Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Nezzie schreef:En dat laatste is ook precies het punt dat ik maak als je mijn allereerste post had gelezen, waarop Monique1963 reageerde: 9/10 keer is het nieuws over de draf- en rensport op VN op Bokt negatief. Laatst dat speculatieve artikel over die draver die 'vermoedelijk' geslacht is, daarvoor een artikel over een jockey hier in de UK die voor 15 jaar geschorst is vanwege corruptie, daarvoor het artikel over Soumillon die Rossa Ryan een elleboogstoot gaf.Mkango schreef:In mijn ogen zet dat de sport nou niet neer als een sport waarin belang wordt gehecht aan dierenwelzijn, terwijl als er twee takken van sport zijn waar de opgestelde welzijnsregels strikt worden gehandhaafd, dat de draf- en rensport zijn.
Misschien moet zo'n pikeur dan ook niet dit soort uitspraken doen tegen een journalist? Zet het artikel de rensport neer als sport waar niet op dierenwelzijn wordt gelet of doet deze meneer dat met zijn uitspraken?
Ik denk dat dit wel degelijk een nieuwsbericht is dat geplaatst kan worden op Bokt, het is net zo nieuwswaardig als een hoop berichten op Voorpagina Nieuws, maar dat de positieve berichten over draf- en rensport dan ook geplaatst worden.
Boras schreef:Wel als er op een bepaalde manier geframed wordt die weinig verband houdt met de werkelijkheid.De toekomst van de sport heeft de drafsport voor een groot deel in eigen hand.
Naar anderen wijzen gaat daar niet bij helpen.
Elisa2 schreef:Deze man die nu de boete heeft gehad heeft het mogelijk gemaakt dat er verschillende vakantie en revalidatiestallingen zijn in Nederland voor dravers. Hij heeft schijnbaar alles over voor zijn paarden en wordt nu zwart gemaakt hierdoor hoor ik van intimi.
Dat vind ik wel zuur, waarom berichten de media niet over die vakantie en revalidatie stallingen bijvoorbeeld? Over alle goede dingen die mensen doen.
Mkango schreef:En laten we wel wezen: het gaat om één tik. Geen afranseling, maar één tik. Het mag niet, en hij heeft die regels gewoon te slikken, maar het wordt allemaal wel heerlijk dramatisch gemaakt.
ruitje schreef:Voor wie de beelden wil zien.
De bovenste koers. Lou Daimond(nummer 4), ligt 2e paard aan de binnenkant. Met 2.30 geeft hij hem 1( of misschien 2 want ik kan het niet goed zien) tikken.
https://www.harddravers.nl/paard.php?na ... VpWXpzUT09
Zo, en wie nu nog iets zegt over dat de sport niet zelf reguleert mag van mij zijn schoen opeten.
Volgens mij lopen we goed voor op welke andere tak van paardensport dan ook... En dat mag je dan weer niet zeggen want je moet niet wijzen naar waar het slechter is maar ik denk dat er bij de gemiddelde B proef losrijden of manegeles meer tikken uitgedeeld worden
volgens mij zag ik hem inderdaad een tik geven maar hoe hard/ terecht en waarom is mij een volkomen raadsel.superpony schreef:Ik bedoel vanuit de journalist, niet vanuit de sport zelf. Want hoe strikt de regels ook worden nageleefd, ze worden ook weleens overtreden.Mkango schreef:En laten we wel wezen: het gaat om één tik. Geen afranseling, maar één tik. Het mag niet, en hij heeft die regels gewoon te slikken, maar het wordt allemaal wel heerlijk dramatisch gemaakt.
Maar zal dat niet meer redenen hebben?
Al het gedoe dat speelt rondom de paardensport en houderij vinden mensen lastig en ze zijn toch bang dat het ernstige consequenties kan gaan hebben.
Hoe aardig of goed iemand is, kan ik me voorstellen dat de rest wel teleurgesteld is in dat dit gebeurt. Die denken ook; l*l, we hebben regels gemaakt, hou je eraan, de sport moet blijven bestaan.
Het zal niet echt persoonlijk zijn, maar mensen voelen zich wel aangevallen om hun sport.
Dat zie je bij de rest van de paardensport ook. Mensen nemen alles persoonlijk.
Een reflex in het heetst van de strijd (zoals hier wellicht), een keer verkeerd geteld, (voor jockeys) een beetje uit balans raken en je paard op de verkeerde plek raken (ja, ook daar zijn regels voor) kan allemaal gebeuren en heeft allemaal consequenties. Er worden rijders voor minder gestraft zeg maar - zo was er laatst een jumps jockey die per ongeluk verkeerd reed (banen hier in de UK zijn zelden zo mooi ovaal als in de VS, met vaak verschillende 'courses') en die had ook direct een schorsing aan z'n broek hangen. Dat zie je bij Jeroen Dubbeldam niet gebeuren als hij verkeerd door het parcours gaat. 
Citaat:Offeringa gebruikte zijn zweep dus wel om het dier aan te sporen en de race uit te rijden. "Dat er regels zijn, snap ik", begint Jeroen Offeringa zijn verhaal. "Maar de hele sport wordt nu kapot gemaakt. Het verschil gaat echt nergens meer over. Je mag je zweep eigenlijk niet meer gebruiken en dat komt de sport niet ten goede. De toekomst is in gevaar."
_San87_ schreef:Ik vind dit stukje wel een beetje een zwaktebod, of zo? Ik snap de regels, maar, en dan de uitleg.
De regels zijn duidelijk, gaat de sport echt kapot van het niet meer mogen aansporen met de zweep?
Ibbel schreef:_San87_ schreef:Ik vind dit stukje wel een beetje een zwaktebod, of zo? Ik snap de regels, maar, en dan de uitleg.
De regels zijn duidelijk, gaat de sport echt kapot van het niet meer mogen aansporen met de zweep?
Nee, natuurlijk niet. Dat is hetzelfde als wanneer een wielrenner zegt: "f*ck, is bloeddoping nu ook al verboden? Dan gaat de sport er aan."
_San87_ schreef:Citaat:Offeringa gebruikte zijn zweep dus wel om het dier aan te sporen en de race uit te rijden. "Dat er regels zijn, snap ik", begint Jeroen Offeringa zijn verhaal. "Maar de hele sport wordt nu kapot gemaakt. Het verschil gaat echt nergens meer over. Je mag je zweep eigenlijk niet meer gebruiken en dat komt de sport niet ten goede. De toekomst is in gevaar."
Ik vind dit stukje wel een beetje een zwaktebod, of zo? Ik snap de regels, maar, en dan de uitleg.