Straalbezopen mannen laten pony achter op terras midden in Den Bosch

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sky_As

Re: Straalbezopen mannen laten pony achter op terras midden in Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 15:52

hij heeft er vast geen actieve herinnering aan......

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 16:00

Ach ja, als ze het dier gekocht hebben, dan is er in ieder geval niets onwettelijke gebeurd. Nu gewoon hopen dat het arme oude beestje ergens met soortgenootjes van zijn pensioen mag gaan genieten en dat de beide heren een fikse rekening krijgen van de dieren ambulance en opvang.

AvHdG

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 16:10

Sky_As schreef:
hij heeft er vast geen actieve herinnering aan......

:') :') geniaal.

Wel zielig voor de pony

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 13:48

Toen ik gisteravond thuis kwam zeiden ze op tv dat het een kwajongens streek is van het gemeente raadslid.............Het wordt dus goedgepraat en in de doofpot gestopt. Dat het om een dier, levend wezen gaat, blijkt er weinig toe te doen. Echt schandalig.

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 14:19

superpony schreef:
Toen ik gisteravond thuis kwam zeiden ze op tv dat het een kwajongens streek is van het gemeente raadslid.............Het wordt dus goedgepraat en in de doofpot gestopt. Dat het om een dier, levend wezen gaat, blijkt er weinig toe te doen. Echt schandalig.

Maar wat heeft de pony er van geleden? Het dier was hun eigendom en ging mee stappen in een cafe. Hoe is dat anders dan als jij met je paard naar een wedstrijd gaat of naar een dierenarts. Waarvoor moeten ze gestraft worden dan? Die pony is prima opgevangen verder.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 14:21

superpony schreef:

Dat dier is niet mishandeld of zo,die is gewoon goed behandeld. Moeten ze in het gevang of dikke boete? Niet zo overdrijven ik zie het ook als een kwajongens streek. Iedereen doet wel eens wat, wat de schoonheidsprijs niet verdiend.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 14:24

pillow schreef:
superpony schreef:

Dat dier is niet mishandeld of zo,die is gewoon goed behandeld. Moeten ze in het gevang of dikke boete? Niet zo overdrijven ik zie het ook als een kwajongens streek. Iedereen doet wel eens wat, wat de schoonheidsprijs niet verdiend.

klopt, iedereen doet wel eens wat.... maar dan worden die aan de hoogste boom opgeknoopt.. nu is het een CDA raadslid en is het een kwajongensstreek.. wordt het weer gebagatelliseerd en in de doofpot gestopt.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 14:27

Toen ik nog naar wedstrijd ging deed ik dat nuchter en liet hem niet achter en ging weer veilig mee naar huis. Dat hoefde niet de dieren ambulance te doen.

Nee dier is dan misschien niet mishandeld. Maar een kwajongens streek vind ik het ook niet bij volwassenen kerels.
Een gezopen stomme streek wel.

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 14:29

Serieus? Zijn jij en al je vrienden aan de hoogste boom opgeknoopt toen je een streek uithaalde?

Ik ken zo snel geen grappen of streken die absurd hoog bestraft worden. Noem er eens een paar, dan weet ik waar het over gaat. Blijkbaar heb ik wat gemist.

Ja het is stom en onnodig, maar de mensen die de pony hebben gezien, geven aan dat hij er niet van heeft geleden.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 14:33

Ik deed dit soort dingen niet. En mijn vrienden ook niet.
Wij waren heel saai en degelijk denk ik als ik tenminste altijd de dingen aan moet horen als: jij bent toch ook jong geweest. Of zoals jij nu stelt als je een streek uithaalde.

Niet iedereen vind zoiets normaal.
En ja wij dronken ook.

Maar dat lijkt bijna raar te zijn dat je geen onzin uithaalde...

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 14:54

DuoPenotti schreef:
Ik deed dit soort dingen niet. En mijn vrienden ook niet.
Wij waren heel saai en degelijk denk ik als ik tenminste altijd de dingen aan moet horen als: jij bent toch ook jong geweest. Of zoals jij nu stelt als je een streek uithaalde.

Niet iedereen vind zoiets normaal.
En ja wij dronken ook.

Maar dat lijkt bijna raar te zijn dat je geen onzin uithaalde...

Ik reageerde op degene boven je. Sorry je kwam er tussendoor :-). Die had het over dat iedereen wat deed en dan opgeknoopt werden.

En nee, ik liep ook niet met pony's op het terras vroeger hoor. Zou ook niet in me opkomen. Alleen ik denk in dit geval niet dat het dier er echt onder geleden heeft aan de hand van de reacties van degene die erbij waren.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 15:53

ah oke, duidelijk zo :)

Nee een dikke boete of gevangenisstraf zou wel wat zijn nu.
Maar het een kwajongensstreek noemen kan net zo min.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 18:00

Wow, dit is bokt een paardenforum, dus verwacht je dat mensen van dieren houden.

Het verschil is dat deze pony ergens onderweg ZOMAAR even gekocht schijnt te zijn. Hij is achtergelaten op een leeg terras, waar gelukkig nog iemand hem of haar zag staan.

Ik kan heel goed tegen kwajongensstreken, maar dit is een levend wezen en dit gaat mij wel te ver ja.

En nee, ik zou dat niet doen met mijn paarden die verder erg veel kunnen hebben normaal gesproken. Want je weet niet wie erlangs was gekomen, hoe lang het beestje zo had gestaan etc. Dus dat isw el degelijk een styuk verwaarlozing.

En juist omdat mensen denken dat dit moet kunnen, moet daar zeker een straf op volgen. Er moet gewoon een grens getrokken worden. Dit is spelen met een dier en heeft niks te maken met bewust dieren houden of kiezen voor een show of wedstrijd etc.

Het is gewoon in en in triest, helemaal dat mensen het voor die CDA gast opnemen, echt belachelijk.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 18:40

Al mijn Penny gevoelens komen boven nu. Ik vind het ook echt niet kunnen. Wat een dotje en dan ook al een oudje. Zo sneu. Krijg er bijna een traantje van.
Ik hoop wel dat die mannen hiervoor gestraft worden. Dit kan je niet een kwajongensstreek noemen.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 19:01

Mag toch hopen dat als ze inderdaad die pony gekocht hebben dan ook wel een stallingsplekje voor hem hebben gezocht. Ik vrees voor de toekomst van die pony, zo'n beste nieuwe baas heeft hij niet.

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 19:04

Het dier is om half 5 op maandagmiddag achtergelaten op een terras in Den Bosch. Dat is niet "geluk dat hij nog gevonden werd". Dan is het nog druk genoeg daar hoor. Om 21h is hij opgehaald en de volgende dag terug naar huis.

Ik zeg niet dat ik het goedkeur of dat iedereen het maar moet doen. Van mij mag er ook best iets van een boete op staan. Maar puur voor de pony en hoe het is in praktijk uiteindelijk is gelopen, zie ik geen enorm dierenleed.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 19:06

juval schreef:
klopt, iedereen doet wel eens wat.... maar dan worden die aan de hoogste boom opgeknoopt.. nu is het een CDA raadslid en is het een kwajongensstreek.. wordt het weer gebagatelliseerd en in de doofpot gestopt.

Ik vind deze reactie zwaar overdreven. Aan de hoogste boom opknopen omdat ze in een dronken bui met een pony rondlopen. Mocro's die een kat de keel doorsnijden of in de brand steken dat wordt een ander verhaal. En je doet nu ook net alsof het CDA alles in de doofpot stopt. Was je reactie anders geweest als hij bijv van de PvdA was geweest.

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 19:07

cissy schreef:
Mag toch hopen dat als ze inderdaad die pony gekocht hebben dan ook wel een stallingsplekje voor hem hebben gezocht. Ik vrees voor de toekomst van die pony, zo'n beste nieuwe baas heeft hij niet.

De Dierenambulance meldt dat het dier opgehaald is en in goede handen. Zij geven aan dat het dier veilig is.

Zie https://www.facebook.com/12392495994348 ... 3WqW2Xz7l/

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 19:09

Walgelijk, arm beestje. Volgens mij heeft deze man sowieso nogal een drankprobleem, na even rondsnuffelen. En dat heb je dan je gemeenteraad in gestemd |o

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 19:23

pillow schreef:
juval schreef:

Ik vind deze reactie zwaar overdreven. Aan de hoogste boom opknopen omdat ze in een dronken bui met een pony rondlopen. Mocro's die een kat de keel doorsnijden of in de brand steken dat wordt een ander verhaal. En je doet nu ook net alsof het CDA alles in de doofpot stopt. Was je reactie anders geweest als hij bijv van de PvdA was geweest.

Oh ja, ff de beladen term 'mocro's' erin gooien, waarom niet. Ook genoeg k*tkaaskoppen met dit soort walgelijke dingen hoor.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 19:35

pillow schreef:
juval schreef:

Sorry maar je reactie is net zo ongepast als je pony in een dronken bui aan een tafel vast binden.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 19:49

Maar oprechte vraag. Is er wettelijk een boete te geven?
Ik vind het dus wel heel mooi dat zijn naam bekend is. Meestal gebeurt dat niet.

ElfBeau_067

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 20:08

Je zou maar die pony zijn

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 20:26

BaileyMix schreef:
Walgelijk, arm beestje. Volgens mij heeft deze man sowieso nogal een drankprobleem, na even rondsnuffelen. En dat heb je dan je gemeenteraad in gestemd |o

Nou dit, ik vind dat er eigenlijk ook wel mild over wordt gedaan. Een 'kwajongensstreek'? Sorry, maar een levend dier hoort niet in een kwajongensstreek. Een gast van in de 20, ook dronken, zou echt beter moeten weten dan een onbekende pony vastbinden in een druk stadsdeel en het daar 5 uur laten staan zonder er naar om te kijken. Ook de eigenaresse van het terras die zegt, de pony kwam niets tekort? Maar stond wel 5 uur stil, in een omgeving vol prikkels met alleen maar water en was mogelijk al langer dan 5 uur zonder eten?

Ik begrijp ook niet hoe je dit kan vergelijken met een wedstrijd waar je je paard kent en weet waar die tegen kan, je eigen paard in de gaten houdt, nuchter bent, als dat er mensen met kennis rondlopen. :o?

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 21:07

Suliko schreef:
Nou dit, ik vind dat er eigenlijk ook wel mild over wordt gedaan. Een 'kwajongensstreek'? Sorry, maar een levend dier hoort niet in een kwajongensstreek. Een gast van in de 20, ook dronken, zou echt beter moeten weten dan een onbekende pony vastbinden in een druk stadsdeel en het daar 5 uur laten staan zonder er naar om te kijken. Ook de eigenaresse van het terras die zegt, de pony kwam niets tekort? Maar stond wel 5 uur stil, in een omgeving vol prikkels met alleen maar water en was mogelijk al langer dan 5 uur zonder eten?

Ik begrijp ook niet hoe je dit kan vergelijken met een wedstrijd waar je je paard kent en weet waar die tegen kan, je eigen paard in de gaten houdt, nuchter bent, als dat er mensen met kennis rondlopen. :o?

Hoezo is dit anders dan een paard dat op wedstrijd gaat en de hele dag in zijn trailertje staat na twee proefjes? Ik begrijp de ophef dus echt niet :n
Kijk eerst eens kritisch naar jezelf, als dierenliefhebber zijnde....