Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Mkango schreef:Caily schreef:Natuurlijk rijden "onze" ruiters anders dan die in de Emiraten, die een constante stroom van paarden hebben. Gaat er eentje stuk, staat de volgende al klaar om kapotgereden te worden. Dat geldt niet voor de Nederlandse ruiters, die zuinig op hun paarden (moeten) zijn. Maar tegelijkertijd vind ik ook dat een Nederlandse ruiter niks te zoeken heeft op Emirati stallen en het is imo ook wel een grote fout van de KNHS dat ze dat toestaan. Of nou ja, toestaan dat die ruiters én daar rijden/trainen én vervolgens in Nederland nog wedstrijden mogen starten onder de KNHS-vlag.Absoluut mee eens. Uiteindelijk is het de eigenaar van het paard en de ruiter die hem rijdt die zich eens flink achter de oren moeten krabben. Maar wie zijn wij om te beoordelen of zij hun paard net zo in gevaar brengen door deel te nemen, of dat er een groot verschil in manier van handelen zit?
Grappig wel dat door jouw schrijven en de voetbal vergelijking ik gelijk denk aan WK voetbal 2022 Qatar. Helaas is het all about the money.
Het is zo zonde dat de FEI weer zo vreselijk laks is en inderdaad geld het woord laat doen, want in principe is het een prachtige tak van sport, die nu kapotgemaakt wordt door een aantal landen en door de FEI zelf.

Daphara schreef:Hold your horses!
160 km op een dag afleggen in die hitte is imo toch waanzin! Ik hoop serieus dat Nederlanders slimmer zijn dan dat, maar ik zie dat zelf niet als diervriendelijk of als een sport als er doden bij vallen.
Ik neem toch aan dat wanneer de omstandigheden om te voetballen dusdanig gevaarlijk zijn dat bij sommige teams doden vallen, dat er in Nederland ook niet gedacht wordt “wat een goed idee om daaraan mee te doen”.
xxCYNNxx schreef:Correct me if I'm wrong maar hier in Nederland bij KNHS wedstrijden is het toch einde wedstrijd met een C, maar hier kon het paard de laatste ronde in, terwijl er duidelijk achteruitgang was volgens de vetkaart.
https://www.enduranceonline.it/live/cat ... goria=V6_4
Dan gaat er toch wat mis met de beoordelingen als een paard dan toch als goed wordt bevonddenn imo
Boras schreef:Nee, waar zijn de ruiters en amazones en eigenaren mee bezig?
Niet verschuilen achter nationale of internationale sportbonden. Ook niet achter bondscoach of teamdierenarts.
Ik vind het misdadig.
xxCYNNxx schreef:ik zie op de vetkaart ook wel een paar vreemde dingen; bij de eerste keuring na ronde 5 staat er bij darmgeluiden een B. En bij beweging een A
Maar bij de tweede keuring zijn de darmgeluiden blijkbaar zo verder verminderd dat het paard een C kreeg en ook dr gangen waren ineens met een B beoordeeld.
Correct me if I'm wrong maar hier in Nederland bij KNHS wedstrijden is het toch einde wedstrijd met een C, maar hier kon het paard de laatste ronde in, terwijl er duidelijk achteruitgang was volgens de vetkaart.
https://www.enduranceonline.it/live/cat ... goria=V6_4
Dan gaat er toch wat mis met de beoordelingen als een paard dan toch als goed wordt bevonddenn imo
Ayasha schreef:Boras schreef:Nee, waar zijn de ruiters en amazones en eigenaren mee bezig?
Niet verschuilen achter nationale of internationale sportbonden. Ook niet achter bondscoach of teamdierenarts.
Ik vind het misdadig.
Wanneer al deze partijen geld verdienen aan het evenement zijn zij even verantwoordelijk voor en even schuldig aan deze overlijdens als de deelnemers. Punt. De tijd dat bonden zich konden verschuilen achter "jamaar het is de ruiter die bepaalt" moet ook voorbij zijn. Anders komt er nooit een einde aan. Iedereen die hier schuld aan heeft, ongeacht hoeveel centen die persoon of bond heeft, moet hier gevolgen voor dragen.
Majabeestje schreef:Ik begrijp niet dat iemand überhaupt ooit bedacht heeft dat het een goed idee is om in wedstrijdsverband 160km te paard af te leggen. Leuk voor die dieren.. Dat kan toch niet goed zijn?