Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Marilu schreef:De ruiter nam volgens mij al wel een risico om te springen zo vlakbij die persoon op het hek. Moest ik kunnen springen (wat ik niet kan, overigens), dan zou ik dat nooit gedurfd of gedaan hebben.
Maar wat een braaf paard, zeg, en zo goed gereden ook door de ruiter. Was toch wel nipt, die sprong.
Wel oliedom van die andere persoon om even opzij te gaan.
Elisa2 schreef:Ja de ruiter had ook kunnen wachten.. dit had natuurlijk heel anders kunnen aflopen voor alle partijen met serieuze gevolgen.
Loretta schreef:Tja, zo of zo kun je je af vragen of je wel over een dergelijk hek heen zou moeten willen springen.
Onali schreef:Elisa2 schreef:Ja de ruiter had ook kunnen wachten.. dit had natuurlijk heel anders kunnen aflopen voor alle partijen met serieuze gevolgen.
Er zijn heel veel van dit soort filmpjes te vinden.
Ze graaien naar de teugels, zijn heel intimiderend, dwarsbomen de ruiters (en ook kinderen!!).
Elk jaar hetzelfde gezeik.
Ik snap de ruiter wel.
Ibbel schreef:Loretta schreef:Tja, zo of zo kun je je af vragen of je wel over een dergelijk hek heen zou moeten willen springen.
Dat is nou eenmaal jachtrijden. En in de UK gaat dat er nog net iets ruiger aan toe dan in NL. De sliptrekkers zoeken ook gewoon een uitdagende route uit.
Als ze dat goed doen is het én een veilige route, én een route over land van eigenaren die dat OK vinden én een uitdagende route (in NL trouwens vaak met een simpele alternatief).
Elisa2 schreef:Ibbel schreef:En, klein maar niet onbelangrijk detail - het ging hier om een slipjacht, want jagen op vossen is ook in de UK verboden.
En ik heb wel eens iemand stupide zien handelen, maar met je rug naar een aanstormend paard gaan staan én dan ook nog eens weglopen van de andere persoon in plaats van daarheen te gaan is écht oerstom.
Ruiter mikte keurig op het stuk hek waar geen personen stonden. Paard sprong ook echt keurig over de hoek. Maar ja, als je dan als activist zonder te kijken de verkeerde kant op beweegt...
Precies ook wat ik zie, ze loopt er zelf onder en brengt paard en ruiter in gevaar.
Activist kan beter aangeklaagd worden voor opzettelijk paarden en mensen in gevaar brengen.
pien_2010 schreef:De ruiter had dit beter niet kunnen doen. Hij had kunnen weten dat hij met leķen te maken heeft die niets stappen van paarden en dus zelf dom doen.
Ik ben benieuwd wat de rechter hier over gaat zeggen.
petraaken schreef:INderdaad erg opgeklopte titel en als ze niet op haar telefoon zat te kijken had ze het wel gezien. Een ijzeren hek zou ik nu wel niet springen maar activiste heeft het hier toch helemaal aan zichzelf te danken.
Vraag me trouwens af waarom ze moeten protesteren op een slipjacht.
pien_2010 schreef:De ruiter had dit beter niet kunnen doen. Hij had kunnen weten dat hij met leķen te maken heeft die niets stappen van paarden en dus zelf dom doen.
Ik ben benieuwd wat de rechter hier over gaat zeggen.
fransje23 schreef:Vossen worden, schijnbaar, door terriërs bewust uit hun schuilplaats gejaagd tijdens de jacht en richting de meute. Er is een zaak dat vossen gevoerd worden aan de honden.
Vossenjacht is daar een big deal en het gaat lang niet altijd volgens de regels. Schijnbaar mag je van de gemiddelde Bokker daar niet tegen protesteren..
fransje23 schreef:Vossen worden, schijnbaar, door terriërs bewust uit hun schuilplaats gejaagd tijdens de jacht en richting de meute. Er is een zaak dat vossen gevoerd worden aan de honden.
Vossenjacht is daar een big deal en het gaat lang niet altijd volgens de regels. Schijnbaar mag je van de gemiddelde Bokker daar niet tegen protesteren..
pillow schreef:fransje23 schreef:Vossen worden, schijnbaar, door terriërs bewust uit hun schuilplaats gejaagd tijdens de jacht en richting de meute. Er is een zaak dat vossen gevoerd worden aan de honden.
Jij redeneert hetzelfde als de actievoerders. Je weet net als zij, niet eens waar het over gaat. Hier in Dwingeloo stonden vanmiddag bij de slipjacht ook weer wat vrouwen te schreeuwen dat het een schande was dat er met zoveel honden en paarden achter vossen aangezeten werd. Dierenbeulen bloeddorstige lui en weet ik wat ze allemaal riepen. Ik roepend vragen of zo ook geweren zagen. Maar ze kijken je aan of je gek bent en believen ook geen uitleg over het gebeuren.