid om mee te denken.senna21 schreef:Hoewel ik het jammer vind voor onze eigen mogelijkheden tot ontspanning, snap ik ook heel goed dat natuur moet worden ontzien.
Sinds corona hebben meer mensen het buiten wandelen, recreëren en sporten 'ontdekt'.
Natuur is het woongebied waar dieren leven, geen openbare speeltuin of sportpark.
Onrust neemt toe in de natuur, zélfs wanneer mensen zich aan de regels houden en op de paden blijven (wat helaas niet iedereen doet). Dat staat steeds meer op gespannen voet.
Berdien schreef:Ken je het pad Karl? Want ik ben er vandaag nog langs gekomen en het ligt er zeker niet vol mestMocht die mest wél een probleem zijn dan had dat zonder meer opgelost kunnen worden, de mensen die er staan zijn meer dan bereid om mee te denken.
Overigens is de gemeente benaderd en die hebben zelf de deur dicht gegooid. Dus een poging tot communicatie is er zeker geweest.
JoyJoy4 schreef:senna21 schreef:Hoewel ik het jammer vind voor onze eigen mogelijkheden tot ontspanning, snap ik ook heel goed dat natuur moet worden ontzien.
Sinds corona hebben meer mensen het buiten wandelen, recreëren en sporten 'ontdekt'.
Natuur is het woongebied waar dieren leven, geen openbare speeltuin of sportpark.
Onrust neemt toe in de natuur, zélfs wanneer mensen zich aan de regels houden en op de paden blijven (wat helaas niet iedereen doet). Dat staat steeds meer op gespannen voet.
De grootste verstoorder hier in de natuur is staat bosbeheer met hun groot schalige bomen kap en het houden van Spaanse koeien voor de vlees/slacht.
Bodem wordt kompleet kappot gereden met het zware materieel en een boom ouder dan 30 jaar ga je hier niet meer vinden.
Een ruiter, wandelaar, fietser kan nooit zo veel schade aanrichten.
Drukker is geworden? Dat heeft meer mee te maken dat er best wat stukken natuur niet meer toegankelijk is met als gevolg dat in de paar gebieden waar je nog wel welkom bent het een stukken Drukker is geworden. En dit wordt alleen maar engere als ze nog meer dicht gooien. Het zou beter zijn als ze de afgesloten stukken weer open stellen. Dan zou je zien dat men zich weer verspreid en de drukte af neemt.
Humpiedumpie schreef:Volgens mij heb ik ooit eens begrepen dat die borden niet rechtsgeldig zijn? Omdat het geen officieel verkeersbord is.
Hier een oud topic;
[VP] Verkeers bord paarden
Ben wel benieuwd.. Hier in de buurt is er ook eentje bij een fietspad..
DuoPenotti schreef:Maar in de berm naast een fietspad mag je toch altijd rijden?
Nu met dit bord erbij niet meer
Karl66 schreef:Ik heb zo'n vermoeden dat de meeste inwoners van die gemeente dat pad als fietspad gebruiken en er nooit te paard overheen gaan. En wellicht zitten die inwoners wel helemaal niet te wachten op paardenmest op het fietspad of ruiters die in de weg rijden? Dus het zou maar zo kunnen zijn dat die inwoners er wel wat mee opschieten.
MARILYN_ schreef:Karl66 schreef:Ik heb zo'n vermoeden dat de meeste inwoners van die gemeente dat pad als fietspad gebruiken en er nooit te paard overheen gaan. En wellicht zitten die inwoners wel helemaal niet te wachten op paardenmest op het fietspad of ruiters die in de weg rijden? Dus het zou maar zo kunnen zijn dat die inwoners er wel wat mee opschieten.
Hier een inwoner van de gemeente, als je om wil rijden vanaf de stal naar de bospaden, dan moet je een groter stuk over fietspaden dan wanneer je binnendoor gaat