Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Gitana schreef:Het ligt er toch maar net aan wat voor afspraken er zijn gemaakt?
Ik ken ook wel opfokstallen waar nooit een eigenaar komt, en dat is bij beide partijen bekend en daar gebeurd echt niets raars. Ik vind het vooral vreemd dat de verzorging slecht bleek te zijn en er ook nog eens niet gecommuniceerd is.
Flubberboot schreef:nikkel schreef:De verantwoordelijkheid ligt bij de eigenaren. De eigenaren schuiven deze af, als men hun dier bij een opfokbedrijf brengt. Ik begrijp heel goed dat er allerlei beweegredenen zijn om je jonge paard weg te brengen, maar principieel ben ik van mening dat je dan zeer regelmatig moet gaan kijken hoe het met het dier is.
Wat vind jij dan onder regelmatig vallen? Elke dag? Week? Maand? 2 maanden? Ik vind elke 2 maanden ook al onder regelmatig vallen maar binnen 2 maanden tijd kan zon beestje toch echt overlijden hoor. Is het dan ook mijn fout? Nee.
nikkel schreef:De verantwoordelijkheid ligt bij de eigenaren. De eigenaren schuiven deze af, als men hun dier bij een opfokbedrijf brengt. Ik begrijp heel goed dat er allerlei beweegredenen zijn om je jonge paard weg te brengen, maar principieel ben ik van mening dat je dan zeer regelmatig moet gaan kijken hoe het met het dier is.
fransje23 schreef:Vreselijk! Wat een nare situatie voor die paarden!
Ik heb toch altijd een dosis wantrouwen, ook toen die van mij in de opfok stond ben ik zeer regelmatig langs gegaan.
Uiteindelijk blijven je eigen dieren je eigen verantwoordelijkheid.