Ayasha schreef:superpony schreef:Mooi dat er regels komen, maar het is wel heel dubbel.
In de western zie ik vooral dat mensen hierom steeds vroeger fokken en de veulens niet zo een beste start krijgen. Ze komen in het begin echt (te) weinig buiten en worden vroeg afgespeend ipv dat ze dan langer bij moeders kunnen lopen.
De leeftijd dat je mag starten zegt ook nog steeds niks over de leeftijd waarop men dan gaat beleren. Paarden zijn dan "verder" als ze in de ring komen.
Maar je geeft een signaal af en wie weet zet het bij een grote groep wel tot denken en beter handelen aan.
Je kan natuurlijk ook niks doen en het laten doorgaan zoals het nu gaat, dan ben je zeker dat het niet fatsoenlijk verloopt.
Dat zeg ik toch helemaal niet?
Ik zeg alleen dat het dubbel is en mensen altijd weer andere dingen vinden.
Ze moeten hun hele leven nog klappen opvangen, dus waarom zou je dat jong hoog springen en alle klassen door vliegen overhaasten, vooral als het niet je werk is.
. Die competitie begint in mei van het jaar dat ze 3 worden, als de meeste net 3 zijn of nog meoten worden. Zou mooi zijn als de competities ook pas echt beginnen bij 4 jaar.