BarbaraNova schreef:mooney schreef:Wat mij betreft staat pro of anti wolf zijn compleet los van de bescherming die je je beesten biedt.
Je kan nog zo boos zijn om de wolf, je dieren onbeschermt buiten laten omdat je vindt dat hij er niet zou moeten zijn is gewoon nalatig. Ze zijn er nu eenmaal op dit moment, dan moet je soms voor het grotere goed maatregelen nemen die niet ideaal zijn.
Ik vind als mens de wolf een mooi dier, als dierhouder en bewoner van een dichtbevolkt land vind ik de wolf hier niet passend.
Ik zou mijn pony's graag 24/7 keuzevrijheid bieden, maar met wolven in de buurt gaan ze toch echt s nachts op stal en komt er een wolfwerende omheining om de centrale paddock.
Ben ik onder de illusie dat ze dan 100% veilig zijn? Nee.
Maar zie het als een cap dragen, je hebt nog steeds kans op letsel maar het is veiliger dan compleet zonder bescherming rijden.
Mee eens, wij in Zuid Holland hebben gelukkig nog geen last van wolven, t is hier waar wij staan veel en veel te druk (hoop ik ook beetje) maar je moet dealen met de feiten. Ze zijn er nu eenmaal, of we het leuk vinden of niet...
Eens.