Ibbel schreef:Ook what2words bepaalt die 3 woorden op basis van GPS. En kan dus de 3 woorden geven van die vierkante meters 3 km verderop.
Vooral onder bomen, als het regent en/of zwaar bewolkt is, is GPS niet nauwkeurig. En of het dan whatsapp is, of what3words of welke locatiebepaler je maar gebruikt, al die systemen staan en vallen met of je telefoon het GPS signaal goed binnenkrijgt en uitzendt.
Zelfs mijn navigatie in mijn auto is bij slecht weer letterlijk van het padje af soms, of pikt het signaal pas na een paar kilometer op. En dat is een nieuwe auto met een ingebouwd systeem.
Jup, maar omdat je zelf die 3 woorden moet doorgeven, kun je dus wel een beetje kijken of hij in de buurt zit en hem eventueel handmatig aanpassen. Dat gaat er uiteraard wel vanuit dat je bij bewustzijn bent, of iemand bij je hebt die bij bewustzijn is, maar geen enkele methode is 100% waterdicht.
SUSANNEx schreef:Ik heb toevallig 2 weken geleden tijdens een buitenrit 112 moeten bellen vanwege een ongeluk met paard. Ze konden mijn locatie gewoon zien terwijl ik ze belde, dus vraag me af of je daar wel al die apps voor nodig hebt? Inderdaad via GPS dus het was niet zo heel nauwkeurig in het bos. Gelukkig hebben ze het met wat hulp toch weten te vinden.
Heb dit 1,5 jaar geleden al eens eerder meegemaakt en ook toen konden de hulpdiensten via ons telefoontje al zien waar we waren. Alleen toen zat de GPS locatie er nóg verder naast, waardoor de ambulance een stuk verderop opgehaald moest worden door een van de ruiters. Was net een film scène toen ze weer aankwamen

Paard in galop en ambulance er achter aan.
Ik woon niet in Nederland, dus hier was What3words wel nodig voor de hulpdiensten.