Paardentrailer kantelt op A20, paard valt en raakt gewond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 10:20

Ik zie inderdaad vooral op fb veel commentaar hoe sneu en vreselijk het wel niet is dat het paard meteen na dit ongeluk weer wordt geladen en dan ook nog met een touwtje erbij :') Want ze hadden hem blijkbaar midden op de snelweg moeten laten staan :?

Daphara schreef:
Ik denk dat ze het paard wat verdoofd hadden, dat maakt laden ook niet makkelijker.

Hij heeft heel duidelijk sedatie gehad :j logisch ook want een paard in paniek op de snelweg is levensgevaarlijk voor zichzelf maar ook voor iedereen die op dat moment in de auto zit. Een gesedeerd paard laden is altijd een hoop gedoe en in een normale situatie niet echt diervriendelijk, maar hier is het zeker 1000x beter dan het alternatief.

Wat een nachtmerrie dit. Ik hoop dat het paard er niet teveel schade aan over heeft gehouden en dat de eigenaren er ook mentaal bovenop komen.

Ik rij overigens heel veel met de trailer in de Randstad maar dat stukje ring Rotterdam durf ik zelf niet en mijd ik als de pest, het is altijd enorm druk en zodanig krap dat je 0 ruimte hebt om uit te wijken mocht andere bestuurder iets idioots doen :n

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 10:25

Ik moest even met mijn ogen knipperen want ik heb echt precies dezelfde trailer en in dezelfde kleur.

Fijn dat het relatief gezien met een sisser afgelopen is. Het is bizar hoe medeweggebruikers soms een complete paardentrailer over het hoofd kunnen zien.

En ook fijn dat de politie materiaal beschikbaar heeft om het paard op te laden. Zowel vrachtwagen als trailer zo te zien.

Sterkte met het paard en voor iedereen betrokken. Schrik zal er goed in zitten.

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 11:14

Rocamor schreef:
Flevolander schreef:
Er staan weer een hoop stuurmannen aan de wal in dit topic. Commentaar op het filmpje omtrent het laden van het paard is sterker vertegenwoordigd dan steunbetuiging..

Heftig om mee te maken dit, hopelijk houden de betrokken partijen er lichamelijk en mentaal niets aan over

Als je op mij doelt: ik ben heel blij dat noch het paard noch andere betrokkenen (fysiek) gewond zijn geraakt bij het ongeluk. Dit ongeval had heel anders af kunnen lopen, voor zowel het paard als andere verkeersldeelnemers. En ja, dat had ik er bij moeten zetten, dank voor de feedback.

En over het laden: geen stuurman hier: het dier moet van de weg af om de weg vrij te krijgen. En dat het dier daar even niet zo heel veel zin in heeft, dat is geheel begrijpelijk. Maar ben wel blij dat er (ook) geen gewonden zijn gevallen bij het laden.

Fijn dat je het sportief op pakt, en je aanvulling geeft zeker een ander beeld.
Ben het met je eens dat het al een rotsituatie is.. zaak had er niet beter op geworden als er bij het laden ook nog weer dingen mis hadden gelopen.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 11:17

Daphara schreef:
Ik denk dat ze het paard wat verdoofd hadden, dat maakt laden ook niet makkelijker.

Hebben ze inderdaad gedaan. Sedatie en pijnstilling. En op filmpje zie je telkens maar kleine stukjes van een lange tijd laden denk ik, dus je gaat van alles proberen om maar weg te kunnen daar.

Heel heftig zeg, vooral dat hij blijkbaar via het dak uit de trailer gelanceerd is. Zijn oude stalgenootjes zag ik. Bizar, hopelijk komt het allemaal goed voor ze, ook mentaal.

Ik ontwijk dit stuk idd ook, liever omrijden als daar terecht komen met trailer. En dit bevestigd dit maar weer...

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 14:52

Oef echt met een SISSER afgelopen, en dat midden op de rijksweg... :oo :oo

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 17:59

CoonArt schreef:
Oef echt met een SISSER afgelopen, en dat midden op de rijksweg... :oo :oo

ja want voor zelfde geld rijdt daar een vrachtwagen die net niet op tijd kan remmen, nu is het verplicht 80 rijden daar, maar in theorie is dat zo'n beetje de topsnelheid die vrachtwagens mogen...

Monique1963

Re: Paardentrailer kantelt op A20, paard valt en raakt gewond

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 13:05

Wat akelig. Als de eigenaren op bokt zitten, sterkte met de nasleep. Maar ik zie niet hoe het paard door het dak naar buiten kan zijn gekomen? En fijn dat er besloten is om het paard uiteindelijk met een andere trailer af te voeren. Goede beslissing. Daar wilde hij ook niet makkelijk meer in, maar in ieder geval hebben ze hem er daar ingekregen.
En ja helaas moeten kwetsbare groepen in het wegverkeer altijd anticiperen op het weggebruik van andere verkeersdeelnemers. Het zou niet moeten hoeven, maar het is wel zo. Ik rijd motor en weet er alles van. Hoe kwetsbaarder je bent hoe meer je moet uitkijken. En het rottige is, dat je altijd flink de pineut bent als het misgaat.
Erg fijn dat het hier min of meer goed is afgelopen.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 14:39

Monique1963 schreef:
Wat akelig. Als de eigenaren op bokt zitten, sterkte met de nasleep. Maar ik zie niet hoe het paard door het dak naar buiten kan zijn gekomen?

Zoals ik he zie is het dak gescheurd, open geklapt en daarna weer dicht

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 15:20

Dat heeft eigenaar zelf geschreven, ga ervanuit dat zij het weten. Paard stond dus op ook de snelweg, maar liet zich gelukkig meteen pakken. Het had echr nog zoveel slechter af kunnen lopen.

jackyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 07:18

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 07:42

De bestuurder van de trailer kan er niet eens wat aan doen. Een ander tikte hen aan… Moet wel een flinke tik zijn geweest aangezien het paard letterlijk uit de trailer is geslingerd en 100 meter verder doorgeschoven…

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 10:04

Ineke2 schreef:
De bestuurder van de trailer kan er niet eens wat aan doen. Een ander tikte hen aan… Moet wel een flinke tik zijn geweest aangezien het paard letterlijk uit de trailer is geslingerd en 100 meter verder doorgeschoven…

Door de tik schaarde de trailer en ging op zijn kant, toen ging het paard door het dak. Dus niet door de tik zelf.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 10:19

Dat begrijp ik, maar het ging niet zachtjes.

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 10:44

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 10:55

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 11:03

karrij schreef:
Echt je ergste nachtmerrie, vreselijk wat een trauma voor dit dier.

Het verkeer is de laatste 10 jaar ook zo vreselijk veranderd.

Hoe vaak ik wel niet mee maak dat een vrachtwagen zo ontzettend dicht op mijn trailer rijden. Ik zit dan met samen geknepen billen achter het stuur, bang dat ik plots voor iets moet remmen en de vrachtwagen dan zo mijn trailer in rijdt. Moet er niet aan denken, ook 1 van de redenen dat ik het niet meer zo graag doe.

Maar dan alle reactie's van mensen die faliekant tegen vervoer zijn van paarden in een trailer. Ik denk echt dat de paardenport er over een paar jaar totaal anders uitziet, de hetze tegen het dressuur, springen, fokken en nu ook het vervoer in trailers.

30 jaar geleden waren er ook al van die gekken op de weg hoor.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 11:23

Maar nu zijn het er wel meer, omdat er domweg gewoon meer mensen zijn dan 30 jaar geleden. En ik heb het idee dat er tegenwoordig veel meer haast en minder tijd is, dan vroegah.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 11:34

Maar het wil toch niet zeggen dat die weggebruiker een gek is en daar als een debiel rondjaagde?

Ongelukken gebeuren, en deze is zeer triest. Maar vast niet met opzet gedaan en ik denk dat die automobilist zich ook heeel schuldig voelt. Soms zie je helaas dingen over het hoofd, wat ik het niet goed wil praten. Maar mensen doen niet alles met opzet.

Het is een snelweg, daar rij je nu eenmaal hard en dan kan een heel klein tikje voor schade zorgen. 60 rijden op de snelweg is misschien nog wel gevaarlijker

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 11:48

Citaat:
30 jaar geleden waren er ook al van die gekken op de weg hoor.

Er is nu alleen veel meer verkeer, onze auto's rijden nu een stuk sneller en onze auto's en vrachtwagen zijn groter en zwaarder.

Nu ziet deze trailer er degelijk uit maar mensen gaan met combinaties en trailers de weg op waarvan ik denk levens gevaarlijk. Mensen (van beide partijen) onderschatten het vervoeren van paarden. Wat er kan gebeuren als het mis gaat..

Een verbod lijkt mij 1,2,3 niet van toepassing maar, vergeet niet dat als je verder dan 65km van huis gaat je hier eigenlijk al papieren voor moet hebben. Daar mogen ze wat mij betreft strenger op worden, net als de mensen die zonder E-rijbewijs met een trailer en paard op pad gaan.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 12:10

mvdbijl schreef:
Een verbod lijkt mij 1,2,3 niet van toepassing maar, vergeet niet dat als je verder dan 65km van huis gaat je hier eigenlijk al papieren voor moet hebben. Daar mogen ze wat mij betreft strenger op worden, net als de mensen die zonder E-rijbewijs met een trailer en paard op pad gaan.

Dat gaat over economische activiteiten. Een strandrit valt daar naar mijn inziens niet onder.
Daarnaast zijn er prima veilige combinaties waar geen E rijbewijs voor nodig is, met voldoende trekkracht én zwaarder dan de aanhanger.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 12:16

Jester_ schreef:
Maar het wil toch niet zeggen dat die weggebruiker een gek is en daar als een debiel rondjaagde?

Ongelukken gebeuren, en deze is zeer triest. Maar vast niet met opzet gedaan en ik denk dat die automobilist zich ook heeel schuldig voelt. Soms zie je helaas dingen over het hoofd, wat ik het niet goed wil praten. Maar mensen doen niet alles met opzet.

Het is een snelweg, daar rij je nu eenmaal hard en dan kan een heel klein tikje voor schade zorgen. 60 rijden op de snelweg is misschien nog wel gevaarlijker

Op dit stuk mag je 80.

Daarbij is het gewoon een rot stuk, je wordt er afgesneden om snel de afrit te halen en altijd druk.

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 12:29

Ik vraag me af of de aanrijder nog is gebleven of is doorgereden.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 12:59

mvdbijl schreef:
Een verbod lijkt mij 1,2,3 niet van toepassing maar, vergeet niet dat als je verder dan 65km van huis gaat je hier eigenlijk al papieren voor moet hebben.

Ehh wat voor papieren dan?

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 13:39

Jester_ schreef:

Ongelukken gebeuren, en deze is zeer triest. Maar vast niet met opzet gedaan en ik denk dat die automobilist zich ook heel schuldig voelt. Soms zie je helaas dingen over het hoofd, wat ik het niet goed wil praten. Maar mensen doen niet alles met opzet.

dat hele stuk vanaf de bocht vanaf de Brienenoordbrug tot je ri den haag vliegveld voorbij bent is verplicht 80 rijden, alle borden boven de weg staan allemaal op 80 km. en vele camera's hangen daar dus over het algemeen passen ze er wel voor om harder te rijden (al heb je er vast wel bij zitten met een dikke portomonee die de boetes wel betalen)

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 13:43

Als het dat stuk is heb ik daar ook eens situatie gehad waar iemand na mij in wou voegen en mijn trailer kennelijk volledig over het hoofd zag. Flinker toeter heeft gelukkig ongeluk voorkomen.

Het E rijbewijs wat ik heb en dat ik minder dan 65km van huis was veranderde overigens niks aan die situatie.

Wat ik me wel afvraag is of donker gekleurde trailers makkelijker over het hoofd zijn te zien dan lichtere/fellere kleuren.