Amazone vermist tijdens buitenrit, uiteindelijk dood gevonden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 09:22

Meer dan afschuwelijk dit.

Er staat in het artikel dat ze wel een gsm aan haar zadel had en die is o.a. getrackt, daarom hadden ze het paard zo snel gevonden. Am Sattel des Tieres sei ein Handy befestigt gewesen, das geortet werden konnte, sagte die Polizeisprecherin Dus ze had wel maatregelen genomen. Ook had ze gezegd hoe laat ze terug zou zijn. Er staat ook dat het een betrouwbare vrouw was.

N.a.v. het ongeluk van de week waarbij iemand een uur lang ergens heeft moeten liggen eer ze haar vonden, heb ik besloten mijn foon altijd op me te dragen, hij zat ook wel eens in de zadeltassen, maar voor jezelf heeft dat dan geen nut als je eraf valt. Dus zo'n armtasje gisteren besteld. En we hebben een tracker die doen we voortaan aan mijn paard als ik het terrein af ga. Zeker nu ik dit weer lees.

Coco4life

Re: Amazone vermist tijdens buitenrit, uiteindelijk dood gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 11:41

Wat vreselijk dit, sterkte voor iedereen die haar kende. En voor de discussie op de vorige pagina. Een paard is een levend wezen, hij of zij heeft gevoel. En volgens mij een fiets of auto niet.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 11:42

Horsepride schreef:
Hoe doe je dat als je alleen thuis woont? Ook dat kan een ongeluk gebeuren.

Maar ik ben niet tegen alleen weg gaan hoor! Ik doe dat ook regelmatig en loop dan in m'n uppie door het bos te struinen.
Of ik ben dagen alleen thuis wanneer manlief voor zijn werk weg is.
Dus ik snap dat absoluut.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 11:53

ik heb 27 jaar alleen in het bos gereden. Vroeger had je helemaal niks om je teug te zoek als je viel.... ik meldde altijd welk rondje ik ging doen en dat was het.
Mijn paard had een labeltje met 06 nummer aan zijn zadel, maar ja, dat was mijn nummer..... als ik buiten bewustzijn was hadden ze ook niks eraan gehad,
Gelukkig gaan de meeste ritten wél goed en rijden veel mensen samen.
Ik ben in elk geval vrij nuchter hierin.... overal kun je vallen.
Ik woon alleen thuis, als mij iets gebeurt zal mijn werk zich gaan afvragen waar ik ben.... hopelijk...

elineAbby123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 12:20

Wat erg voor familie en nabestaanden. Rest in peace

Misschien een domme vraag, maar een lichaam van een overleden persoon is toch heel koud? Hoe kan een warmte detector het lichaam dan gevonden hebben?

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 12:23

Wat een vreselijk tragisch nieuws! Sterkte voor de nabestaande!

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 12:23

elineAbby123 schreef:

Misschien een domme vraag, maar een lichaam van een overleden persoon is toch heel koud? Hoe kan een warmte detector het lichaam dan gevonden hebben?

Omdat je niet ineens koud bent als je overlijdt. Dat duurt even..

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 12:35

Onali schreef:
Ik rijd ook alleen auto, ook maar niet meer doen dan? |o

Dit is natuurlijk triest genoeg, maar de nondiscussie alleen op pad slaat nergens op.

:)* +:)+

Idem ´tracker´. Dan nóg moet je een tijdschema achterlaten. Ok, je kan zo´n alarmding met ´bewaking´ voor bejaarden aanschaffen maar... écht? :roll:

Op de fiets en inderdaad met een hele aúto kan je ´zoek´ raken. Recent voorbeeld de verzorgster met kind het water in, Incl, mobieltje.
Poep gebeurt. Durf te leven.
Ik ga met een gerust hart voor een láánge, niet geplande route op pad door het binnenland van Spanje met mijn cabriootje. Geef dan echt niet elke paar uur een verslag en alleen als ik de route wil vastleggen heb ik de mobiel aan staan.
In sha'Allah.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 14:11

Iemand via whatsapp je locatie tracker sturen en voor 8 uur aanzetten. Mobiel wel in je zak houden natuurlijk.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 14:18

Arabesk schreef:
Iemand via whatsapp je locatie tracker sturen en voor 8 uur aanzetten. Mobiel wel in je zak houden natuurlijk.

Hoef ik met mijn mobiel niet te proberen, die is binnen het uur leeg. En als het onder de 15 graden is, in 5 minuten. Lang leve de batterijen van iPhone... :o :D

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 14:19

IPhone heeft zijn eigen tracker. ‘Zoek vrienden’ heet die app. Ideaal! Ik heb em altijd aan staan, en het kost nauwelijks batterij.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 14:37

Avelienvd schreef:
elineAbby123 schreef:

Gezien het tijdstip van het vinden van de amazone kun je daar wel wat conclusies aan verbinden...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 14:43

Ibbel schreef:
Gezien het tijdstip van het vinden van de amazone kun je daar wel wat conclusies aan verbinden...

Veel hangt ook af van de omgevingstemperatuur, op kamertemperatuur ben je niet meteen koud maar als het 8 graden is met regen en wind zal die afkoeling wel een stuk sneller gaan. Ik hoop vooral dat de arme vrouw niet geleden heeft. :\

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 15:34

Avelienvd schreef:
elineAbby123 schreef:

De vuistregel voor normale omstandigheden is 1 graad Celcius / uur gedurende de eerste 24 uur. Vandaar dat een thermometer in de lever een Q&D eerste indicatie over globaal tijdstip van overlijden geeft.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 16:29

Verdrietig nieuws. Sterkte voor alle nabestaanden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 16:55

elineAbby123 schreef:

Hoe snel je afkoelt heeft met heel veel dingen te maken. Omgevingstemperatuur werd al genoemd, regenachtig weer kan ervoor zorgen dat een lichaam sneller afkoelt. Daarnaast heeft hoe warm je aangekleed bent invloed (dikke kleding houdt de warmte natuurlijk vast). Verwondingen waarbij je veel bloed verliest zorgen ervoor dat je sneller afkoelt, want bloed houdt warmte beter vast dan andere weefsels.
Met behulp van het nomogram van Henßge kan een redelijk goede inschatting gemaakt worden, maar het duurt stiekem nog best wel lang voordat je lichaam dezelfde temperatuur heeft als de omgeving.

Het lijkt me in ieder geval vreselijk, hopelijk heeft ze niet geleden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 17:23

Wat een naar verhaal... :\