Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
pluisje88 schreef:Vooral lekker thuis laten. Super irritant voor je mede stalgenoten
Ik vond dagelijks poep in mijn vlas stal, pis in het hooi en kon de trailer niet meer pakken zonder in de stront te staan. Daarbij, als je dan al even op je paard zit dan komen er twee spelende/stoeiende honden door je bak gestormd die nog niet niet tegen de benen van je paard botsten. Bah. Ben blij dat ik dat niet meer heb. Als je er wat van zei dat ben je kinderachtig. Gewoon thuis laten zodat een ader er geen last van heeft.
pluisje88 schreef:Vooral honden in de bak snap ik niet.Vooral lekker thuis laten. Super irritant voor je mede stalgenoten
Ik vond dagelijks poep in mijn vlas stal, pis in het hooi en kon de trailer niet meer pakken zonder in de stront te staan. Daarbij, als je dan al even op je paard zit dan komen er twee spelende/stoeiende honden door je bak gestormd die nog niet niet tegen de benen van je paard botsten. Bah. Ben blij dat ik dat niet meer heb. Als je er wat van zei dat ben je kinderachtig. Gewoon thuis laten zodat een ader er geen last van heeft.
KimD schreef:Rekening houden met bange mensen kan ik nog begrijpen. Met allergie daarentegen niet. Je bent in de buitenlucht en als de hond getolereerd wordt op stal, is een allergie niet het probleem van de honden of staleigenaar lijkt mij. Je bent buiten in de frisse lucht of in (meestal) grote open stallen.
Dan zou je ook rekening moeten houden in het bos met mensen met allergieën, of op het terras. Lijkt me de omgekeerde wereld.
Dan heb je met je paard ook niks in het bos te zoeken, daar kom je ook mensen tegen met een allergie voor paarden.
Avalanche schreef:Dat is ook waar het meeste misgaat imo. Heel veel mensen beseffen niet dat paarden absoluut niet bang zijn voor honden over het algemeen, en dat is vooral riskant voor de hond. Nogmaals, niets mis met de hond meenemen, maar wij willen hier ook geen reactieve of jagende/drijvende honden hebben.
Zoolgangster schreef:Avalanche schreef:Dat is ook waar het meeste misgaat imo. Heel veel mensen beseffen niet dat paarden absoluut niet bang zijn voor honden over het algemeen, en dat is vooral riskant voor de hond. Nogmaals, niets mis met de hond meenemen, maar wij willen hier ook geen reactieve of jagende/drijvende honden hebben.
Sommige mensen lijken ook niet te beseffen dat paarden een hond in 1x dood kunnen trappen, of kunnen grijpen en weggooien als een lastig insekt. Met alle gevolgen.
En dan zijn er blijkbaar lieden, die de paardeneigenaar aansprakelijk stellen, terwijl het keuze van de hondeneigenaar is, een hond mee te nemen naar stal.
KimD schreef:Ik vraag me af of daadwerkelijk zoveel stallen vreemde honden van pensionklanten accepteren op stal?
Hoewel ik met acht honden absoluut een hondenvriend ben te noemen zou ik serieus overwegen of ik wel vreemde honden op het terrein zou willen of niet, er zitten nogal wat risico's aan vast.