Zesjarige Trakehnerruin in Duitsland aangevallen en verwond door wolf

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 17:08

_O- _O- _O-

BillyJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 17:38

Ik dacht dat de wolf net altijd via de keel de prooi verwond? Zo konden ze het verschil zien tussen een wolven aanval en honden aanval, tenminste, dat las ik ergens...
Dat honden vaker/altijd langs de achterkant zouden aanvallen en dus zulke wondes veroorzaken en wolven dus eerder het vooreind kiezen om te prooi te verstikken. Zou het dus niet alsnog een grote hond kunnen geweest zijn? Al maakt dat het niet minder erg natuurlijk....

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 17:45

BillyJ schreef:
Ik dacht dat de wolf net altijd via de keel de prooi verwond? Zo konden ze het verschil zien tussen een wolven aanval en honden aanval, tenminste, dat las ik ergens...
Dat honden vaker/altijd langs de achterkant zouden aanvallen en dus zulke wondes veroorzaken en wolven dus eerder het vooreind kiezen om te prooi te verstikken. Zou het dus niet alsnog een grote hond kunnen geweest zijn? Al maakt dat het niet minder erg natuurlijk....

Wolven vreten hun slachtoffers zelfs levend aan, dus echt niet eerst via een keelbeet laten verstikken. Dat willen de wolvenknuffelaars iedereen doen geloven ... maar we weten inmiddels wel beter!

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 17:46

BillyJ schreef:

Onzin van pro wolf.
Zo willen ze zieltjes winnen dat wolven snel doden.
Denk dat de helft via buik en kont gaat.
Spoiler:
Afbeelding

Bewezen wolf.
Laatst bijgewerkt door DuoPenotti op 16-01-23 17:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 17:47

BillyJ schreef:

Dat is al lang achterhaald.
Pro wolf beweerde dat, dat wolven altijd eerst zouden doden via een keelbeet.
Ondertussen zijn er talrijke gevallen geweest waarbij dieren gedeeltelijk werden opgevreten terwijl ze nog leefden. Soms worden ze zelfs nog levend, maar wel gedeeltelijk verscheurd, gevonden door de eigenaar.

BillyJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 19:55

Oh.. sorry, wist ik helemaal niet!!
Ik zal dan idd alleen de "pro wolf" berichten zijn tegen gekomen. Had het ich ergens in een artikel gelezen.

Zal je paard maar wezen..

In Noorwegen op lange "stage" ook verscheidene koeien verloren. Of letterlijk dood en zo goed als opgegeten terug gevonden (maar wel ook altijd aan de keel gebeten overigens en dan vanuit flank/buik of borstkas aangevreten) of dood door op hol te slagen en vervolgens onder een auto/in een sloot/... terecht te komen.
Heel sneu idd.