[VIDEO] Ruiter vertrapt met paard dierenactiviste in Engeland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marilu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 18:58

De ruiter nam volgens mij al wel een risico om te springen zo vlakbij die persoon op het hek. Moest ik kunnen springen (wat ik niet kan, overigens), dan zou ik dat nooit gedurfd of gedaan hebben.

Maar wat een braaf paard, zeg, en zo goed gereden ook door de ruiter. Was toch wel nipt, die sprong.
Wel oliedom van die andere persoon om even opzij te gaan.

prompter

Re: [VIDEO] Ruiter vertrapt met paard dierenactiviste in Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 19:00

Gelukkig loopt het nog redelijk goed af, dit had een heel ander nieuwsbericht kunnen worden met een beetje pech.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 19:03

Marilu schreef:
De ruiter nam volgens mij al wel een risico om te springen zo vlakbij die persoon op het hek. Moest ik kunnen springen (wat ik niet kan, overigens), dan zou ik dat nooit gedurfd of gedaan hebben.

Maar wat een braaf paard, zeg, en zo goed gereden ook door de ruiter. Was toch wel nipt, die sprong.
Wel oliedom van die andere persoon om even opzij te gaan.

Tja, zo of zo kun je je af vragen of je wel over een dergelijk hek heen zou moeten willen springen.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 19:04

Elisa2 schreef:
Ja de ruiter had ook kunnen wachten.. dit had natuurlijk heel anders kunnen aflopen voor alle partijen met serieuze gevolgen.

Er zijn heel veel van dit soort filmpjes te vinden.
Ze graaien naar de teugels, zijn heel intimiderend, dwarsbomen de ruiters (en ook kinderen!!).
Elk jaar hetzelfde gezeik.
Ik snap de ruiter wel.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 19:04

Sommige activisten zijn gewoon dom en zijn activist als hobby om erbij te horen De ene week protesteren ze voor en de andere week tegen exact hetzelfde doel
De onzin die ze uitkramen moet je altijd met een schep zout nemen, ze zijn enorm goed in het verdraaien van de feiten

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 19:08

Loretta schreef:
Tja, zo of zo kun je je af vragen of je wel over een dergelijk hek heen zou moeten willen springen.

Dat is nou eenmaal jachtrijden. En in de UK gaat dat er nog net iets ruiger aan toe dan in NL. De sliptrekkers zoeken ook gewoon een uitdagende route uit.
Als ze dat goed doen is het én een veilige route, én een route over land van eigenaren die dat OK vinden én een uitdagende route (in NL trouwens vaak met een simpele alternatief).

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 19:15

Onali schreef:
Elisa2 schreef:
Ja de ruiter had ook kunnen wachten.. dit had natuurlijk heel anders kunnen aflopen voor alle partijen met serieuze gevolgen.

Er zijn heel veel van dit soort filmpjes te vinden.
Ze graaien naar de teugels, zijn heel intimiderend, dwarsbomen de ruiters (en ook kinderen!!).
Elk jaar hetzelfde gezeik.
Ik snap de ruiter wel.

Dat hoor je nooit he, het hele verhaal..

Ik vind ook dat ze beter op andere manieren kunnen demonstreren waarbij ze in ieder geval paarden niet in gevaar brengen.

Orchid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 19:19

Ibbel schreef:
Loretta schreef:

Dat is nou eenmaal jachtrijden. En in de UK gaat dat er nog net iets ruiger aan toe dan in NL. De sliptrekkers zoeken ook gewoon een uitdagende route uit.
Als ze dat goed doen is het én een veilige route, én een route over land van eigenaren die dat OK vinden én een uitdagende route (in NL trouwens vaak met een simpele alternatief).

Ja dan lijkt de vraag me juist of dat op enige manier ten dienste staat van dierenwelzijn.

Knap paard, jammer dat het altijd de paarden moeten zijn die de hersenen moeten activeren maar er doorgaans in beknot worden door de stupiditeit van de mensen om ze heen.

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 19:38

prompter schreef:
Gelukkig loopt het nog redelijk goed af, dit had een heel ander nieuwsbericht kunnen worden met een beetje pech.

Nou, als ik de kop van het artikel lees had ik minimaal één dode verwacht. Beetje opgeklopt

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 19:44

INderdaad erg opgeklopte titel en als ze niet op haar telefoon zat te kijken had ze het wel gezien. Een ijzeren hek zou ik nu wel niet springen maar activiste heeft het hier toch helemaal aan zichzelf te danken.
Vraag me trouwens af waarom ze moeten protesteren op een slipjacht.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 19:45

De ruiter had dit beter niet kunnen doen. Hij had kunnen weten dat hij met leķen te maken heeft die niets stappen van paarden en dus zelf dom doen.
Ik ben benieuwd wat de rechter hier over gaat zeggen.

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 19:49

Elisa2 schreef:
Ibbel schreef:
En, klein maar niet onbelangrijk detail - het ging hier om een slipjacht, want jagen op vossen is ook in de UK verboden.
En ik heb wel eens iemand stupide zien handelen, maar met je rug naar een aanstormend paard gaan staan én dan ook nog eens weglopen van de andere persoon in plaats van daarheen te gaan is écht oerstom.

Ruiter mikte keurig op het stuk hek waar geen personen stonden. Paard sprong ook echt keurig over de hoek. Maar ja, als je dan als activist zonder te kijken de verkeerde kant op beweegt...

Precies ook wat ik zie, ze loopt er zelf onder en brengt paard en ruiter in gevaar.

Activist kan beter aangeklaagd worden voor opzettelijk paarden en mensen in gevaar brengen.

Helemaal mee eens

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 19:58

pien_2010 schreef:
De ruiter had dit beter niet kunnen doen. Hij had kunnen weten dat hij met leķen te maken heeft die niets stappen van paarden en dus zelf dom doen.

Ik zou het niet gedaan hebben maar hij dus wel. Weet blijkbaar perfect dat zijn paard het zou doen en halen. Was het een politieagent te paard geweest die had gesprongen had ze hetzelfde gedaan maar ging zij een boete op haar conto hebben.

Zo is er hier eens een vrouw omver gelopen die ook met haar rug naar de politie te paard te stond te demonstreren die aan het chargeren was. Zij beschuldigde hen ook maar iedereen kon op het nieuws zien dat ze het aan zichzelf te danken had en dat ze verdomd blij mocht zijn dat ze niets er aan overgehouden had.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 20:05

petraaken schreef:
INderdaad erg opgeklopte titel en als ze niet op haar telefoon zat te kijken had ze het wel gezien. Een ijzeren hek zou ik nu wel niet springen maar activiste heeft het hier toch helemaal aan zichzelf te danken.
Vraag me trouwens af waarom ze moeten protesteren op een slipjacht.

Ik vraag me daarom ook af of slipjacht niet een vertaalfout is of dat het echt een slipjacht was en de activisten verkeerd geïnformeerd. We knallen de activisten maar enorm af met z’n allen (enkele na) maar uiteindelijk staan ze hier wel voor dieren die anders echt naar aan hun einde komen.. had meer dierenliefhebbers op bokt verwacht.
Domme actie? Ja dat wel. Ze hadden wel wat beter uit mogen kijken. Maar wat mij betreft mag die ruiter keihard gestraft worden. Had echt anders kunnen aflopen voor mens én dier.
En al protesteerden ze wel tegen de jacht an sich. Vooralsnog terecht. Waarom je paard zo extreem blootstellen aan gevaar? Vind het echt niet meer van deze tijd. Jachten zonder vossen prima. Maar wel zo dat er minimaal risico is voor een paard.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 20:11

Honden niet onder controle??? Ik hoor geen geblaf, niks, roedel mooi rustig bij het paard...kan de jachtstal hier een voorbeeld aan nemen! :')

Gewoon stom gedrag. Ja, ergens van de ruiter, de sprong is niet vrij. Ook al heeft hij mondeling aangegeven dat hij springt. Maar hij had nooit meer veilig de sprong kunnen ontwijken op het moment dat deze activiste zo opzij zijn lijn in wandelt.

Beetje jammer dat dit alleen maar koren op de molen is van deze activisten. Leken gaan niet zien dat de ruiter niet meer kon remmen, die zien alleen maar een ruiter die paard over een gevaarlijk hek jaagt, en iemand plat rent. En de journalistiek gaat er graag in mee, want kijk: iedereen klikt het artikel aan... -O-

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 20:13

Joh, die activisten zijn op zo een beetje elk evenement in Engeland zo bezig. Niet gek het eens zo gaat. Stelletje irritante bloedzuigers zijn het!

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 20:14

Vossen worden, schijnbaar, door terriërs bewust uit hun schuilplaats gejaagd tijdens de jacht en richting de meute. Er is een zaak dat vossen gevoerd worden aan de honden.
Vossenjacht is daar een big deal en het gaat lang niet altijd volgens de regels. Schijnbaar mag je van de gemiddelde Bokker daar niet tegen protesteren..

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 20:20

pien_2010 schreef:

Hier ben ik het ook mee eens. De ruiter nam, imo, onnodig risico door zo dicht langs mensen te springen.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 20:23

fransje23 schreef:
Vossen worden, schijnbaar, door terriërs bewust uit hun schuilplaats gejaagd tijdens de jacht en richting de meute. Er is een zaak dat vossen gevoerd worden aan de honden.
Vossenjacht is daar een big deal en het gaat lang niet altijd volgens de regels. Schijnbaar mag je van de gemiddelde Bokker daar niet tegen protesteren..

Dit was een slipjacht.
Engelands schakelt ook steeds meer om naar slipjacht. Voor de duidelijkheid: er wordt dan van tevoren een spoor uitgezet door een over de grond gesleepte zak vlees. Honden dienen dat spoor te volgen, en geen ander. Ok, ging hier laatst ook fout toen een aantal van de honden wel degelijk achter een ander spoor aan gingen, maar er werd ook meteen actie uitgezet om die honden terug te krijgen. (niet dat dat lukte, maar toch...)

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 20:28

Als je goed luistert, even in detail,

Dan hoor je de ruiter zeggen (vragen eigenlijk) 'so I can jump this?'. Goed kijken ook naar de gebaren erbij.

De dame óp het hek geeft een bevestigend antwoord.
Dus dat hij inderdaad kan springen.

Het is duidelijk welk deel van het hek bedoeld wordt, uit de gebaren. (Linkerdeel, vanuit ons /de camera bezien)

Ik ben normaal best scherp op mensen die anderen in gevaar brengen.

Maar hier moet ik het toch echt opnemen voor de ruiter, die dus mondelinge bevestiging heeft dat hij dat deel van het hek kan springen.

Beetje suf van de andere dame om onoplettend er onder te lopen.

In dit geval

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 20:31

Ik vraag me af waar dan de schokkende beelden zijn :D
Persoon zet zichzelf doelbewust onder een springend paard,eigen schuld dikke bult.

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 20:36

Ja, dan ben je ook dom, als je voor een springend paard gaat lopen.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 21:17

fransje23 schreef:

Jij redeneert hetzelfde als de actievoerders. Je weet net als zij, niet eens waar het over gaat. Hier in Dwingeloo stonden vanmiddag bij de slipjacht ook weer wat vrouwen te schreeuwen dat het een schande was dat er met zoveel honden en paarden achter vossen aangezeten werd. Dierenbeulen bloeddorstige lui en weet ik wat ze allemaal riepen. Ik roepend vragen of zo ook geweren zagen. Maar ze kijken je aan of je gek bent en believen ook geen uitleg over het gebeuren.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 21:20

pillow schreef:
fransje23 schreef:

Jij redeneert hetzelfde als de actievoerders. Je weet net als zij, niet eens waar het over gaat. Hier in Dwingeloo stonden vanmiddag bij de slipjacht ook weer wat vrouwen te schreeuwen dat het een schande was dat er met zoveel honden en paarden achter vossen aangezeten werd. Dierenbeulen bloeddorstige lui en weet ik wat ze allemaal riepen. Ik roepend vragen of zo ook geweren zagen. Maar ze kijken je aan of je gek bent en believen ook geen uitleg over het gebeuren.

Ze zijn vaak niet gehimdert van enige kennis

Mar_jolijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 21:21

Ik ben met stomheid geslagen hoeveel mensen dit prima vinden of zelfs top en lachwekkend. Die mafklapper die zijn paard op deze manier in gevaar brengt, moedwillig, neemt ook voor lief dat hij iemand dood rijdt (want dat is niet gek met een paard van 600 plus kilo op snelheid en hoogte) en als ie vervolgens iemand finaal ondersteboven rijdt kijkt ie nauwelijks om en rijdt gewoon weg.

Bizar maar de reacties vind ik eigenlijk nog veel idioter.

Toen ik de kop las op nu.nl dacht ik 'tsja moet je maar niet zo raar doen met je activisme' maar als ik het filmpje zie kan ik alleen maar denken 'wat.een.roekeloze.gek'