Paard van Sinterklaas taboe bij intocht volgens PvdD Dordrecht

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 21:29

DuoPenotti schreef:
Natuurlijk ook geen verschil dronken lui die niets van het dier zijn verleden weten onbeheerd achter laten.
Tegenover een paard met eigenaren die het karakter en training niveau kennen en zo beslissen of een paard dit kan.

Ibbel schreef:
Bokt blijft ook erg goed in appels en peren vergelijken.
Een Shet in handen van dronken mensen die geen idee hebben wat ze doen, is dat echt te vergelijken met een erop getraind / uitgekozen paard waar de vertrouwde eigenaren bij zijn? Een paard dat bovendien een uur in beweging is, en daarvoor en daarna voor het paard geschikt eten krijgt?

Dat is écht hetzelfde?

Ik zou wel eens het stress niveau van beiden willen weten, want volgens de dieren ambulance en opvang toonde de Shet geen tekenen van stress.

En als ik dit zo bekijk met al die “er op getrainde paarden waar de vertrouwde eigenaren bij zijn”, “ die het karakter en training niveau kennen en zo besloten hebben of hun paard dit kon” tja…

Als het appels en peren vergelijken is wanneer onhandige Sinterklazen met dronken mannen worden vergeleken en een terrasje met vergeleken wordt met honderden enthousiaste kinderen…

“Bokt” vind het ene prima en het andere not done.
Ik vind het meten met twee maten.
Laatst bijgewerkt door Daphara op 24-02-23 21:45, in het totaal 1 keer bewerkt

pillow

Re: Paard van Sinterklaas taboe bij intocht volgens PvdD Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 21:43

Dan is helemaal hoog tijd dat de bereden politie opgeheven wordt. Die dieren moeten alle dagen in de stressvolle steden lopen, laten we het maar niet over de inzet bij rellen hebben. Als 1 halve dag sinterklaas niet kan dan dat helemaal niet. En prinsjesdag ook niet meer doen. Die lui van partij vd dieren sporen echt niet. Laat ze het dierenleed wat ontstaat door de wolven maar eerst eens aanpakken in plaats dit soort onzin te bedenken.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 22:00

Vind ik wel een goed punt, maar dan eerst beginnen bij loslopende katten, want die zijn veel moordzuchtiger dan wolven.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 22:20

Avalanche schreef:
Vind ik wel een goed punt, maar dan eerst beginnen bij loslopende katten, want die zijn veel moordzuchtiger dan wolven.

Of bij muizen en ratten, moordenaars van nuttige insecten en verspreiders van gruwelijke ziektes, die in toom gehouden worden door katten……

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 22:22

Avalanche schreef:

Eerst?
Waarom niet tegelijk.

Maar goed die loslopende katten slinken ook wel in aantal

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 22:44

Gelukkig wel, maar afgelopen jaar nog altijd goed voor 40 tot 80 miljoen dode dieren.

De wolf maar 585. Wat overigens wel een flinke toename is t.ov. het jaar daarvoor.
Mijn punt is vooral dat als je dierenleed echt wilt aanpakken, mensen eens moeten beginnen met de poes binnen houden en honden aan de lijn..... of iig niet in broedperiode loslaten. Maar ja, dat wordt persoonlijk, dan moeten ze zelf iets gaan doen. Dus schelden op paard van Sinterklaas is makkelijker en schelden op de wolf ook.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 22:46

Ibbel schreef:
En nou nog een partij die vindt dat een RK bisschop niet inclusief en woke genoeg is, en dan is de Sint in alle opzichten ter ziele. Euthanasie na bijna 1700 jaar.

Dat komt ook nog wel.

En de stoomboot is slecht voor het klimaat, cadeautjes geven is te materialistisch en Sinterklaas zelf lijkt teveel op een witte man.

Woke is nooit klaar.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 22:49

Loretta........ niemand gebruikt meer een stoomboot.......

Echt, kritiek op de PvdD is prima, en ik vind dit punt ronduit belachelijk. Maar hou het wel bij de feiten. Helaas geeft overdrijven ze ook weer ammunitie.

Presumido

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 22:59

Een LHBTI paard zal de partij voor de dieren wel goed vinden

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 23:00

Avalanche schreef:
Loretta........ niemand gebruikt meer een stoomboot.......

Echt, kritiek op de PvdD is prima, en ik vind dit punt ronduit belachelijk. Maar hou het wel bij de feiten. Helaas geeft overdrijven ze ook weer ammunitie.

Je hebt gelijk dat ik overdrijf.
Ik wil alleen maar zeggen dat het nooit genoeg is. Er is altijd wel wat. Zo ook op het onderwerp dieren.
Uiteindelijk zijn ook huisdieren taboe. Dan mogen we alleen nog van dieren genieten op de televisie.

Ik heb altijd al gezegd dat de PVDD en aanverwante clubs alles en alles met dieren willen afschaffen. En jammer genoeg zie ik dat ik meer en meer gelijk krijg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 23:02

_Mir schreef:
Wat een smerige opmerking. :r

Cowboy55 schreef:
Avalanche schreef:

Of bij muizen en ratten, moordenaars van nuttige insecten en verspreiders van gruwelijke ziektes, die in toom gehouden worden door katten……
Net als talloze vogels en vogeljongen, waarvan de aantallen teruglopen, die worden opgevroten door loslopende katten.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 23:03

_Mir schreef:

Getemd. Vreselijk domme opmerking. En kwetsend naar bokkers die deel uitmaken van de LHBTI gemeenschap.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 23:09

Mkango schreef:
Net als talloze vogels en vogeljongen, waarvan de aantallen teruglopen, die worden opgevroten door loslopende katten.

En het laatste wat er nog over blijft dat vreet de vos op. Maar als men die dan wil beheren stapt Faunabescherming vrolijk naar de rechter. Want ja, de ideologie is belangrijker dan behoud van weidevogelsoorten. Dus zeg straks maar dag tegen de Grutto.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 23:10

Boras schreef:
_Mir schreef:

Getemd. Vreselijk domme opmerking. En kwetsend naar bokkers die deel uitmaken van de LHBTI gemeenschap.

Hmmmm…..ben persoonlijk meer geïnteresseerd in de redenatie achter de opmerking of een uitleg van de opmerking als het humoristisch bedoeld is. In beide gevallen mis ik even t punt.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 23:33

Boras schreef:
_Mir schreef:

Dit noemen ze tegenwoordig woke? Je mag niks meer zeggen want oh wee je kunt eens iemand kwetsen. Wat een overdreven reactie. Enig gevoel voor humor kan niet meer.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 23:37

:(:)

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 23:50

Soms denk ik een relatie te zien tussen ‘woke’, ‘arrogantie’ en ‘misplaatst superioriteitsgevoel’. Ben ik de enige?

Asking for a friend uiteraard…..

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 00:00

Ik weet niet zo goed wat "woke" in deze context betekent. Ik ken de oorspronkelijke betekenis ervan, maar dit snap ik niet helemaal, dus ik kan je geen antwoord geven vrees ik.

pillow schreef:
Dit noemen ze tegenwoordig woke? Je mag niks meer zeggen want oh wee je kunt eens iemand kwetsen. Wat een overdreven reactie. Enig gevoel voor humor kan niet meer.

Ik vind er niet zoveel grappigs aan om mensen te kwetsen. Je kunt ontzettend leuke grappen maken over LHBTI, zéker als je dat zelf ook bent en ik heb onwijs leuke dingen gezien. Maar die grappen zijn alleen maar leuk als de ontvanger ze ook leuk vindt en niet bedoeld zijn om te kwetsen.
Ik weet niet wat dat met woke te maken heeft, imo is dat gewoon goed fatsoen en een beetje rekening houden met elkaar.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 00:06

Loretta schreef:
Mkango schreef:

En het laatste wat er nog over blijft dat vreet de vos op. Maar als men die dan wil beheren stapt Faunabescherming vrolijk naar de rechter. Want ja, de ideologie is belangrijker dan behoud van weidevogelsoorten. Dus zeg straks maar dag tegen de Grutto.

De vos richt beduidend minder schade aan dan onze huiskatten.

De schade wordt geschat op 4000 dieren. Met name weidevogels worden het slachtoffer van vossen.
https://www.foodlog.nl/artikel/flash/ho ... lcomments/

Loslopende katten zijn goed voor 40 tot 80 miljoen dieren:
https://eenvandaag.avrotros.nl/item/onz ... e%20dieren.

Dus als je je dan zo druk maakt over dierenleed, begin met de kat gewoon binnen te houden en als dat echt niet kan in een ren. Katten zijn geen inheemse diersoort, hebben geen natuurlijke vijanden en richten dus echt een ware slachting aan.

Wolven vallen hier overigens bij in het niet: https://www.bij12.nl/onderwerpen/faunaz ... #overzicht
Het totaal staat op 874.

Imo is het paard van Sinterklaas overigens geen issue, de paarden worden erop uitgezocht, en de paarden die dat doen vinden het superleuk.

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 00:23

Edit: knip. Iets met tere zieltjes :=
Laatst bijgewerkt door Liesje89 op 25-02-23 00:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 00:24

Katten zijn niet inheems, maar lopen sinds de Romeinen (in NL: tussen het jaar 0 en 400) rond in Europa. Hoe lang moet een levend wezens in onze streken bekend zijn voordat ze ‘inheems’ zijn?

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 00:30

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 00:33

Liesje89 schreef:
Rot even een eind op joh.. :x

Pardon?

Een pittige discussie kan en is prima, maar ik schrik echt van dit soort uithalen. Kunnen we elkaar niet een beetje in de waarde laten?

_Mir schreef:

pillow schreef:
Boras schreef:

Je mag alles zeggen, maar daarin kun je rekening houden om geen gevoelens te kwetsen. De opmerking van _Mir is imo duidelijk niet grappig.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 07:43

Avalanche schreef:
Gelukkig wel, maar afgelopen jaar nog altijd goed voor 40 tot 80 miljoen dode dieren.

De wolf maar 585. Wat overigens wel een flinke toename is t.ov. het jaar daarvoor.
Mijn punt is vooral dat als je dierenleed echt wilt aanpakken, mensen eens moeten beginnen met de poes binnen houden en honden aan de lijn..... of iig niet in broedperiode loslaten. Maar ja, dat wordt persoonlijk, dan moeten ze zelf iets gaan doen. Dus schelden op paard van Sinterklaas is makkelijker en schelden op de wolf ook.

Nu gooi je wel veel op 1 hoop zeg.....

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 08:20

Avalanche schreef:

Mensen zijn nog vele malen erger. Daar kan een kat niet tegen op hoor.

Maar volgens mij begon dit topic over het paard van sinterklaas.
Ik ben inmiddels wel voor om sinterklaas maar gewoon af te schaffen, er is niks leuks meer aan behalve dan dat de winkeliers wat extra bijverdienen.....maar ach dan komt er vast wel weer een ander feestje voor terug. }>