Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Suzanne F. schreef:Citaat:Ik rijd niet meer met mijn paarden in het bos. Ook loop ik niet meer alleen met mijn hond in het bos; we lopen nu met zijn tweeën en ik neem een hooivork mee.
Is dit niet een beetje overdreven? Wolven vallen toch niet zomaar aan op klaarlichte dag?
Schapenwol schreef:Fitzroy schreef:Misschien dat ze bang zijn dat wolven de hond aanvallen? Maar triest genoeg dat dit nodig is.
Wandelen met een hooivork, niet meer buiten rijden en bij een evenement jongens op wacht zetten lijkt me niet nodig. Deze mensen laten zich wel heel erg leiden door angst.
Ik snap het wel, ik loop zelf ook niet meer zo ontspannen door het bos bij de schemering, maar om te stellen dat dit soort dingen 'blijkbaar' nodig zijn is gewoon niet waar.
Joanne1987 schreef:Maar er zijn toch helemaal geen aanvallen op mensen bekend?
Ik weet echt van veel mensen dat ze wolven hebben gezien tijdens wandelen of iets dergelijks, ook heel dichtbij, maar heb niks over aanvallen gehoord tot op heden...
Ik weet echt van veel mensen dat ze wolven hebben gezien tijdens wandelen of iets dergelijks, ook heel dichtbij, maar heb niks over aanvallen gehoord tot op heden...
Onali schreef:Joanne1987 schreef:Maar er zijn toch helemaal geen aanvallen op mensen bekend?
In het buitenland wel, maar mag je dan niet op je hoede zijn.
Denk dat niemand het eerste menselijke slachtoffer wil worden na 150 jaar.
Onali schreef:Spenk schreef:Sommige mensen gedragen zich een beetje alsof roodkapje en de grote boze wolf zich dagelijks afspeelt...
Er zijn helemaal geen aanvallen op mensen bekend.
Trol.
Wolven zijn 150 jaar geleden niet voor niets vermoord in ons land.
Spenk schreef:Sommige mensen gedragen zich een beetje alsof roodkapje en de grote boze wolf zich dagelijks afspeelt...
Spenk schreef:Heb jij artikelen dan van recent dat mensen zijn aangevallen/verwond door wolven? 150 jaar geleden kun je natuurlijk niet vergelijken met de hedendaagse.
Dus jij gaat de hele dag in angst zitten om een wolf? Kijk op je hoede zijn is heel wat anders dan met hooivorken gaan wandelen en doen of je geen stap meer verzetten kan zonder verscheurd te worden door een roedel wolven.
BrankaZ schreef:Op de Veluwe achtervolgde een wolf een fietser en benaderden wolven mensen die daar waren.
Er lopen wolven door tuinen. Een wolf die tegen een trekker opspringt.
En dan mag je niet bezorgd of bang worden als je weet dat er bij jou in de omgeving wolven zitten?
Hier in de regio zijn ook al diverse dieren gedood door wolven. Tussen ons dorp en een dorp verderop schapen, paar dorpen de andere kant op diverse schapen, pinken en zelfs een pony.
Onze paarden gaan dus op stal als het schemerig wordt. En toen mijn vriend vorig jaar op het land aan het oogsten was en in het donker de trekker moest ophalen heb ik hem met de auto bij de trekker gebracht. Normaal loopt hij dat stuk, maar nu neemt hij liever geen risico. En hij is niet een bang uitgevallen type.
Spenk schreef:Sommige mensen gedragen zich een beetje alsof roodkapje en de grote boze wolf zich dagelijks afspeelt...